Lilla Pirlo söker eget hem
Några av er kanske läste min tråd här:
http://siames.ifokus.se/discussions/503d332ed3b4fd25f3004584-lilla-pirlo?participating-3
Pirlo är i dagsläget 24v gammal men är storleksmässigt som en 16-18 v kattunge. Hon är pigg, leker, busar och är matglad, men verkar tyvärr har drabbats av kronisk snuva. Innebär att hon nyser ca 10-20ggr/dygn. Det är ingen infektion (har tagit prover) utan har blivit någon slags överkänslighet efter att hon blev vaccinerad.
För övrigt är hon undersökt på alla sätt, även med ultraljud och det finns heller inga inre defekter på henne.
Hon är färdigvaccinerad, chipmärkt och har såklart stamtavla. Hon har inga som helst defekter förutom sin snuva och sitt lilla kroppsformat. Att hon är liten innebär inte att hon är mager, utan bara proportionerligt liten helt enkelt. Självklart får hon ej användas i avel och skall kastreras så fort hon är tillräckligt stor för det.
Jag har tyvärr ingen i familjen eller nära vänkretsen som kan ta henne vilket jag hade hoppats på så nu undrar jag om någon kanske har det perfekta hemmet åt denna lilla ytterst trevliga, gosiga och sociala lilla fröken??!
Pirlo är en liten chokladfärgad dunboll som älskar att ligga runt halsen på dig när du tittar på tv och när hon tittar på en med sina smaragdgröna ögon så smälter hjärtat på en;-)
Priset på Pirlo är oviktigt, hon har redan kostat mig över 10.000 kr i veterinärkostnader, men det enda jag vill är att hon ska få ett lugnt, skönt och kärleksfullt hem. Det har hon förvisso här också, men eftersom jag bedriver uppfödning så har hon mycket konkurrenter om min tid.
Känner du att du vill ta hand om en chokladpralin som förmodligen aldrig kommer att bli så mkt. större än en halvårskatt och som tyvärr inte har någon gällande dolda-felförsäkring pga. sin snuva så hör av dig. Hon får ej vara ensamkatt, hon avskyr hundar men älskar barn.

Åh, gullet!
Vilken fin tös!! Hade jag inte haft hund, så hade jag försökt övertala min sambo att vi ska skaffa en katt till.
Men vi har 4 nu, och det är ganska lagom.. men men Hoppas verkligen att ni hittar ett bra hem till henne!
Söta lilla plutta
hoppas hon hittar bästa hemmet!
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus
Snuvan kan säkert vara en reaktion på vaccinet, så det kan hända att hon blir av med den efter ett tag. Smilla här hemma är ju kroniker sen herpesinfektionen och får lätt förkyldning.
Men 10 dagars kur mer Ronaxan en ggn om året gör att hon håller sig frisk länge mellan snuvorna.
Så har du inte provat Ronaxan så gör det, den tar ju även Mykoplasma felis.
Har fullt med katter och alla jag känner har minst en hund. Men ska hålla ögonen öppna! 
/Elisa

#5 hon har fått en kur Ronaxan nyligen och då har snuvan avtagit rejält :-) Hon är odlad för Mycoplasma och det hade hon inte.
Ja jag hoppas på att hon får allt bättre immunförsvar och att den där envisa snuvan kanske växer bort.
Det får hon säkert. Är det färre katter och stress i nya hemmet borde det göra susen. 
/Elisa

Hon är alldeles bedårande, en liten miniatyr fröken
Dina killar kanske vill ha en flickvän. 
/Elisa
Hej! Jag är ev intresserad av din lilla tjej :-) Vi träffades för några veckor sedan när jag följde med min kollega som hälsade på hos dig ;-) Jag har en ensam siameshona som är i stort behov av sällskap, vi har inte hund och min sambo jobbar hemifrån så katterna får massor av sällskap, uppmärksamhet och kärlek! Egentligen hade jag tänkt avvakta med att kontakta dig då jag vet att du har två dräktiga honor för att ev tinga en kommande kattunge men nu såg jag den här tråden och blev så rörd att jag har tänkt om lite. Om det är ok så kontaktar jag dig under dagen! /Maria

Håller tummen för detta. 

#10 Det låter som en alldeles utmärkt idé och jag vore jätteglad om ni ville ge Pirlo ett kärleksfullt hem! Tror absolut att hon får ett kanonhem hos er!
Sen kan det säkert slinka in en liten siamesunge framöver också
Alla goda ting är tre vet ni väl?
Underbart! :)
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Pirlo har nu haft besök av #10 och har hittat sitt nya hem och hon kommer att få det fantastiskt bra, det är jag övertygad om!

Så underbart!
Så herlig 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Vad roligt lycka till lilla Pirlo
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad

Idag flyttar lilla dunbollen
Så här svårt har det aldrig varit att lämna ifrån sig en kattunge, kanske för att Pirlo hela tiden har varit så speciell. Hon är ett lejon i sin minikropp och en riktig tuffing i striden om godsaker. Då morrar hon som en galning och till och med hankatterna som väger 3 ggr. mer backar :-)
Igår vägde hon 1,65 kg och har alltså gått upp 700 g den senaste månaden så det går åt rätt håll.
I natt har Pirlo sovit på min kudde, evigt kurrande som vanligt 
Naw… det låter så sorligt, jag känner med dig
men skönt att du hittat ett bra hem till den söta lilla tjejen 
Usch, så jobbigt, Lejdet. Men du vet att hon får det bra.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Här kommer en uppdatering från lilla Pirlo! Nu har hon varit hos oss i två dagar och hon tycks trivas med oss och vi med henne! Bilresan hem gick bra, knappt ett endaste pip från henne. Direkt när hon kom ut ur buren var det full fart på spinneriet och upptäckarlustan, hittade snabbt matskålarna och lådan, efter ett par minuter kunde man inte tro att hon precis flyttat hemifrån, gjorde sig väldigt snabbt hemmastad tuff och oblyg som hon är! Vår gammelkatt (siameshona) är ganska svårflörtad och det visste jag sedan tidigare men hon har accepterat den lilla och jag är övertygad om att de snart är bästisar. Just nu när jag sitter och skriver det här ser jag att husse har lyckats fiska upp båda katterna på samma snöre så det ser lovande ut! / Maria & Pirlo

Underbart! Jag är SÅ glad att Pirlo till slut fick ett eget hem och framförallt RÄTT hem, vi kommer gärna och hälsar på er i framtiden och ser hur hon utvecklas :-) Pussa Pirlo från ex-matte och ex-husse!
Så flott at også Pirlo har fått et supert hjem!
Så härligt att hon fått ett bra hem! 

Minns ni min lilla Pirlo? Hon mår idag jättebra och blev ingen stor katt men väger 2, 6 kg och mår utmärkt! Hon är kastrerad och har ett underbart hem:-)
Vad fint hon utvecklats & härligt att hon "hittat hem"! Gott med en sann solskenshistoria såhär på fm ;)
#21 Vad härligt att höra att Pirlo mår bra! Vi träffade henne några gånger som liten i och med att vi först besökte och därefter köpte hennes kullbroder Pepe (hos oss kallad Julius).
Vi har tänkt mycket på den lilla damen, skönt att hon frodas, leker och spinner. Hur ser hon ut idag? Lägg gärna upp en färsktagen bild. Så här ser hennes brorsa ut idag. Han har vuxit upp till en stilig kattherre med en omöjligt lång och fluffig svans som alla besökare imponeras av. :)