Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 1430 ggr
Celia
0

Kattungar vecka 17 - 2007

Tråden för alla som fick kull under vecka 17 - 2007, det vill säga bilder på kattungar som är födda mellan den 23-29 april.

Här följer vi hela utvecklingen från nyfödd till leveransklar från olika håll i Sverige, Norge och kanske Danmark (tillkommer medlemmar från annat land, så är givetvis även dessa hjärtligt välkomna).

Fram med kameran varje vecka och håll oss uppdaterade Glad

Celia
0

Inga bilder Gråter

Canoodles
0

Du får väl "tvångsförflytta" Liljekattens bebisar hit!

Juliette-
0

#2 hahaha låter bra de.. dom är så fina men hmm emelie skulle inte ha nån SIA utan en OSH *påminner mig själv*

PollyBoffin
0

Vi kan alltid rita lite bilder och lägga upp så länge!Skrattande

Jag röstar för tvångsförflyttning!

Celia
0

Liljekatten
0

Förlåt att jag är lite trög =ó(

Jo, kattungarna ovan är födda den 24 april och stolta föräldrar är Zamirs Stella Simone och Fire and Ice Never say never. Kattungarna kommer att få färgerna choklad och brunmaskad. Fler bilder kommer.

Välkomna med förfrågningar! =o)

/Lotta

Liljekatten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stolt mamma!

Juliette-
0

Gud vad fina dom är och vilken stolt mamma.. mamma är så vacker.. precis som en SIA skall se ut choklad och allt mums fast du verka inte ha nån choklad hona till övers va?

Liljekatten
0

Det är ju tre honor i kullen och en är bokad. Vet dock inte än vad det är för färg på dem. Mamma katt är så mån om sina små och blir orolig när jag bökar med dem så jag låter dem vara ifred så länge. När jag kollade igår tyckte jag det såg ut som om ungefär hälften av dem var lite ljusare i kroppsfärgen och borde då rimligtvis vara choklad.

Anderssonskan
0

Men så söta!

aijmer
0

Vilka små sötnosar Kyss

SacredSouls
0

Å så fine de er. Mamman er nydelig og ser jo såå stolt ut.Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Celia
0

Pussa magarna Kyss

Liljekatten
0

#13 Varje dag! =o)

Canoodles
0

#14 Får varna kattungespekulanterna att bebisarna kan vara lite sönderpussade på magen!!!

Liljekatten
0

Dåligt med päls där…..bortnött….. =o)

Liljekatten
0

Nyss hördes det ett himla jamande från sovrummet. Skyndade in dit och vad hittar man där? Jo, Stella har bestämt sig för att flytta in i min säng med alla kattungarna!!! Och var ska jag sova då??? De kan ju inte ligga där. Dels är man rädd att de ska ramla ner och dels att man ska ligga ihjäl nån i sömnen. Detta bryr sig dock inte Stella om ett dugg. De ska bo i min säng punkt slut! Tyvärr av ovan nämda skäl går jag inte med på detta utan får lov att stänga ute henne och de små från sovrummet. Hu vad jag ska sakna den goa siamesen under täcket.  =o(

Liljekatten
0

Glömde ju tala om att ungarna är tre brunmaskade hanar och tre chokladmaskade honor. Ljuvliga allihop! (inte ett dugg partisk är jag heller Cool)

Canoodles
0

Men Stella då!! Vilka idéer de får i sina små ärthjärnor ibland!!! Kan inte bolådan stå i sängen då?

Juliette-
0

Gud så stora de blivit.. haha ja du mammor har sina idéer ibland tack och lov insåg mina mammor de var bäst att bo i sina lådor.. eller sin låda som de vart när de valde att bli sambos.. hoppas de löser sig med sängen men har du en bra låda är de ju en bra lösning att ställa den i sängen om hon gärna vill vara där

SacredSouls
0

Så store de har blitt. ja kattemammar bestemmer selv og det så definitivt ut som om hun koste seg veldig i sengenSkrattande

Kanskje du må gi opp og heller lage en liten kasse der istedet.

[viciousy]
0

Dom är så härliga!

Liljekatten
0

#19 Hmmm…bolådan är ganska stor och om jag sätter den i sängen så lär nog Jörgen protestera. Jag föreslog faktiskt att han kunde sova i extrarummet så kan ju Stella och bebbarna ta hans säng, men han tittade så konstigt på mej då så jag la ner förslaget. Han är så känslig.

