Gaia/Skruttan 2 veckor som Svenskmedborgare
Nu har skruttan varit hos mig i 2 veckor och gud som hon växer. Visst har det varit kämpigt då den lilla har matvägrat men skam den som ger sig, efter en vecka med huvudbry hur jag skulle få henne att äta ordentligt så hittade jag äntligen mat som hon gillar, för det är ju så att den lilla damen har ju blivit bortskämd av uppfödaren och äter ju inte vad som helst. Som sagt nu går det åt rätt håll och Gaia har ökat 150g på en vecka och det är ju inte fy skam. Här kommer en bild på den lilla primadonnan och det ligger fler i mitt fotoalbum

Hon ser fin ut
Vilken mat får du i henne till slut?
Kokt fisk, Hills kattunge mat portionspåse och kyckling. Har börjat att blanda in RC babycat torrfoder i maten ( uppblötad) så att hon får lära sig hur det smakar hon är dock inte förtjust i det men allt går ner om det finns fisk inblandat. Jag ger henne även B-vitaminer och ibland lammfärs, allt för att hon skall gå upp i vikt. Jag vet att jag kommer få ett helsike när hon skall gå över till enbart torrfoder men den kampen får jag ta när det är dax och det lär inte bli förens jag anser att hon väger tillräckligt för att man skall kunna "svälta" henne.

Har du provat specific mjukmat eller coops mjukmat (kattungefoder)? Vilket vaccin har hon fått?
Vacker liten dam det där.
Extremt lik Caramel i kroppen (bortsett från skevheten). Det här magra tunna "jag äter bara det som är gott" utseendet..;-)
Skönt att hon ökar bra i vikt. Det är mer än man kan säga om denna lilla dam jag har här gör.
Har du testat att ge henne Nutro kattungemat uppblött? Det är väldigt smaklig och Caramel äter bra av den här. Hills Kitten har även den hög smaklighet och fetthalt. I övrigt är jag ingen fan av Hills. Men kitten är ok.
Annars duger Sheba och Mjau kalkon också tycker "Mellan".
Lycka till med henne! Jag vet precis hur jobbigt envetna de kan vara.
/Elisa

Hej!
Grattis till din fina kattunge! En liten fråga bara, varför måste hon gå över till torrfoder sedan? Den mat du ger henne nu, Hills, kokt fisk, lammfärs och kycklig är ju bra mycket nyttigare och innehåller högre kvalitet än torrfoder? De flesta torrfoder (dock ej Orijen) innehåller ju spannmål istället för proteiner och fett som är katternas naturliga föda. Spannmål är ingen bra mat för katter!
Lycka till!
Vänliga hälsningar
Maria
#5 Hon har även provat specifik mjukmat och detta tycket hon om det är dock slut här hemma men skall köpa hem det när jag skall till vetrinären igen då hon skall få sin andra vacination, tydligen så vacinerar de först vid 12v och rev. vid 16 ( det är samma vacin som i sverige)
#6 Har inte provat Nutro där emot, hills och Ekanuba men kanske skall prova med Nutro.
# Att jag vill att hon skall gå över till torrfoder är pga att mina andra katter äter bara detta ( ibland får de lite mjukmat som godis) och anser att det är inte riktigt snällt att en av 4 katter skall få "gourmemat" medans de andra äter torrfoder och dessutom måste jag stå och vakta Gaia när hon äter då de andra är snabba som vesslor med att sno maten för henne. Hon skall dock få denna mat hon får nu ett bra tag fram över tills jag anser att hon är mogen för att gå över till torrfoder som jag nämde tidigare.
Mvh Biames

Kul att få en liten rapport om allas vår Gaia! Hon ser så fin och pigg ut. Bra att hon ökar bra i vikt och att du hittat mat hon gillar.
Endelig,der var hun
Har vært å tittet i galleriet også,hun er jo bare så fiiin. Deilig hun legger godt på seg.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Hon är fullständigt ljuvlig den lilla skrutt-ungen!!! Specific bebismat brukar falla på läppen!
Hon är så himla fin den lilla damen! Visst är det härligt när de är matkinkiga, Prillan och Pelle har fått provat på livet som endast Orijenätare och Prillan var på gränsen till att matvägra totalt! Hon står ut med att äta Orijen bara hon inte måste äta det hela tiden!
Hur kommer det sig att de aldrig gillar det man anser att de ska äta? Prillan och Pelle föredrar Hills framför Orijen, men matte vill att de ska äta det senare…
Ska nu in och beundra henne i ditt fotoalbum!
Ja en buffé av de olika mat sorterna hade nog fallit i smak för den lilla tjejen, bortskämd som hon är fast det gör inget - än för hon är ju så go och man vill ju att alla ens katter skall må bra vilket bidrar till att man gör allt man kan för att de skall trivas och må bra. Lägger ut nya bilder om en vecka igen.
Mvh Biames, Skruttan & co