Siames iFokus

Siames

Etiketthälsa
Läst 1450 ggr
Beige
5

Föreläsning om tandhälsa

Siameslinjen tillsammans med Agria inbjuder till föreläsning om katters tandhälsa.

Veterinär Hedvig Armerén föreläser om bett, tandanatomi, tandfrakturer, FORL och parodontit. Hur sjukdomarna uppstår, hur de diagnostiseras och hur de behandlas samt om vad vi vet och inte vet om ärftlighet och utfodring.

Datum: Tisdag 23 april

Tid: Fika med macka från 18.30. Föreläsningen startar 19.00 och pågår c:a 2 timmar inklusive frågor.

Plats: Agrias lokaler på Tegeluddsvägen 11-13 i Stockholm
(i närheten av Värtahamnen och Gärdets T-banestation)
Om dörren är låst, ring Lillemor 070-307 56 20.

Gratis för medlemmar i Siameslinjen samt Agrias kattuppfödarklubb, övriga 50: -

Anmäl senast 19 april;
Siameslinjens medlemmar, samt icke-medlemmar, anmäler till siameslinjen@hotmail.com
Agrias medlemmar till Lotta.eriksson@ombud.agria.se

Välkommen!

Nilla
0

Tack Beige.🙂

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Beige
0

Kom och lyssna, och fika👋

Lejdet
0

Mycket bra! Kommer!

Beige
0

Sista chansen om ni vill komma så hojta till om ni vill vara med på föreläsningen.

[lucii]
0

Jobbar tyvärr då, attans :(

Lejdet
0

jag och Malin kommer!

[lucii]
0

Hoppas det blir fler gånger!

kalindas
0

Synd det är så långt bort. Annars hade det varit intressant…

/Elisa

Beige
2

# 6 Välkomna! 

Jag har själv en oriental som har fått operera bort tänder (hos föreläsaren Hedvig) pga. inflammationer i tandköttet så det är ett väldigt aktuellt ämne tycker jag, också en bra möjlighet att ställa frågor.

Missannas
2

Detta låter intressant, tand- och munhälsa är jätteviktigt. Hade gärna kommit om jag kunnat. Någon som ska dit kanske vill skriva ett referat av föreläsningen och dela med sig av?🙂

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

[lucii]
0

Ni som går dit får gärna skriva lite om det senare så vi andra också lär oss lite ;)

lynxlo
2

Hej! Ett tips, förutsatt att det är OK med föreläsaren förstås, är att spela in föreläsningen. Det finns en busenkel app som heter I talk för I phone, den funkar otroligt bra. Det vore toppen att kunna ta del av detta, som ju tyvärr angår oss alla i större eller mindre utsträckning..

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Lejdet
1

Tack för en jättebra föreläsning igår! Ledde till att jag tvångstittade alla tio katterna i munnen när jag kom hem… somnade sisådär framåt tolv och drömde läskiga drömmar om tandtroll;-)

Mezzoluces
2

Ja detta var verkligen superbra! Jag ska se om jag kan skriva någon sammanfattning av mina anteckningar, så ska nu alla också få del av det :-) kram malin

Uppfödare av Balines och siames www.mezzoluces.n.nu

Nebel
0

#14 Vore super om du vill ha besvär med att skriva en sammanfattning för oss som inte kunde delta!

Missannas
0

#14 Vad bra Malin! 🙂

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus