Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 881 ggr
Liljekatten
0

Navelsträng på posten!

Härom dagen damp det ner ett brev i min låda från uppfödaren till en katt jag köpt nyligen. I brevet låg en liten plastficka med en förtorkad liten stump till navelsträng samt ett brev där uppfödaren bad om ursäkt för att hon glömt lämna den när jag hämtade katten. Jag blev lite full i skratt för detta har jag aldrig varit med om att man sparar och skickar med kattungeköpare.

Är det någon här som brukar göra det?

none

kalindas
0

Aldrig hört talas om. Men en ganska kul grej faktiskt…Skrattande

/Elisa

Canoodles
0

Aldrig hört talas om heller och jag kan inte för mitt liv komma på varför man skulle spara på den heller :-))) Lite makabert tycker jag nog…..

HeidiK
0

#2 - må si meg enig med Tine. Vet ikke helt om det var noe jeg ville hatt i posten liksom Fundersam

Attacks
0

Jeg hadde syntes det hadde vært utrolig ekkelt å fått med seg fra oppdretter,eller om det landet i posten senere Fundersam. Visse ting er liksom forbeholdt søppelbøtta. Da hadde jeg syntes det var søtere å få med seg et poteavtrykk,om en må sammenligne med noe.Men hadde klart meg fint uten noen av delene.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

kalindas
0

Kanske ska tilllägga att jag tycke det var en rolig grej. Men absolut inget jag skulle göra…;-)
Hade garanterat slängt det om jag fått det.

/Elisa

SacredSouls
0

Haha jeg brast i latter over tanken på ansiktet ditt da du åpnet brevet og så den lille tørkede stumpenSkrattande

Men jeg synes nå det var litt morsomt/søtt at hun omsorgsfullt har tatt vare på navlestrengen…men aldri noe jeg hadde gjort heller.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Caelitus
0

Synes det er søtt jeg. Folk er så forskjellige og samler på ulike ting som minner. Navlestrengen hadde vel ikke jeg heller tenkt på å gjemme men…..

Jeg husker at det jeg flyttet hjemmefra fant jeg melketennene til min første hund. De hedde jeg pakket fint ned i en eske og skrevet dato på. Ikke noe jeg har gjort siden, men det var litt morro å finne igjen Glad

Liljekatten
0

#5 Nehej du! Den stumpen slänger jag inte! Ska jag spara som ett "kul minne" he he….

#6 Jo jag såg nog ut som ett stort fån när jag öppnade brevet. none

ossilian
0

Herre Gud, så roligt! Pricken över i:et kan man väl kalla det…

Bokskogens
0

Haha!! Aldrig hört talas om det ens!
Visst att jag skickar med leksaker, kuddar, mat och lite annat smått å gott… men navelsträngen… nee! *leer*
Undra om man ska börja samla på mjölktänderna med?

Men jag tyckte det va lite sött av uppfödaren! Skrattande

PollyBoffin
0

#10 Hrmm…måste väl erkänna då…Jag har faktiskt sparat Pelles mjölktänder…Generad

Jag vet, patetiskt…kommer slänga dem…någon gång…Oskyldig

MalinL
0

Ouuu, torkad navelsträng? Vad ska man ha det till? Undrar om det finns någon som sparat alla sina katters navelsträngar arkiverade i prydliga rader?

Celia
0

Väldigt originellt och gulligt! Den hade jag sparat :)

Bokskogens
0

#11 Hihi!! Inte illa av dej att lyckas hitta dem!
Fast Pyttans mjölkisar hittade vi överallt, tex på matbordet. Men sparade dem faktiskt inte. Man kanske skulle lagt dem i ett glas vatten å se om tandfen dök upp med lite "gotte-mat"?

PollyBoffin
0

#14 Jag lyckades kliva på dem några gånger, inte skönt! Hittade nästan alla, men hittade endast en av Prillans, vet inte vart lilla damen gjorde av resten faktiskt.Glad

kalindas
0

#15 Gissar på att hon svalde dem.

/Elisa

PollyBoffin
0

Antagligen gjorde hon det den lilla fulingen! Hon såg nog att jag samlade ihop de jag hittade från Pelle och tänkte nog inte uppmuntra sådana dumheter från matte!Flört Hoppas ingen får för sig att rota igenom mina skåp bara och hittar en samling katttänder…

Liljekatten
0

Jag hittade flera tänder efter Stella när hon bytte och var ganska förvånad. Jag har ju haft perser/exotic i många år innan och jag tror aldrig att jag hittat en enda tand efter dem. Undrar vad det kan bero på? De tappar ju givetvis lika många tänder……Fundersam