Celia
0

Skrattande

aijmer
0

Det där har jag också varit med om. Min ena hona flyttade också upp sina bebisar i våran säng. Jag skaffade en ny iglo och la ett lakan över. Det fungerade jättebra, men hon hade bara två bebisar. Och efter ca en vecka flyttade hon tillbaka i lådan igen. Jag tror att hon kände sig osäker och var trygg hos matte, det var hennes första kull.  Glad

Rovardotters
0

Hej

Jag vill bara instämma i aijmers inlägg om trygghet och närhet. Värme är också viktigt, liksom att det är rent i boet hela tiden. De vill kunna skydda sina ungar optimalt, det är en mycket stark drift hos sunda honor.

Liljekatten
0

I ett par nätter har Stella hållt sig och ungarna i sin bolåda. Jag flyttade in henne i rummet brevid vårt och där håller hon sig utan att jag behöver stänga dörren. Bara hon inte ser mig så går det bra tydligen. Jag förstår att hon är osäker och söker efter tryggaste platsen för sina små, men jag tror inte min säng är så trygg med tanke på risk för fall och ihjälklämning Glad. Givetvis så håller vi hennes bo både varmt och rent.

Rovardotters
0

Hon vill nog att du ska älska hennes små som hon gör och inviga dig i alla mysterier så att du ska hjälpa henne att skydda dem. Jag har själv väldigt svårt att motstå sånt, vill gärna vara med så mycket som möjligt. Det har hänt någon gång att jag har fått ungar i sängen, brukar då flytta bolådan så nära att de kan se mitt ansikte och så att jag kan sticka ner handen i boet, då brukar alla kunna sova gott sen. Kyss

Liljekatten
0

Hade jag kunnat så hade jag krupit ner till dem i bolådan. Cool 

De är ju så härliga de små liven. Här kommer en pinfärsk bild på dem. Inte lätt att få dem att vara stilla. Hur ska det bli framöver? Förvånad

Canoodles
0

Jösses vad de har vuxit!!!

SacredSouls
0

Nydelige!!!

Nei det er ikke lett å ta bilder når de begynner å løpe rundtGlad

Celia
0

Jag skulle vilja ha hela högen!

Liljekatten
0

Du kan få mängdrabatt, Celia! Flört

Celia
0

Skrattande

Celia
0

Dessa vill vi också se igen - gärna igår Flört

Liljekatten
0

Okey, lite nytagna bilder på de små.

Liljekatten
0

En liten brunmaskad kille.

Liljekatten
0

och en till…

Liljekatten
0

En chokladtjej.

Liljekatten
0

och en till…

Liljekatten
0

och en till.

Liljekatten
0

Vi har misstankar om att en av tjejerna kan vara lilamaskad då hon är ljusare på kroppen än sina systrar. Vi får väl se….

Celia
0

Är sugen på den där mängdrabatten Flört Hade jag inte haft katter alls, så hade jag nog slagit till med 3 stycken. De ser kanonfina ut! Pussa magarna Kyss

Juliette-
0

Guuuuuuuuuuuud så fina

Juliette-
0

ska nog våldgästa dig med när jag ändå ska neråt Skrattande

Canoodles
0

Vilka små godingar!!! Kommer över en dag och kikar på dem igen!! De är ju bara SÅÅÅÅ söta!

Liljekatten
0

#45 Du är så välkommen så!

SacredSouls
0

Glad Guuuud så herlige!!!

Jeg er helt forelsket i alle sammen jegSkrattande

Liljekatten
0

Några nya bilder på våra små. Oj vad de kan fara omkring nu! Och så underbart gosiga och keliga de är! När de vaknar så vaknar alla på en gång och alla ska upp i knät och kela samtidigt. Och man bara smälter…….

Liljekatten
0
Liljekatten
0
Liljekatten
0
Liljekatten
0
SacredSouls
0

Næmmen å så store de har blitt. Superskjønne rampunger ser de ut som nåKyss

aijmer
0

Ooo vad de har vuxit, vilka sötnosarKyss

Canoodles
0

Jösses vad de växer!!!

