Tux bara kräks
Lillkillen är magsjuk, han kräks och kräks. Idag var vi hos veterinären, han har förlorat en del i vikt, men var inte uttorkad än. Nu försöker jag ge vätskeersättning och små portioner mat, men efter senaste kräkningen för ett par timmar sen vill han inte äta. Har ni några tips? Jag är så orolig!
Skiter han som han ska?
Vad gjorde ni hos vet? röntgen? kan ju vara stopp i systemet i värsta fall. någon annan i familjen som vart sjuk nyligen i nån kräksjuka, ibland akn ju sånt faktiskt hoppa. Sist vi vart magsjuka här vart det vi människor + hunden som var dåliga, katterna höll sig undan och höll sig friska.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Han bajsar så det är nog inte stopp. Ingen kräksjuk i familjen på länge.
Att han bajsar behöver inte betyda att det inte sitter något långt fram i tarmen. Om han inte får behålla något (varken mat eller vatten) under natten, måste du ringa veterinären igen i morgon bitti.
Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.
Vätskeersättningen verkar han få behålla, men han äter fortfarande inte. Rnger nog imorgon i alla fall.
Kan ju hända att han inte vågar äta om han mår illa.
Köp lite Hills a/d till honom i morgon och ge han både det och vätskeersättningen. Hills a/d går att ge i spruta i munnen.
Det är inte fel att slå en kontrast röntgen på honom, men han har ju inte bott så länge hos er så det kan vara en reaktion på nya bakterier.
Ett dygn är ingen fara att han inte äter, men går det längre tid behöver han dropp eller annan näring så han inte riskerar leverförfettning.
Hoppas det löser sig!
/Elisa

Stackar lilla tux hoppas det löser sig snabbt. Kram
Det kan vara så att han tuggat på en giftig blomma om han kaskadkräks? Det hände nämligen med Tassimo från min senaste kull.
Håller tummarna att han är bättre nu!
Nu är han inlagd i malmö, kramper inatt, medvetslös. Det ser illa ut.

#8 men gud så hemskt… låter ju som nån växtförgiftning? Håller alla tummar och tassar vi har här för er!
Vi har nästan inga växter och jag tror inte att han varit nära dem.
Håller tummarna för att allt kommer att gå bra för honom!!!
Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se
Stackars liten! 😕
Håller tummarna att det bara var vätskebristen som gjorde honom dålig och att han piggnar till sig fort!
/Elisa
Men, stackars lillisen ;(! Instämmer i ovanstående inlägg och håller tummarna för att allt går väl!

Men usch va hemskt!! Lilla vännen. 🐱
Håller tummarna för Tux!!
Ta ändå och titta noga på de få växter du har hemma. Tassimo nya matte hade plockat bort alla växter som var farliga hittade ändå små bithål i en växt som stod väldigt högt upp..kom också att tänka på detta med vatten och schampo/tvålrester kvar i duschen/badet eller vasken, kanske har han slickat i sig?
I vilket fall så är han nu i goda händer där han blir röntgad och får vätska bla.
Neeej! Håller tummarna hårt för er! De måste väl göra röntgen på tarm för att utesluta att något fastnat? Gummiband och snören är ju tyvärr så vanligt och kan ställa till det rejält. Hoppas nu ni får klarhet under dagen! Stackars Tux!
Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus
😕 nej vad tråkigt, hoppas han piggnar till sig!! Tänker på dig!

Oj oj lille vännen lider med er och tux hoppas att de klarar honom. Kram Linda
Hur går det för honom`?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.