Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 11050 ggr
Rokkur
0

Tatuerade katter!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är ju helt galet! Visst att man själv sätter sig under nålen och gaddar sig men att tatuera sin katt!?! Nej, usch detta gör mig arg!!Skrikandes

Länk till bilder Bläddra ner lite så ser ni fler bilder

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

yve2
0

Ja, folk är inte kloka!

Jag tyckte jag var taskig mot mina huskatter när jag märkte dem i örena, men att tatuera motiv där går väl ändå gränsen. Men en del utsätter ju sina djur för vad som helst, det finn ju de som klipper hundar (oftast storpudlar) till andra djur eller andra motiv och färgar pälsen.

Både att tatuera katter/hundar och klippa hundar till kameler, påfåglar mm måste ju klassas som en form av djurplågeri.

Sedan så undrar man om inte charmen med nakenkatter att de just är "nakna" utan massa annan dekoration.

It's a cat's world… adjust! :)

marysiam
0

Men fy f-n!!!!!!! Stackars katt!!!

kalindas
0

Idioter! Skrikandes

/Elisa

Siameshona
0

Men herregud. Idioter.

Har även sett hundar( på bild) med hål i öronen

Lillatassen
0

Uuusch, stackars djuur!! Skrikandes

Helenaf76
0

Men va F-N! Det skulle vara skottpengar på den människan!!

marysiam
0

stackars djur.. då blir de helt plötsligt nån dj-la status symbol…man köper väl katten för att den är redan vacker i ägarens ögon…GråterSkrikandes

Missannas
0

Helt vidrigt vilka idioter det finns och att de måste låta sin idioti gå ut över försvarslösa djur, stackars katt

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

4barnsmor
0

Sorgligt!!!

Bunn
0

Fy så hemskt! Hur kan man utsätta ett djur för något sådant?!

Finns "skönhetssalonger" för djur (främst hundar) där de kan få pälsen färgad och klorna målade med nagellack. Sjukt!

Supinesophie
0

Lite lustigt att man jämför en tatuering som täcker en stor del av kattens kropp och som utfördes utan bedövning ( antar jag, eftersom det bara är veterinärer som får söva katter ) med att frisera hundar… Tror inte att det är direkt plågsamt för en pudel att bli klippt som en kamel, den vet ju inte hur den ser ut liksom :P

yve2
0

Det kanske inte gör lika ont att bli frisera som bli tatuera men i andra länder så finns det fler än veterinärerna som ger bedövning (oavsett om det är lagligt eller inte).

Men jag tror hundarna lider av att se ut så här

Titta under Extreme Pets

Vare sig de vet exakt hur de ser ut eller inte så tycker jag de ser lidande ut

Supinesophie
0

Ja, de ser ju inte så lyckliga ut kanske… Men djurplågeri? Då är det väl mer djurplågeri att avla fram (både hundar och katter) som kan få allvarliga hälsoproblem bara för att människor tycker det är fint med t.ex. hundar men jättekorta ben eller katter med intryckt nos. Men det är inte vad den här tråden handlar om…

Förresten nu när du säger det så ser katten faktiskt ut som att den är sövd… Men även om den inte kände nåt under tatueringen så måste den gå igenom hela läkningsprocessen, det kan bli infekterat och klia t.ex.

EDIT: Såg i länken att han var nedsövd. I 3 timmar! Tur att allt gick bra…

Lejonhjarta
0

Ja som skämtade om detta för inte så länge sedan men trodde ju inte dom gjort d…….fast igentligen borde man ju inte bli förvånad! Folk e fan inte kloka!

Bunn
0

#12 Jag får inte länken att fungera =/

yve2
0

#15 prova kopiera denna  http://www.animalphotography.com/

cosbykatten
0

Alltså… de där fotona på de tatuerade katterna är ju rätt uppenbart photoshoppade - dvs inte på riktigt. Det här påminner mig om den gamla "bonsai kitten" där man fejkade att man satt in små kattungar i flaskor där de sen fick växa sig större… dvs ett "skämt"/lurendrejeri alltihopa. Så ni kan lugna er, det är nog ingen som har tatuerat sin katt :)

Bunn
0

#16 Jag ser inga bilder :/
Jag kommer in på sidan, men det är alldeles tomt

Nilla
0

Chockerande. Jag blev väldigt upprörd när jag läste det här. Gråter

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Supinesophie
0

#17 Jo en av bilderna ser man att är photoshoppad, den där katten har en ring i örat också. De andra ser ganska äkta ut skulle jag säga…

Supinesophie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är ett repotage om den där sphynxen. I Ryssland får man tydligen göra vad man vill med sina djur Rynkar på näsan

Mona22
0

jag är inte förvånad.Folk gör allt för att ha "tuffa" djur. kolla kuperade hundar tex eller hundar med intryckta nyllen (finns bara en kattras som har det men massor med hundar).
Extremavel finns också för att människan tycker det är snyggt. Man bryr sig inte om djuret. Det avlas på led och broskproblem, allting ska vara extremt.
helst ska en hund inte se ut som en hund och en katt som en katt utan man gör allt för att Vi ska vara glada och nöjda. är det inte så?

Nilla
0

#17 Det här är bilder på riktiga tatueringar. Katten på den första bilden ser sövd ut och tatueringen ser alldeles nygjord ut. Den bleknar ju sedan. Det här är inte fejk. Rynkar på näsan

Minihundar i fickan, päls etc…kändisarna sätter ribban.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus