Kattungar :)

Ååååå.Gratulerer så masse
Hvem er de stolte foreldre til disse?
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Stallkatterna 
Hihi,jeg trodde du hadde et ku prosjekt.
Men stallkatter er også nydelige.Blir morro å se dem vokse til.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Vilka sötnosar! GRATTIS!!
Ja jeg trodde også du hadde laget baby kuer
De var kjempe søte,gratulerer masse.Nå gleder jeg meg til å se bilde av de to andre også.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Kjempe søte!
Gratulerer.
Tyckte väl de såg lite väl rundnosade ut för att vara Orientaler..*s*
Jättesöta är de iallafall.
/Elisa

Sötnosar 

Så söta! Grattis!

När jag först såg bilden trodde jag du fått en kossa men sen slog det mig att det måste vara stallkatterna.
Grattis till de små! 

Blixten (Poppe) har ju fått en kompis kom jag att tänka på…..

Jättesöta!
Kommer du att ta in dem eller blir de kvar i ladugården?

Grattis till de vackra bebisarna!!!

Stort Grattis till bebisarna!!!

Tack alla men det gick helt galet och som svar på #15 så kallar jag dem bara för stallkatter för att den som fanns här ni vi flyttade in, bodde där… Det här är rena utekatter som kommer och går från gård till gård och ett par tjejer har valt att bosätta sig mest hos oss. De får dock inte gå in i stallet eftersom de pissar ner alla våra saker där. Vi har byggt ett rum på ca 10 kvadrat vid ena stallgaveln, där de kan gå in om det är kallt (vi har satt upp en kattlucka).
Den svartvita gossen dog efter ett dygn. Mamman tvättade dem inte och har ingen mjölk… Jag gav dem en bolåda och satte in ersättning samt 'kissade' dem - men igår var mamman och den solida flickan försvunna, den svartvita tjejen låg ensam kvar bredvid sin cremespottade bror (som var död med avbitna bakben och svans). Jag tog in 'ko'-tjejen till vårt gästrum och matade henne så ofta jag hann (men vår son tog studenten igår och jag hade massor att göra).
När vi kom hem efter utsparken under tidiga kvällen, så var den solida flickan tillbaka i bolådan - men ingen mamma syntes till. Då tog jag in även henne och gav lite mat. Sen var det fest här till 06.00 imorse. Jag gav mat under hela kvällen och natten, men de blev bara kallare och kallare och till sist ville inte den solida äta alls… Hon var död när vi vaknade vid 10-tiden.
Den svartvita har jag jobbat med hela förmiddagen och gick ut och satte mig i solen för att hon ev. skulle bli lite varmare. Då kom mamman och jag lät henne värma henne istället - till min förvåning började hon att tvätta henne (hon har aldrig gjort det tidigare) - men det var bara precis tills hon fått upp värmen, sen gick hon ut ur bolådan igen och jag försöker få mat i henne med jämna mellanrum. Jag har dock inte mycket hopp för henne :(
Nej så tråkigt…
Håller tummarna för den kvarvarande.
/Elisa

Så tråkigt att höra, hoppast att det går bra med den sista….

Nej vad sorgligt
. Hoppas den sista klarar sig! Jag håller tummarna och katterna håller tassarna!

Nu har den sista somnat in
Men inget ont som inte för något gott med sig - kattmamman har fått tillit för mig och verkligen blivit världens kelgris. Nu kan jag söka efter ett permanent hem till henne utan att få skuldkänslor. Jag ska kontakta ett katthem, för jag tror att de brukar följa upp hemmen som de placerar katterna i (?)

Huff så leit. Stakkar små. Håper du finner et godt og trygt hjem til mammaen .