PollyBoffin
0

#53 Så underbart, hela knät fullt i små kissar! Ni kommer behålla hela kullen va?Flört

Liljekatten
0

Önska att man kunde. Detta är ju vår första (inte sista!)siameskull (har fött upp perser/exotic innan) och de är bara helt ljuvliga! Man håller på att pussa ihjäl dem ibland. Glad

Nizeli
0

Ja dette er en herlig alder,lykke til med dem;))

Liljekatten
0

En hel hög med siameser…..Glad…sex och en halv vecka gamla nu.

Liljekatten
0

och en stilig kille!

zeldtrix
0

# 60. Det var en underbar hög med bebisar det!

lottelis
0

De blir bara sötare och sötare för varje dag!

Men hur kan de ligga så,en annan skulle få nackspärr…:)

SacredSouls
0

Sånne bebis hauger er jo det herligste som finnesKyss

Celia
0

Underbara, helt enkelt :)

Liljekatten
0

Moderskärlek! none

Liljekatten
0

Hela bunten…..

lottelis
0

Så gosigt dem har det. 

Men det börjar bli lite trångt nu! Glad

De växer ju så det knakar!

SacredSouls
0

For en herlig gjengKyss

aijmer
0

Ett ormbo fullt med siameser Kyss Kyss

Liljekatten
0

#68 Jo nog växer de alltid! Och man har dem överallt! Glad

Och jag är lika kär i dem allihop….hur ska det gå att lämna dem ifrån sig…..suck…..Gott att veta att de får bra hem iaf. Flört

Liljekatten
0

Nya bilder. Mor och dotter.

Liljekatten
0
Liljekatten
0

och en liten kille som ännu inte är tingad.

zeldtrix
0

Vilka godingar!

lottelis
0

Åhhh så goa dem är!!

Vi längtar…..

Celia
0

Ja det är ju så att man blir sugen med alla dessa vackra bebbar i denna och andra baby-trådar. Jag får ta och undvika dem…. ;)

SacredSouls
0

Kyss Nydelige bilder. Jeg er litt misunnelig for at du har så fine sjokolade jenter løpende rundt.

TetraFelines
0

Vi har en kull bebisar som föddes den 28 april. De har hunnit bli hela sju veckor gamla. De fem små trollen har fått namn efter karaktärerna i TV-serien Lost. Det blev tre hanar och två honor (Sawyer, Charlie, Hurley, Kate och Sun).

Först ut på bild är S* Tetra Feline`s Sun!

TetraFelines
0

Här kommer S* Tetra Feline`s Kate!

TetraFelines
0

Osså pågarna! Här är S* Tetra Feline`s Charlie!

TetraFelines
0

Här kommer en liten SYS-pojke, S* Tetra Feline`s Sawyer.

TetraFelines
0

Och sist men inte minst (utan störst till och med), S* Tetra Feline`s Hurley!

kalindas
0

Snyggingar hela gänget..:-)

/Elisa

aijmer
0

Vilka godingar Kyss

zeldtrix
0

De är så fina! (Inte alls partisk). Näsapan är fortfarande min favorit & Sun är så himla läcker Kyss. Varför kunde hon inte varit SYS?

kalindas
0

Hurley ser så rolig ut. Det är precis som han doppat näsan i sot…Skrattande

/Elisa

flis
0

Dom är jättefina allihopa. Förstår att det är svårt när dom flyttar.

mandymoo
0

Ännu flera söta bebisar… så sugen jag blir *ler*

Celia
0

Kyss *smack*

Liljekatten
0

Åhhhh…så fina SYS:ar…Jag älskar SYS:ar….vill ha en….suck….Någon som har förslag på hur jag ska övertala min man att skaffa en katt till?

(de andra var jättefina också Flört )

kalindas
0

Nja ett sätt är ju att para med en sys eller bicolour oriental.
Så bara "råkar" du glömma att en av kattungarna inte blivit såld..Skrattande

/Elisa

SacredSouls
0

#79-#83

Så fine de var alle sammen.

