Försäkring
Jag har precis fått årets försäkringsbrev från Agria. De har höjt försäkringen med 3550 kr!! Jag har två SIA och en Bengal, Bengalen har behövt en del tandvård och har haft varbölder som behövt vet.vård senaste året. Siameserna är 1år gamla och har inte behövt vet. Vård ännu.. Jag funderar på att byta bolag på siameserna till Many pets.
Den nya årspremien på Agria är 12 249kr!
Någon som har erfarenhet av Many pets här?
Är det nån mer som fått en hemsk höjning på Agria?
Cats are like Potato Chips, You can't just have one!
Jag ringde Agria och frågade varför de höjt premien så mycket, jag fick kattungerabatt första året på Siameserna…
Ska ringa Many pets och diskutera lite tänkte jag.🤷🏻♀️
#2: 👍
Tala om hur det går!
#3: Fick veta i en annan tråd att det är många missnöjda på FB, ManyPets har höjt sina premier efter ett tag tydligen…
Har en månad på mig att fundera på hur jag ska göra.
#4: Det är inte lätt att välja.

Jag har IF till allt.Huset,båten ,katterna osv.Är nöjd och kommer inte att byta.
Stolt ägare till tre La permer
#6: Okej! 👍Då ska jag kolla upp IF:s kattförsäkring.
En uppdatering!
Jag beslutade mig för att stanna kvar hos Agria på alla tre katter.
Men jag gjorde en ändring på försäkringarna, jag tog bort livförsäkringarna, då fick jag ner priset 1400kr och då skiljer det inte jättemycket i pris mot de bolag jag tittade på. Men naturligtvis skiljer det en del i villkoren men det bortsåg jag från denna gång…
Jag tänker att det viktigaste är ju ändå vet. Vården. Hade jag däremot haft värdefulla avelsdjur som är dyra att ersätta så hade jag absolut haft livförsäkringar på dem.