Åh nej… Men hoppas att detta leder till något gott och att kattmamman kan få ett fint hem.
Så tråkigt, men som sagt hopaps det leder till något bra.
Kolla runt på olika katthem. En del följer upp och kastrerar andra är inte lika noga tyvärr…
/Elisa

Det er hardt å være katt ute i naturen
Men kattemamman var nydelig.
Vilken vacker liten padda!
Hoppas du hittar ett bra hem till henne.
/Elisa

Ja hon är vacker och jag hade så gärna behållt henne och gjort henne till innekatt. Nu har hon bosatt sig i bolådan och snackar med mig så fort hon ser mig. Tidigare var hon den skyggaste vildkatten som har hållit till här. Tänk att lite kärlek, mat och omtanke kan göra så mycket 
Det är underbart när man lyckas få en katt att lita på en.
Jag minns min Jackson som kattunge.
Köpte honom när han var 16-17 veckor. Mellan mig och uppfödarna hade han varit hos en familj med barn, hundar och en elak katt.
Uppfödaren köpte tillbaka honom när h*n förstod att han inte mådde bra. Den lille kille hade suttit bakom en gardin när de kom och varit jättemager..
Hos mig var han pigg och glad. Men höll sig på behörigt avstånd, van att bli jagad och skrämd som han hade varit.
Men så en dag hann jag fram till honom när han låg och solade. Började klappa honom och det var som hela katte lyste upp. Man såg i hans blick "Hon jagar eller slår mej inte!". Han spann och var hur härlig som helst. Efter den dagen vände allt och han blev mer och mer social kom och satte sig i mitt knä och var bara underbar.
Så när jag efter mycket grubblande var tvungen att placera om en av de bråkande pojkarna (spidde & jackson), så valde jag med sorg i hjärtat Jackson.
Det visade sig vara rätt val. Han fungerar jättebra hos sin fodervärd och är social och trygg.
Jackson valde själv sin fodervärd och det var kärlek vid första ögonkastet.
Men jag kan inte hjälpa att jag saknar honom.
/Elisa
Uff jeg hadde ikke sett denne jeg. Så trist det var med de små celia.
Nydelig mammakatt.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Så tråkigt med de små ungarna :-( Kanske inte så lätt för mamman att förstå vad som krävs att bli mor, när hon levt i så tuffa omständigheter och hade fullt upp att ta hand om sig själv. Helt underbart att hon nu har tillit till dig!!! Hon är underbart vacker.
Vilken ögonfärg, kan hon inte gå in i orientalaveln??? 
Skulle precis säga det samma. Vilken otrolig ögonfärg!
Hade katter varit lika lätta att ha som kaniner skulle jag absolut vilja para in henne på OSH för att bättra på ögonfärgen.
Det är sällan man ser så gröna ögon på en padda.
Men det tar både tid plats och pengar. Plus att man ska hitta hem till alla små hybrider.
/Elisa

#32 - jo jag hade redan bestämt: att om den svart-vita flickan hade överlevt, så skulle jag ansöka om experimentavel. Hela den här kattsläkten har nämligen gräsgröna ögon och fina mönster + snygga 'bicolours'
Sen att det var en syskonparning spelade mindre roll. Det hade ju bara blivit utparningar med kat.IV-katter.
Men det kommer en till kull efter samma hane och den här donnans syster…. Kanske har de redan kommit, jag har inte sett honan på ett par dagar!
Om du börjar med det hör gärna av dej! Tycker det är intressant och hjälper gärna till om möjlighet finns.
Fin ögonfärg är något som saknas på många OSH.
Lilla Nanna jag har har ju mer oranga/bruna ögon än gröna. Nu använde jag henne i avel för att hon är en underbar katt i sättet och övrigt. Plus att jag parade henne med Spidde som har supergröna ögon.
Men väljer på hennes dotter en hane som har fin ögonfärg före typ.
/Elisa

#35 - ja det hade varit jättebra att kunna vara flera. Om jag får fler tillfällen och ett 'ryck' så kan jag höra av mig :)
Jättebra..
/Elisa
#26 Jag hoppas du hittar ett bra hem åt henne!
Bonnisar är onda katter egentligen, de springer omkring och (brukar) vara helgosiga! Det finns en jättefin blåpadda i mitt bostadsområde och hon har en syster med någon konstig färg (får ta kort på henne och lägga upp här). Jag hälsade på hennes syster för ngr dagar sedan och då kom denna lilla blåpadda rusandes eftersom det pågick gos utan att hon fick vara med! Sedan fick fick jag stå där och klappa henne!
Ibland vill jag bara stoppa in dem innanför tröjan och ta hem dem!

