Även en hane kan vara en god förälder
Lägger här upp en bild på Geronimo och hans fosterbarn. Geronimo är en treårig kastrathane (från Zillas första kull) som bor hos vår dotter. Tänkte jag skulle glädja alla som gillar huskatter, bicolour och rött med en söt bild. Han drillar ungarna ordentligt och tar hand om dem så väl att de t om har försökt dia på honom, men då sa han ifrån, där går gränsen.

Vilken mysig bild!

Sötnosar!
/Elisa

Vilka mysiga bilder!!! Härligt att se!

Så søte de var! 

Jättegulliga!
A bosiboo! Så sött! Och favoritfärger också rött och blått! Härligt att han tar hand om dem så bra!

Jag har en känsla av att kastratkillar många gånger gillar bebisar. 2 av mina huskattskillar och även Hottis (Oriental) har åtminstone i yngre dagar varit väldigt gulliga och omhändertagande mot kattungar.

Ja, en del fertila hanar är goa med ungar de också, särskilt när den värsta tonårstidens hormonrusningar är över. Geronimos pappa är också rar mot ungar, lever idag ihop med en son (helbror till Geronimo) och en huskatt. Sonen diade honom (och han sa inte ifrån) så de fick separera dem en tid tills det släppte. Så visst kan hanar vara underbara, även som föräldrar. En del hanar är också utmärkta som barnmorskor. Puss till alla snälla hanar.