Orientalhona sökes!
Hej igen!
Sist jag skrev här så var jag fortfarande i valet och kvalet om jag skulle skaffa honkatt, hankatt, avelskatt, sällskapskatt eller foderkatt. javascript:nicTemp(); är mitt förra inlägg.
Sedan dess har jag funderat, blivit medlem i Sydkatten, läst på ännu mer, besökt en utställning, funderat lite till och kommit fram till att jag verkligen vill skaffa en OSH-hona som - om allt går enligt planerna - kommer att bli grunden i mitt blivande katteri. Mina planer är att inom kort skicka in ansökan om stamnamn och till hösten gå de första stegen i Sydkattens uppfödarkurs.
Jag söker i första hand en OSH-hona. Jag är nog inte helt omöjlig gällande övriga kat IV-raser, men det är en OSH jag önskar mig allra mest. Det viktigaste är att hon kommer från friska, sunda linjer och att både föräldrarna och kattungen (och eventuella kullsyskon) har ett trevligt temperament. Hon ska naturligtvis följande rasstandarden och jag prioriterar vackra ögon samt öron med korrekt form och placering. Färg är inte av större vikt, men favoriterna är alla vitfläckar samt blått och svart.
Eftersom jag är nybörjare på uppfödning önskar jag att du som uppfödare är intresserad av att ställa upp som bollplank och svara på alla mina frågor längs vägen. Jag ser helst också att du inte finns alltför långt från Skåne/Sydsverige, dels eftersom jag vill ha möjlighet att titta på kattungen minst en gång innan jag hämtar henne och dels eftersom det hade varit skönt att ha någon som har möjlighet att titta in någon gång, kanske titta på sina små "barnbarn" och så.
Jag erbjuder ett kattvänligt hem med två fina huskattskompisar som älskar andra katter. De sover ihop, tvättar varandra, leker tillsammans och har legat hög med alla mina stödhemskatter utom en (ca tio stycken sammanlagt)! Här finns också massor av uppmärksamhet (jag jobbar deltid), högkvalitativt foder (BARF), en stor, inglasad, kattanpassad balkong och möjlighet till utomhuspromenader i sele. Naturligtvis kommer den nya kattungen att älskas lika högt som mina andra katter och vare sig det blir avel eller ej så kommer hon att vara en självklar del av familjen under resten av livet.
Så, om någon här har en kattunge som passar in på beskrivningen eller planer på kattungar under året så får ni gärna skriva en rad 🙂
SE*Simbelmynes
gå in på siames och orientalgruppens hemsida
http://www.sogrupp.se/annonstorget/kattungar-till-salu/
där har du en hel del kattungar till salu,och möjlighet att kontakta många uppfödare.
Du kommer säkert att träffa många kattungar och deras uppfödare innan du bestämmer dig:)
Lycka till i jakten på den rätta kattungen/
Sofie (Matreiya´s)
Tack så mycket för ditt svar!
Jag tittar ofta runt bland de uppfödare som är anknutna till SO-gruppen och finns nära mig och jag kollar in deras annonssida med jämna mellanrum. Har fått några trevliga mail som svar på detta inlägget också, så det känns som att det kommer bli en hel del kattutflykter den närmsta tiden 🙂
SE*Simbelmynes