#38 - onda katter? Vad menar du med det? 
Tror att hon menar att de är onda för att de är farligt svåra att motstå att plocka hem ett gäng…
/Elisa

Hon var himla fin. Hoppas hon får ett bra hem!
#40 Exakt! De ligger och lurpassar utomhus och när man går förbi och pratar med dem (kan ju inte låta bli) så rusar de mot en och vill bli klappade på och man smälter… Lilla blåpaddan har attackerat mig igen, vi blev ståendes ett tag hon och jag och gosade med varandra!
De finns iaf fyra stycken små bonnisar som jag skulle kunna plocka med mig hem i mitt bostadsområde. Hur kan folk släppa ut sådana godtrogna och jättegoa katter?

Vad fin hon är! Förstår att du vill kidnappa henne :-))
Det är ju tyvärr de här godmodiga och keliga katterna som kan råka illa ut eftersom de inte förstår att alla människor inte är snälla :-(((
#47 Jag vet, jag oroar mig för henne! Det finns så mycket barn i mitt bostadsområde också och alla vet att barn inte är så snälla mot djur jämt. Men det är bättre än där jag bodde förut, utekatterna här ser välskötta ut och inga vildkatter i sikte!
jättetråkigt med kattugnarna.
kattmamman är ju jättefin! Tror du kan hitta ett hem till henne om du går in på svenska katters diskutionsforum, för det är en tjej där som letar efter just paddfärgad katt och har gjort det en längre tid
Usch, så fruktansvärt med de små kattungarna…
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
#50: är lite forumberoende, inne på alldeles för många.
hon har väl letat i nått år tror jag, är inte säker. Hon har letat på katthem, såg att hon funderar på en katt därifrån. men du kan höra med henne ändå (annars kanske någon annan på forumet blir sugen) =)
Länk: http://kattforum.se/viewtopic.php?t=68912&postdays=0&postorder=asc&start=0
Är du säker på att hon vill ha en padda? Vet att hon gillar dem då den tråden hållit på lääääänge.
Men är osäker på om hon tänkt skaffa någon ny katt.
/Elisa
#53: jo, hon är på jakt efter en till katt. ialla fall så har hon skrivit några trådar och velat ha hjälp med sökandet. Så jag antar det.

Är det hon som bor i Stockholm och vill ha den fix och färdig med allt? Hon skriver att hon gått in för huskatt pga ekonomin. Nu ska jag inte döma i förväg, men jag tror inte att hon är intresserad av att ta sig ner till mig i Skåne och sen dessutom få betala för en del av kattens 'måsten' själv…
Nu ska jag ut och pussa på Midsommarbarnen godnatt. Inga paddor där (bara mamman), men bedårande ändå :)

#43 Vi har ett par såna katter i mitt stall också, de klöser sig fast i kläderna och skriker när man ska ta loss dem och sluta gosa. De är tyvärr inte särskilt välskötta utan får ungar hit och dit och ingen veterinärtillsyn alls, bara mat. Finns en liten blåpadda där med infekterat öga och helt röd i rumpan som jag vill ta hem… :( Dock är Aria rasist så det går inte.. Sen tror jag inte hon vill bli innekatt heller. Lägger upp en bild på henne och hennes vackra ungar!

#56 Fler fina blåpaddor…
#55: nä, kanske inte. har inte läst sådär jättenoga måste jag erkänna kom bara ihåg att hon letade paddfärgad katt. Synd, men hoppas du hittar ett annat hem. men det borde inte vara så svårt. annars kanske du kan be dom på svenska katters forum om hjälp, eller katterifokus. Lycka till!