Men Jeg kan jo ikke si noe annet enn at Sawyer er favorittenRäcka ut tunganFlört

Liljekatten
0

#92 Har försökt, men det tog ju inte. =o(

Får väl försöka igen, skam den som ger sig. =o)

Det är faktiskt ett bra förslag, för i det här huset är det oftast JAG som får säga ifrån att vi INTE kan behålla en katt till. Jörgen har svårt att sälja kattungar. Tur att vi har så liten uppfödning och inte har kattungar så ofta. Då hade nog huset varit fullt…he he…

TetraFelines
0

#93 Lille Sawyer är de flestas favorit! Han är lika charmig som han ser ut faktiskt. Det bästa han vet är att få sitta på våra fötter och mysa, spinner så fort man tittar på honom. "Koalan" (Hurley) är gängets tuffing, han "brottas" med vår dobermanntik Rhema ett par ggr om dagen. För att klara detta äter han dagarna i enda för att bli riktigt stor! Glad

Celia
0

Sawyer hade gärna fått sova under mitt täcke Skrattande

SacredSouls
0

#96 Skrattande Katten eller mannen ?

Celia
0

#97 - jag var rädd för att jag skulle få den frågan Generad Båda så klart Räcka ut tungan

SacredSouls
0

# 98  Med tanke på hvordan mannen ser ut så var det jo et ganske naturlig spørsmål.SkrattandeRäcka ut tungan

Celia
0

Kyss

TetraFelines
0

Idag har vi tagit bilder på en av våra småttingar, S' Tetra Feline`s Sun. Hon har hunnit bli åtta veckor gammal och otroligt pratig. Bifogar en bild på vår solstråle! Cool

kalindas
0

Jättesöt liten tjej!

/Elisa

ossilian
0

#101 Hon var ju helt bedårande! Ser lite kaxig ut på nåt sätt. Henne hade jag haft svårt för att motstå!

TetraFelines
0

#102 Tackar! 

#103 Lilla Sun är en riktig tuffing faktiskt, hon står gärna i centrum hela tiden! MYCKET pratglad och kelen! Vi funderar fortfarande på om hon ska få stanna hos oss… Men får vi tag på en trevlig köpare som kan tänka sig en katt med en intensiv personlighet så kan vi tänka oss att sälja henne.

Här kommer en bild till på Sun!

PollyBoffin
0

#101 #104 Hon verkar inte vilja samarbeta med fotografen direkt!Flört Hon är jättesöt! En liten sockerbit!

ossilian
0

#104 Vad svårt det måste vara att sälja en sån personlighet! Om vi hinner vinna någon miljon och flytta till hus inom en, säg månads tid, så kommer jag körandes till dig och Sun och ger er det finaste leende jag har. För den katten blev jag verkligen förtjust i. Jag älskar när dem har en sådan där tuff uppsyn. Jag som bara skulle ha orientaler…

PollyBoffin
0

#106 Jag skulle bara ha siameser jag… Det blir aldrig som man tänkt sigGlad

aijmer
0

Vilken söt tjej,  med häftigt uttryck Flört

Liljekatten
0

Åhhhh, det är så sorgligt här hemma. Fyra av Stellas bebisar har flyttat nu i veckan. Bara två kvar. Bädden där hela högen brukade ligga är nu nästan tom. Bara Toker och Tingeling kvar….

Förrut har jag nästan tyckt att det var skönt när kattungarna flyttat, men denna gång saknar jag varenda en av dem. Detta är ju vår första siameskull och jag kunde inte ana att de skulle vara så goa och personliga. Skönt dock att veta att de kommit till så bra hem.

Lilla Doris har flyttat till Kalmar till en familj som jag tidigare sålt två katter till (en 1990 och en 2006). Aurora bor nu i Vetlanda med en huskatt och ett ungt par som varit och hälsat på henne tre gånger innan de hämtade henne (14 mil enkel resa). Figaro och Blunder har flyttat till ett par i Växjö (Lottelis på iFokus) och där kommer de att få det hur bra som helst. Mycket trevliga kattungeköpare allihop!

Nu ska vi bara hitta ett nytt bra hem åt Toker också (Tingeling ska jag ju "glömma bort" att sälja tänkte jag….)

SacredSouls
0

Nydelig bildeKyss

usj.. stakkars deg :(  Ja det er så trist når de flytter. Men siden du skal "glemme" å selge lille Tingeling så er jo det en god trøst da.

Liljekatten
0

Bara nu inte min man kommer ihåg att hon ska säljas……Flört

PollyBoffin
0

#109 Så tomt det ser ut! Vilken tur att ingen kommer vilja ha Tingeling då!Flört

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.