Carnia lynx kattsand
Någon som provat Carnia lynx kattsand?
Jag fick ett test hem när jag beställde Ever Cleanfrån Animail fd. Foderbilen.
Ever Clean dammar ju så förbaskat, känns inte bra för katternas luftvägar

Jag kör just nu med eldningspellets. Det funkar jättebra, går att spola ner eller lägga ut i trädgården. Billigare kan det nog inte bli. Jag har ju massa lådor runt om i huset för att killarna ska ha lite att välja på
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
Jag kör med Öko Plus, rent organiskt träfiber som är komposterbart och 100% biologiskt nedbrytbart eftersom jag är en sucker för ekologiska grejer och det dessutom luktar fräscht, dammar minimalt och jag tycker det blir bra klumpar. 10l kostar 105kr om man köper 3 förpackingar på Animail/Foderbilen.
Enda jag sörjer är att min "litter lifter" spade inte fungerar så det tar lite längre tid att rensa lådan när jag får skaka spaden. Har man en klumpbildande sand så måste man nästan ha den spaden, man har aldrig rensat en kattlåda innan man rensat en kattlåda med den. BÄSTA spaden någonsin 
Förlåt för att jag låter som en reklampelare 
Jag använder mig av Öko Plus också, det är nog den bästa sanden jag provat hittills. Fast jag beställer den av Bromma Zoo 40l 399 kr och får den hemkört.
It's a cat's world… adjust! :)
Jag hade pee wee innan, men när jag köpte den pee wee lådan med lock (för min pojke som står upp ock kissar) , så rann den så dåligt igenom så jag började med ever clean igen. Finns öko plus med låda med lock?
Öko plus kan du ha i vilken låda du vill.
#2 Litter lifter är helt suverän! Håller med till fullo! Bästa spaden ever om man använder kompaktsand. 
Säger som de ovan Öko Plus är superbra! 
Fördelen är att den även löses upp i vatten och är komposterbar. Trots fem katter i en liten tvåa, så är det väldigt sällan det luktar kattkiss/låda här hemma.
Träpelletsen är bra, men det luktar mer blött trä i huset och jag hade aldrig vågat spola ner det i toaletten. Fastanar lätt.
Ökoplus är väldigt dryg. Tre påsar räcker i ca 2 månader för fem katter.
Enda nackdelen är att om kornen kommer i kontakt med vatten på golvet, kan det bli lite halt.
/Elisa
Idag när vi satt och åt middag, hörde vi ett skvaaaaaalande läte från badrummet - sonen och jag tittade på varandra och smög dit. Där satt Mathilda och kissade i toan!!! 
Hade alla mina katter gjort så, hade jag kommit billigt undan! Sand till sex katter är en utgift som verkligen suger.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Saga gör så ibland ockå. Väldigt praktiskt.
/Elisa

Vet att detta är en gammal tråd men frågar ändå, hur var Carnia Lynx TS?
Funderar på att beställa och testa nämligen, har extreme classic nu och här är luktfritt och så men det dammar lite väl mkt så tänkte om Carnia Lynx var i klass med den men mindre dammig?