Caramel och hennes vikt
Den lilla danem går inte upp i vikt. Detta trots att hon äter bra och bajsar normalt mm.
Det verkar som om all näring som hon får i sig används till att få kroppen att fungera.
Hypokondrisk som jag är tänker jag ju på alla sjukdomar jag kan komma på, den som jag funderat lite extra på är diabetes.
När jag ger henne Nutri-Cal som innehåller massa av socker. Brukar hon vara lite hängig dagen efter. Detta får mig att grubbla om det blir för mycket socker för henne.
Ska så fort jag får pengar över åka och ta ett blodprov på henne på lever, njurar och sockerprov mm
För något fel är det med den lilla damen, trots att hon är piggare nu och leker mer. Kan bara inte få fram vad felet kan vara.

/Elisa

Det var väl en envis lite tjej som inte vill gå upp i vikt ;-)))
Har du provat med sådana här probiotika, snälla bakterier som behövs i magen för att bryta ner maten så att kroppen kan ta upp näringen? Finns olika märken på apoteket för en rimlig peng.
Hon får Lactiplus då och då.
Får köpa hem lite Mjau burkmat igen. Nackdelen är att det inte finns i småburkar.
/E
/Elisa

*** Silicea D6 er også midlet til unge dyr som ikke riktig vil vokse.
Gi 1 dose 1 x daglig i 1 - 2 uke.
**Kan deretter fortsette m/1kule x ukentlig for posetiv utvikling.
Det er viktig at all homeopatisk medisin (sukkerkuler) ikke kommer i berøring med metall eller hud.
Til katter er det derfor mest hensiktsmessig å trille antall kuler ned i en ren sprøyte, sette skyveren på plass, deretter å trekke opp noe rent vann (ca. 1 ml til 5 kuler).
Ryst ut kulene til de smelter for så å sprøyte dette inn i kattens munn slik at slimhinnene i munnen trekker opp dette.**
- Katten skal ikke innta noe form for smaksstoffer eller mat ½ time før og etter medisinering.
-Gi aldri mer enn ett homeopatmiddel om gangen dersom du ikke har dette spesielt utstedt fra en homeopat**
Jeg har selv anvendt dette middlet med positiv resultat på kattune som ikke vokser normalt.
Sol
Karitzy(。❤‿❤。)
Ska kolla upp den medicinen. Finns djurhomeopater häromkring.
Tack!
/Elisa
Det var tråkigt att höra att hon inte vill gå upp i vikt. Jag har en liten fråga vart kan man köpa Lactiplus och vad är det bra för? Lycka till med den lilla tjejen, håller tummarna för er.

# 5 Rövardotter skrev, näst intill, en hel artikel om bakterier och dess betydelser- för vår och jordens hela existens. En bra sammanfattning där också källor specificerades. Jag vet inte var den artikeln placerades men kanske den skall "puffas upp" igen eftersom frågorna om t ex probiotika ständigt återkommer
Hälsningar Louise
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Hoppas verkligen inte det är något fel på din lilla Caramel utan att hon bara är lite "trög i starten". Men att ta ett blodprov och kolla hennes värden är ju inte fel alls. Hon är ju för söt det lilla spöket!

Visst är det den, tack Attacks :o)
Då man för ett tiotal år sedan försökte prata om de livsviktiga och livsavgörande bakterierna bland kattmänniskor så ansågs man mer ell. mindre flummig. Hundmänniskor hade lättare att förstå sambandet- samspelet i naturen och också de negativa konsekvenser som uppkommit efter några generationer i den alltmer sterila miljö man placerade sina "vargar" i…..och utfodrade dem ur :-) Katten utgör ingen som helst skillnad.
/Louise
Det var en jättebra artikel, och vad jag förstod så skall man kunna köpa Lactiplus i hälsokostaffärer eller liknade, har jag förståt rätt?

# 10 Lactiplus finns i Hälsokosten ( stor och liten burk ;) Trevis och Bifolac finns på Apotek
Lilla söta Mellan då! Du får berätta vad det är för oss när provsvaren kommer! Hoppas det inte är ngt allvarligt!
Ska se om jag hinner åka in med henne i veckan. Hon ska ju i vilket fall som helst vaccineras om det inte är nåt allvarligt.
/Elisa