Kattsand gör mig galen!!!
Jag blir så fruktansvärt frustrerad över all kattsand som hittas överallt i lägenheten! Tyvärr är vårat badrum för litet för kattlådor och vi behöver ha kattlådorna under skrivbordet i vardagsrummet, så det är viktigt för mig att kattsanden är bra på att så att säga, dölja dom extrema dofterna som ibland osar ut ur lådan!
Just nu använder jag ever clear lavendel, bra på att dölja dofter, men fruktansvärt irriterande att ha överallt i lägenheten! städa har jag inga problem med, men inte 2 ggr/dag!
Några tips på olika knep, då vi provat med en sån där matta som ska sluka sand från tassarna! men funkar sådär! vad kan jag göra?
/S*Broddans - Robbine, Uluwatu, Stella och Bubbles
Jag tycker att EC extra strenght unscented både tar bort lukt och klumpar bra. Den sanden är den bästa enligt mig. Men lite sand utanför får man nog räkna med. Har precis provat Compact Care från grizzlyzoo och tyvärr känns det som man har sanden i hela lägenheten då den är så väldigt finkornig vilket inte var fallet med EverClean. Jag avskyr de doftande sandsorterna. Du får pröva på PeeWee om du inte vill ha någon sand alls utanför.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//

Huv på lådan och en matta framför finns billiga på Ikea den enkla varianten av matta som man har framför ytterdörren, tar inte allt men mycket. Fungerar nog med de flesta varianter av matta…
Ett litet tips som har fungerat bra hemma hos oss. Jag har trekantiga huvlådor som fungerar bra att sätta i/mot ett hörn. Istället för att ha luckan ut mot rummet har jag vänt lådan så att luckan är mot väggen/väggarna (om det är ett hörn). Man får bara se till att lämna lite extra utrymme så det blir lätt för dem att komma in i lådan :)
Detta har gjort att sanden hamnar mer mot väggen och inte ut i rummet. Särskilt när mina katter gärna gör det obligatoriska racerskuttet ut från lådan😉
//Maria
#3 Bra knep!
Nån som vet hur Modkat-lådan funkar när det gäller kattsandsspridning? Har fått för mig att den är bra.
Ett bra tips att få bort lukten oavsett sand tycker jag är ”Cat litter deodoriser”. Detta luktar som lavendel och alla mina 4 katter älksra den. Så sanden kan vara vilken som helst.
Ett gammalt bondknep är att ha bakpulver längst ner i kattlådan, det lär också ta bort lukten.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sån här har jag. Funkar bra.