Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 1233 ggr
Celia
0

Kattungar vecka 18 - 2007

Tråden för alla som fick kull under vecka 18 - 2007, det vill säga bilder på kattungar som är födda mellan den 30 april-6 maj.

Här följer vi hela utvecklingen från nyfödd till leveransklar från olika håll i Sverige, Norge och kanske Danmark (tillkommer medlemmar från annat land, så är givetvis även dessa hjärtligt välkomna).

Fram med kameran varje vecka och håll oss uppdaterade Glad

Juliette-
0

Inga bebbar födda denna vecka?

MijmuPix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi fick en kull som föddes den 4 maj! Jag berättade om denna i tråden "Två små underverk!" men då fortsätter jag här framöver!

Kullen, en hane och en hona, blir en vecka gammal på fredag. 
e: CH Geishagoll Winter Wonderland, SIA c (US-imp./S* Yhatzeés)
U: CH S* SeeSoo Soulmate, SIA

Här är en bild från i eftermiddags då lilla honan poserade så här elegant Glad

Canoodles
0

Vilken rund och fin rosa mage!!!

Juliette-
0

#2 guuuuud vilken underbar gomage

Liljekatten
0

Den vill man pussa på!

Celia
0

Kyss

SacredSouls
0

Å hellandussen.Kyss Så herlig liten bebis.Du tar jo fantastiske bilder også da.

Nå har du en hel tråd for deg selv så da må du huske å fylle på med masse bilderFlört

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

MijmuPix
0

I dag blev de små 1 vecka gamla! Här kommer en bild från i morse. Honan ligger längst till vänster och tjockis-hanen ligger på mamma Seelias framben.

De ökar hela tiden i vikt (jag ropar Hurra varenda gång de vägs Skrattande, kan inte låta bli!) I morse vägde hanen 224 gr och honan 198 gr.

Ser det inte ut som om de kan bli brunmaskade…? Eller är de lite för ljusa? Nosarna ser mörkare ut på bilden än vad de är "live". Trampdynorna är lätt tegelröda, inte särskilt mörka.
Ni som fått paddor: hur tidigt har man kunna se på tex trampdynor/nos/färg att det är en liten paddafröken?

MijmuPix
0

…här kommer en bild på lilla fröken marsipangris!

Celia
0

Bedårande Kyss

aijmer
0

Tusen pussar på magenKyss

[viciousy]
0

KyssPuss Puss

SacredSouls
0

Nydelige små marsipan griserKyss

Jeg har aldri hatt padder så jeg vet ikke.

MijmuPix
0

Tack! Tror att både jag och Seelia är lika stolta över de små tjockisarna! Skrattande

MijmuPix
0

I fredags blev kattungarna två veckor gamla så här kommer det lite bilder!

Här är hanen. Han blir överlycklig när man pratar med honom och tittar en djupt i ögonen och ser helt exalterad ut!  Särskilt förtjust blir han av pussar på huvet Skrattande 
Gissar att han kan bli en riktig charmör…!

MijmuPix
0

….& här kommer en bild av honan!
Hon har precis upptäckt att hon har klor och klättrar upp på väggarna i iglon och hänger som en liten apa därinne. Hon brås helt klart på mamma Seelia, lika cool och lika uppfinningsrik! Skrattande

MijmuPix
0

…& här är mamma Seelia (CH S* SeeSoo Soulmate), som synes mycket nöjd och belåten med att vara mamma!

zeldtrix
0

Vilka sötisar!

Canoodles
0

Vilka härliga bilder!! Den lille killen blir nog en riktigt mysig grabb om han fortsätter på den inslagna vägen!!

Roligt att se en annan kattmamma som också sitter och diar, min Dixi gör så och alla tycker det är SÅ konstigt ;-)))

MijmuPix
0

# 19: Det kanske är mindre vanligt att kattmammor sitter och ger di?! Seelia ligger ner ibland åxå, men jag misstänker att hon är så nyfiken av sig så att hon lätt tycker sig missa nånting om hon inte samtidigt kan dia bebbarna som hon kollar läget..! Flört

Juliette-
0

Gud vilken vacker mamma och vilka små sötisar.. underbara

Canoodles
0

vill inte sabba tråden men en liten bild på Dixi när hon också sitter och ger di!

SacredSouls
0

Så herlige bilderKyss Jeg er vel ikke helt objektiv (siden jeg har halvsøsteren dems) men jeg synes du har fått spesielt vakre bebiser her nåGlad

Kjempeflotte bilder og mamma Seelia ser såå stolt ut.

