Kattungar vecka 18 - 2007
Tråden för alla som fick kull under vecka 18 - 2007, det vill säga bilder på kattungar som är födda mellan den 30 april-6 maj.
Här följer vi hela utvecklingen från nyfödd till leveransklar från olika håll i Sverige, Norge och kanske Danmark (tillkommer medlemmar från annat land, så är givetvis även dessa hjärtligt välkomna).
Fram med kameran varje vecka och håll oss uppdaterade 

Inga bebbar födda denna vecka?
Vi fick en kull som föddes den 4 maj! Jag berättade om denna i tråden "Två små underverk!" men då fortsätter jag här framöver!
Kullen, en hane och en hona, blir en vecka gammal på fredag.
e: CH Geishagoll Winter Wonderland, SIA c (US-imp./S* Yhatzeés)
U: CH S* SeeSoo Soulmate, SIA f
Här är en bild från i eftermiddags då lilla honan poserade så här elegant 

Vilken rund och fin rosa mage!!!

#2 guuuuud vilken underbar gomage
Den vill man pussa på!

Å hellandussen.
Så herlig liten bebis.Du tar jo fantastiske bilder også da.
Nå har du en hel tråd for deg selv så da må du huske å fylle på med masse bilder
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
I dag blev de små 1 vecka gamla! Här kommer en bild från i morse. Honan ligger längst till vänster och tjockis-hanen ligger på mamma Seelias framben.
De ökar hela tiden i vikt (jag ropar Hurra varenda gång de vägs
, kan inte låta bli!) I morse vägde hanen 224 gr och honan 198 gr.
Ser det inte ut som om de kan bli brunmaskade…? Eller är de lite för ljusa? Nosarna ser mörkare ut på bilden än vad de är "live". Trampdynorna är lätt tegelröda, inte särskilt mörka.
Ni som fått paddor: hur tidigt har man kunna se på tex trampdynor/nos/färg att det är en liten paddafröken?

Bedårande 

Tusen pussar på magen
Puss Puss
Nydelige små marsipan griser
Jeg har aldri hatt padder så jeg vet ikke.
Tack! Tror att både jag och Seelia är lika stolta över de små tjockisarna! 

Vilka sötisar!

Vilka härliga bilder!! Den lille killen blir nog en riktigt mysig grabb om han fortsätter på den inslagna vägen!!
Roligt att se en annan kattmamma som också sitter och diar, min Dixi gör så och alla tycker det är SÅ konstigt ;-)))
# 19: Det kanske är mindre vanligt att kattmammor sitter och ger di?! Seelia ligger ner ibland åxå, men jag misstänker att hon är så nyfiken av sig så att hon lätt tycker sig missa nånting om hon inte samtidigt kan dia bebbarna som hon kollar läget..! 

Gud vilken vacker mamma och vilka små sötisar.. underbara

Så herlige bilder
Jeg er vel ikke helt objektiv (siden jeg har halvsøsteren dems) men jeg synes du har fått spesielt vakre bebiser her nå
Kjempeflotte bilder og mamma Seelia ser såå stolt ut.
Tack! :-)
#22: Japp, den posen ser bekant ut! Och är säkert riktigt smart; alla bebbarna kan ju komma åt spenarna bra. När mamma katt ligger ner så är det ju lite trixigare att komma åt de spenarna som är längst ner närmast "golvet"?! Katter ÄR smarta!
#23: Lizzie är ju en fantastisk vacker katt! Det ska bli kul att se hur hennes halvsyskon utvecklas!

Underbar ställning hon har när hon ger di, vår Kiwi gör också ofta så faktiskt.

Det är underbart med bebisar, pussa deras magar
# 27: Vilken fin mamma katt! Och vilken fin "hög" med bebbar hon har! 

Härliga bilder på fina kattungar!
Herlige bilder av de små.
(også den gode tjukke magen gutten har da
)

Härliga gosebilder! #30:s mage går inte av för hackor 

Vilka underbara snuttar!

Vilka underbara bebisar!! 
Otroligt vackra små bebisar!!! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Hvordan blir den med den lille snuppen da? Skal hun bli boende hjemme? 

