Siames iFokus

Siames

Etikett: kattprat
Läst 2155 ggr
kalindas
1

Ätbara blommor till balkonglådorna?

Ska köpa ett par balkonglådor och sätta lite växter i dem. Vill ha tips på saker som inte är giftiga för katt.
De får gärna vara ätbara, för Smilla vill ha nåt gott att tugga på.🙂

/Elisa

tuska
3

Så kattgräs i balkonglådor, det är väldigt populärt hos mina katter. Du får då ha blommorna ifred.

NatasjaHemby
1

Ampellilja tycker jag bör finnas i varje kattägt hem. Lättskött, förökar sig själv i rasande fart och uppskattas mycket av katterna! Ställer själv fram en kruka i taget som de får beta ner och så byter jag när den förra är så gott som uppäten. Tror den går bra att ha i balkonglåda också, bara man tar in den på vintern.

Slingerkrasse är också ätbart, både för människor och katter, blommar rikligt och trivs oftast bra i balkonglåda.

Vad har du för läge på balkongen? Mycket eller lite sol? Blåsigt eller skyddat?

SE*Simbelmynes

kalindas
1

Har söderläge, så sol hela dagen. Kan blåsa en del då jag har havet en bit därifrån. Havsutsikt. 🙂

/Elisa

Siameshona
2

Gräs brukar jag ha- det är poppis! Ja, inte vanligt gräs, utan högt & vippigt! Tål mkt, växer finfint & är ätbart

lynxlo
2

Sånt man äter: Ringblommor, kryddtagetes, myntor, gurkört också krasse, som sagt. Borde gå finfint även för katter, om de vill smaka. Alla är lättodlade och rikgivande. Går också bra med havre, råg och vete men det kan vara lite klurigt hitta obehandlade korn att sätta. Saltå kvarns vete går utmärkt att grodda och är riktigt smaskens. Vill gärna se djungelbilder på finaste Smilla när det grott! 🌺

¨                                

´

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

[lucii]
0

Jag funderar om jag ska odla kattmynta 😉

kalindas
1

Ska se vad jag kan hitta för bra och snabbväxande. 🙂
Måste köpa blomlådor och jord först. Har en sjuk hund som tar alla pengar just nu. 😕

Blir att investera i en ampellilja idag tror jag i alla fall. :-)

/Elisa

[lucii]
0

Mycket går att hitta billigt. Dyrast är inte alltid bäst 😉

lynxlo
2

Kalindas, jag har hur mycket frö som helst som du kan få om du vill. Om du pmar din adress så kommer de med posten. Testar kattmynta nu, men den är svår att dra upp vad det verkar. Ringblomma, kryddtagetes och krasse finns i överflöd dock, om flera vill testa.

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

kalindas
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fick jag köpt lite ampelliljor i alla fall. 
Det uppskattades av flera i gänget. 🙂

/Elisa

kalindas
1

Skatan tyckte om det också.🙂

/Elisa

Beige
0

#10 & #11, Vilka tuffa bilder!

Måste komma ihåg att köpa hem ampelliljor att bjuda katterna på :)

GunillaSverkersson
0

Det ser ju ganska gott ut, kanske ska smaka själv

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Nebel
0

Helfestliga bilder ;)! Här är ampellilja standard på menyn då killarna av någon anledning gillar det bättre än "annat kattgräs".

cillaroten
1

#10 Hon ser helt galen ut 😃 Hoppas din vovve kryar på sig och att det inte är något allvarligt!!!

Här är det också uppskattat med "grönsaker",ibland äter man hellre det än blötmat… 😉

MijmuPix
0

#10 & 11: Ha ha ha! :-) Vilka roliga bilder!