MijmuPix
0

Tack! :-)

#22: Japp, den posen ser bekant ut! Och är säkert riktigt smart; alla bebbarna kan ju komma åt spenarna bra. När mamma katt ligger ner så är det ju lite trixigare att komma åt de spenarna som är längst ner närmast "golvet"?! Katter ÄR smarta! 

#23: Lizzie är ju en fantastisk vacker katt! Det ska bli kul att se hur hennes halvsyskon utvecklas!

zeldtrix
0

Underbar ställning hon har när hon ger di, vår Kiwi gör också ofta så faktiskt.

aijmer
0

Det är underbart med bebisar, pussa deras magarKyss

Nilla
0

Helt underbar bebisar!!! Ljuvliga!!! Du tar väldigt fina bilder!

Jag får väl också infoga en bild på min Bassia som sitter och "ammar". Mina bebisar finns under kattungar v. 19.

Ursäkta reklamen. HemlisSkrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

MijmuPix
0

# 27: Vilken fin mamma katt! Och vilken fin "hög" med bebbar hon har! Skrattande

MijmuPix
0

I fredags blev kattungarna 3 veckor; så här kommer en något försenad uppdatering! Kattungarna är fenomenalt duktiga på att klättra och det börjar bli action i bolådan nu, full fart på de små tassarna!

Först ut en bild på honan

MijmuPix
0

Och här är hanen

(de är så lika varandra; på många bilder är det svårt att veta vem det är man plåtat… Förvånad)

MijmuPix
0

Här är båda två. Hanen får en puss av syrran, han ser väldigt belåten ut!

zeldtrix
0

Härliga bilder på fina kattungar!

SacredSouls
0

Kyss Herlige bilder av de små.

(også den gode tjukke magen gutten har daRäcka ut tungan)

Celia
0

Härliga gosebilder! #30:s mage går inte av för hackor Kyss

siki
0

Vilka underbara snuttar!

twistnshout
0

Vilka underbara bebisar!! Glad

Nilla
0

Otroligt vackra små bebisar!!! Kyss

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
0

Hvordan blir den med den lille snuppen da? Skal hun bli boende hjemme? Glad

Nizeli
0

#31 For et koselig bilde,så virkelig ut som de er kjempe glad i hverandre.

MijmuPix
0

Knappt hinner man blinka förrän de små har blivit ännu en vecka äldre! Glad

Här är en bild på store lille hanen. Han har precis klarat av sitt livs första kattlådabesök med bravur! Då kan man se sådär tuff och nöjd ut! :-)

MijmuPix
0

Här är honan på bild. Hon poserade så fint när brottar-brorsan bestämde sig för att det var dax för en match…. Flört Då ser man så här paff ut!

MijmuPix
0

Här båda två. Det är helt och totalt hopplöst att försöka plåta dem där båda sitter stilla och båda två tittar in i kameran…! Misstänker att de gaddat ihop sig mot matte… "Ok, nu är det din tur att fladdra med öronen eller hoppa ur bild!"

Canoodles
0

Det är inte klokt vad de växer!!! Härliga bebisar du har.

SacredSouls
0

#42 Oj så store de har blitt allerede. De er jo så nydeligeKyss

Celia
0

Oj, tiden rusar förbi - så stora redan! *svimmar*

PollyBoffin
0

Vilka söta små flygplan! Vill pussa på dem! Gullegull…eh…Skrattande

Nizeli
0

Så store dem har blitt allerede,kjempe herlige begge 2;))

aijmer
0

De växer så det knakar, jättesötaKyss

MijmuPix
0

Ja de växer och växer…! Men vägrar fortfarande att äta "riktig" mat Fundersam Jag testar den ena menyn efter den andra; sånt som luktar jättemycket, sånt som luktar bara lite, olika konsistenser, olika sorters/märken -mat… Men hittills vägrar de små att befatta sig med nåt så obegripligt som fast föda! Hm!!
(kan tillägga att mamma Seelia och kompisen Pixi har strålande tider; de får äta upp all maten som bebbarna ratar…! Iiii vad de kommer att bli tjocka och runda! Räcka ut tungan)

Här är en bild på honan från idag, ca 5,5 veckor.

MijmuPix
0

Här till vänster i bild sitter hanen! Han är värsta posören och gör allt för att fastna på bild…. oavsett om det bilr en skarp bild eller ej… Flört 
På sistone har hans öron växt till sig, nu är de i fin Dumbo-klass!

MijmuPix
0

Många fler bilder på de två filurerna finns på hemsidan !