#31 For et koselig bilde,så virkelig ut som de er kjempe glad i hverandre.

Det är inte klokt vad de växer!!! Härliga bebisar du har.
#42 Oj så store de har blitt allerede. De er jo så nydelige

Oj, tiden rusar förbi - så stora redan! *svimmar*
Vilka söta små flygplan! Vill pussa på dem! Gullegull…eh…

Så store dem har blitt allerede,kjempe herlige begge 2;))

De växer så det knakar, jättesöta
Ja de växer och växer…! Men vägrar fortfarande att äta "riktig" mat
Jag testar den ena menyn efter den andra; sånt som luktar jättemycket, sånt som luktar bara lite, olika konsistenser, olika sorters/märken -mat… Men hittills vägrar de små att befatta sig med nåt så obegripligt som fast föda! Hm!!
(kan tillägga att mamma Seelia och kompisen Pixi har strålande tider; de får äta upp all maten som bebbarna ratar…! Iiii vad de kommer att bli tjocka och runda!
)
Här är en bild på honan från idag, ca 5,5 veckor.
#49 Hun er nydelig!!!! Jeg er forelsket fullt og helt

Så fina de är!!!
Här kommer bilder på de två knattarna; de blev 7 veckor på midsommarafton!
Efter en del filurande kring namntema så blev det till sist namn inspirerade av coola katter med Rebel-namn i mamma Seelias (CH S* SeeSoo Soulmate) stamtavla.
Först en bild på mamma(&matte-)grisen, lille hanen S* Mijmu Pix Rebel Bamboozle, SIA n. Han säger "Miiiiii!" = Heeeeeej!
….kolla in "kattungar till salu"-tråden! Där finns vår lille mammgris-charmör med nu!
Kolla in hemsidan för fler bilder på de två små "rebellerna"! 

Tänk att de redan är 7 veckor!!!!
Alldeles alldeles underbara är de i alla fall. Och mycket pussvänliga kan jag intyga 

#56 Jag är ny här och jag har letat och letat efter "kattungar till salu", eller annonser men jag kan inte hitta det. Snälla, kan någon tala om för mig vart jag ska klicka!
I menyerna till vänster lyser bland annat "kattungar tillsalu" tråden röd.
Där finns en del kattungar där.
Är det någon speciell färg eller ras du söker så lägg upp det som en egen tråd här. Det finns en tråd som heter "Kattunge/katt önskas"
/Elisa

Kalindas! Det finns ingen tråd som lyser röd i min meny till vänster, inte heller någon som heter Kattungar till salu. Konstigt! vad kan det bero på? Däremot finns det Kattunge/katt önskas. Tack ändå för att du försökte hjälpa mig.
Du kanske inte har klickad dej som medlem i Siames. Kan vara det som är felet.
/Elisa

Jag är medlem i Siames, så det borde inte vara det.

Bör fungera nu (?) Hojta annars på mig via ett PM så ska jag se vad som kan ha gått galet :)

Tack snälla Celia för hjälpen nu kan jag äntligen se Kattungarna som är till salu.
#54 Næmmen er det mulig å være sååå søt da. Hehe han ser ut som det sjarmtrollet

Utrolig skjønne bebiser!! 

Vilka skönheter de har vuxit till

I dag blir kattungarna 11 veckor! Måste nästan nypa mig i armen för att fatta att de verkligen är så stora och att tiden går så fort ;-) !
Här är en bild på båda två! Honan Rebel Royale till vänster och brorsan Rebel Bamboozle till höger. Tittar man riktigt noga så ser man halvbrorsan Kingston som ligger och sover under småsyskonen! Det sticker bla upp ett cremefärgat öra…!
#69 og #71 Ohhh både jeg,Josefine og Lizzie sikler på skjermen her
Nydelig gutt!!! Helt min smak*Sukk*
# 73: Tack!
Bamboo skickar en slängkyss till damerna!
#71 Han ser ut som att han kommer kunna flyga lååångt med de lurarna!
Sötnos!

)