Lös i magen, mat tips!
Min Frippe 8månader har gått o blivit jättelös i magen. Vet inte om det beror på stressen på att hans brorsa flippade ur i helgen och blev så manlig att han pinkade ner allt på altanen och på andra ställen med
Han bajsar löst och det luktar surt o konstigt? Är lite ruggig i pälsen o ser frusen ut.
Har gett honom dofilus (ätit lite av den) under dagen o kokt potatis som han ratade, i morgon tänkte jag ge honom kokt torsk.
MEN nu till min fråga! Läst om att lamfärs är milt för magen, jag har viltfärs hemma är det bra med? Rådjursfärs och älgfärs!
Ni som är bra på lösa kattmagar ge mig råd gärna om det jag gjort hittils oxå om ni orkar 
Ser han ruggig ut, kanske han har feber? Den "frusna" stilen och att de ligger med armbågarna upp, brukar vara ett säkert tecken på att de inte mår bra. Du kanske ska tempa honom och eventuellt ta en sväng till doktorn? De kan snabbt bli uttorkade, så kanske behöver du ge honom vätskeersättning?
Visst, kan ju vara stress och nervositet efter en "traumatisk" upplevelse, men ruggigheten tyder på annat. Jag hade nog ringt veterinären om jag var du och rådslagit.
Hoppas att mitt tips kan hjälpa dig. Lycka till med den lille. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Hans päls står upp lite här o var, vet inte om man kallar det ruggig, men fläckvis ståpäls kanske man kan kalla det om man får skoja lite.
Hur kollar man feber på en katt om jag får fråga, en termometer i rumpan lär han protestera i mot!

Jeg ville nok også ha snakket med en veterinær.
Ellers har kokt sei og kokt ris virket bra på mine katter.
Ta febern på honom. Rumpan bästa sättet. Ni är väl 2? Den ene får helt enkelt hålla om det behövs.
Kan vara stress eller har han ätit något olämpligt.
Kolla upp honom hos veterinären så han får antiobiotica om han behöver.
Köp inte I/D mat!
Om du ska byta mat ge som de ovan säger lite trosk eller lammfärs. Hjälper inte det så köp en påse Orijen (100 gånger bättre än i/d, så länge han inte är fisk allergiker).
Hoppas på bättring.
/Elisa

I dag så har dom bara fått kokt fisk och han verkar mycket bättre, far runt som en tok i kopplet med sin bror, måte vara ett bra tecken *ler*
Har inte bajsat alls i dag, så det är nog ett tecken på att magen har lugnat ner sig och att fisken dom fått stanna kvar i magen.