# 38: Vi får se hur det blir…! Det är så mycket att fundera igenom ordentligt innan man bestämmer sig; jag funderar fortfarande fram och tillbaka på om hon ska bli fodervärdskatt eller ej…! Fortsättning följer!

SacredSouls
0

#49  Hun er nydelig!!!! Jeg er forelsket fullt og heltKyss

zeldtrix
0

Så fina de är!!!

MijmuPix
0

Här kommer bilder på de två knattarna; de blev 7 veckor på midsommarafton!
Efter en del filurande kring namntema så blev det till sist namn inspirerade av coola katter med Rebel-namn i mamma Seelias (CH S* SeeSoo Soulmate) stamtavla.

Först en bild på mamma(&matte-)grisen, lille hanen S* Mijmu Pix Rebel Bamboozle, SIA n. Han säger "Miiiiii!" = Heeeeeej!

MijmuPix
0

Här är syster yster; S* Mijmu Pix Rebel Royale, SIA n. Hon ska flytta till en fodervärdsfamilj och vi hoppas att hon ska få egna bebbar under 2008.
(Känns lite märkligt att tänka sig så långt framåt i tiden när den lilla damen i fråga fortfarande är så här liten ;-) !)

MijmuPix
0

….kolla in "kattungar till salu"-tråden! Där finns vår lille mammgris-charmör med nu!

Kolla in hemsidan för fler bilder på de två små "rebellerna"! Glad

yahtzeecats
0

Tänk att de redan är 7 veckor!!!!  SkrattandeAlldeles alldeles underbara är de i alla fall. Och mycket pussvänliga kan jag intyga Kyss

Amiga
0

#56 Jag är ny här och jag har letat och letat efter "kattungar till salu", eller annonser men jag kan inte hitta det. Snälla, kan någon tala om för mig vart jag ska klicka!

kalindas
0

I menyerna till vänster lyser bland annat "kattungar tillsalu" tråden röd.
Där finns en del kattungar där.
Är det någon speciell färg eller ras du söker så lägg upp det som en egen tråd här. Det finns en tråd som heter "Kattunge/katt önskas"

/Elisa

Amiga
0

Kalindas! Det finns ingen tråd som lyser röd i min meny till vänster, inte heller någon som heter Kattungar till salu. Konstigt!  vad kan det bero på? Däremot finns det Kattunge/katt önskas. Tack ändå för att du försökte hjälpa mig.

kalindas
0

Du kanske inte har klickad dej som medlem i Siames. Kan vara det som är felet.

/Elisa

Amiga
0

Jag är medlem i Siames, så det borde inte vara det.

Celia
0

Bör fungera nu (?) Hojta annars på mig via ett PM så ska jag se vad som kan ha gått galet :)

Amiga
0

Tack snälla Celia för hjälpen nu kan jag äntligen se Kattungarna som är till salu.

SacredSouls
0

#54 Næmmen er det mulig å være sååå søt da. Hehe han ser ut som det sjarmtrolletKyss

HeidiK
0

Utrolig skjønne bebiser!!  Kyss

aijmer
0

Vilka skönheter de har vuxit till Kyss Kyss

MijmuPix
0

I dag blir kattungarna 11 veckor! Måste nästan nypa mig i armen för att fatta att de verkligen är så stora och att tiden går så fort ;-) !

Här är en bild på båda två! Honan Rebel Royale till vänster och brorsan Rebel Bamboozle till höger. Tittar man riktigt noga så ser man halvbrorsan Kingston som ligger och sover under småsyskonen! Det sticker bla upp ett cremefärgat öra…!

MijmuPix
0

Här är "lillebror" Rebel Bamboozle

MijmuPix
0

Här är syster yster, tuffa Rebel Royale, och mamma Seelia

MijmuPix
0

Rebel Bamboozle, alias "Bamboo", igen. Han är en söt och snäll kille som äääälskar sin halvbror Kingston. Kingston är Bamboos stora idol!

MijmuPix
0

Å till sist en till bild på Rebel Royale! Detta är en liten dam med mycket humör och röstresurser; en padda-tjej i förklädnad kanske?!

SacredSouls
0

#69 og #71 Ohhh både jeg,Josefine og Lizzie sikler på skjermen herKyss Nydelig gutt!!! Helt min smak*Sukk*

MijmuPix
0

# 73: Tack! Skrattande Bamboo skickar en slängkyss till damerna!

PollyBoffin
0

#71 Han ser ut som att han kommer kunna flyga lååångt med de lurarna!Skrattande Sötnos!