katten kom upp till 2:a vaningen
Hej! Jag ar ingen kattagare, men igar morse traffade jag en katt. Han hoppade upp till fonsterkarmen pa andra vaningen. Fortfarande kan jag inte komma pa hur han gjorde. Bor i radhus i Granada, Spanien och det ar grannens (3 hus bort) siames. Vi var nog de enda vakna pa gatan och han ville ha sallskap, men som sagt han maste ha hoppat upp flera meter, for det finns inget att ta hjalp av. Skickar en bild, vi drog ner persiennerna och tog bort hunden, sedan fick han komma in och ga ut genom dorren.

Påhittiga katter, siameser :D Bra att klättra och hoppa, också…

Han måste ha varit riktigt sällskapssjuk!!! Kan den ha kommit från någon granne, det kanske går att komma till er från sidan?

Nej det ar helt omojligt att han kunde komma in fran sidan eller taket. Som syns pa bilden ar det ganska kala vaggar och det finns inget som han kunnat anvanda sig av for att komma in. Vi hade radion pa och aven lite mysigt ljus, det var fore soluppgangen. Fortfarande en gåta!

Tog en ny bild av väggen, sa ni kan se att det ar valdigt hogt och inte finns nagot han kunde anvanda sig av, husen ar inte i linje och det ar omojligt att ta sats fran grannen.

är det sån där "knottrig" vägg ? puts på eller vad det kallas.. såg en film på internet där en katt klättrade upp på väggen de har ju klor ;)
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus