Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1350 ggr
Garmabias
6

Kanel bättre sent än aldrig..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är en glädjens dag för mig då vi hämtade hem Zandrino's Scilla OSH o född 2010-05-26. En riktigt charmig gosig kanel tjej. När denna lilla skatt föddes hos Barbro var jag intresserad men det var ju en hane och det hade jag redan. Tiden gick och det visade sig att det var en hona😃 Tog kontakt och meddelade mitt intresse men då var hon tingad..I höstas kom jag i kontakt med Scillas nuvarande ägare och lyckligtvis har detta lett fram till att jag fått förtroendet att bli med KANEL!! Då fick jag henne till sist ändå och det är jag så glad för. Så om allt vill sig väl i framtiden kommer hon att få en kull. Det blir isåfall hennes 2:a. Nu ska vi lära känna varandra och ha det mysigt. Redan efter en timme här hemma spinner hon och kommer upp och kelar i min famn❤️ Det är en grönögd härlig nyfiken kaneltjej med mycket bus i kroppen som flyttat in.

Tusen tack Sara!

kalindas
0

Grattis till skönheten! 🙂

/Elisa

SacredSouls
0

🙂 Så fin. Grattis til den nye jenta.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Missannas
0

Grattis! 🙂 Det var helt enkelt meningen att hon skulle hamna hos dig till slut!

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Nebel
0

Vilken vacker tjej, härligt att hon hamnade hos dig till slut & grattis!

cillaroten
0

Grattis🙂

Garmabias
2

Tack! Tänk att det är en så trevlig och duktig tjej trots omställning för henne. Det är som om hon känner sig hemma redan med oss människor dvs..Sedan kommer den stora utmaningen med att integrera henne med Lusen, Egon och Milli. Det är bara för mig att ta ut semester och vara med hela tiden så ska det nog gå bra.

Siameshona
0

Grattis till din fina flicka❤️

NoOrilux
0

Gratulerer ❤️ så fin jente!

lynxlo
1

Så spännande! Hon är så fin, och första kullen verkade vara jättefin den med (har sett på bilder i kanel/ fawn tråd här på sif)!Stort lycka till med introduktionen nu, hoppas att det går smärtfritt och blir roligt att följa deras förhandlingar på nära plan. Lite bilder vore inte dumt förstås!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Garmabias
1

#9 Ja introduktionen ja..🥵 Man vet ju vilken kaliber som finns bakom nötkullens väna utstrålning. Svartsjuka…! Nu ska jag inte måla😈på väggen men nog ska jag avvakta med att sammanföra de tre huliganerna med Scilla ett litet tag. Dessutom vill jag gärna ha koll på att allt är ok ur hälsoaspekt först. Tur man har snälla barn som förbarmar sig och öppnar sitt rum och sitt hjärta för en nykomling❤️Hur har det gått med Sussi och Nana?

Bilder kommer. Blev en hel del dåliga sådana där ögonen hennes såg gula ut!! Så det får bli en bild på de andra "huliganerna" sålänge.

lynxlo
1

#10 Världens finaste huliganer! Jag känner så väl igen Nanna i Lusen, den där Yves verkar vara en riktigt dominant typ- som tur är (för en gångs skull..)! Jo, här går det långsamt framåt, fortfarande. Vi har varit tvungna att ta det väldigt försiktigt eftersom Nanna varit så rädd och Sussi blir alldeles till sig på både det ena och andra viset när hon får syn på henne. Hon vet inte riktigt hur hon ska göra och får "jaktspel" som skrämmer vettet ur Nanna, och då är det bara att börja om igen med att locka fram henne ur skrymslen och vrår, vilket tagit sin tid. Nu är det mycket bättre, Nanna repar sig fort och är en så otroligt tillgiven och go katt, mycket mer beroende av människor för trygghet än vad Sussi är. Det har inte varit lätt för Sussi, som fått sitt vanliga (i och för sig hutlöst stora..) territorium beskuret. Vi har nu en permanent nätdörr som vi öppnar när vi har dem under aktiv uppsyn. De nosar på varandra, men Nanna håller sig helst på avstånd, gärna på högre nivå, medan Sussi sprallar runt som en lycklig kalv och lever rövare. Hon har sån grym energi och är envis som få, men har skött sig exemplariskt när de varit lösa tillsammans sista veckan, lyssnat på förmaningar och inte gjort utfall med tossaglimten i ögonen. Så duktig❤️! Jag tror vi är på rätt väg och är glad att vi skyndat långsamt. Nanna har etablerat sig och Sussi vänjer sig, och de får båda kärlek och uppmärksamhet mellan varven. Högsta önskedrömmen är att de ska kunna busa tillsammans en dag, kasta råttorna mellan sig så jag kan få ledigt en stund.. Sen vore det ju bra om jag kan flytta in till mig själv igen någon gång i framtiden- jag har varit kattmamma hemma hos mamma och pappa sedan i julas! Så blev föräldrarna mor- och farföräldrar i ett nafs, himla praktisk lösning faktiskt..

Ser fram emot mer bilder på samtliga huliganer framöver!

AngelsCo
0

Vilken vacker tjej! Grattis!

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Attacks
1

Gratulerer med jenta. Liker happy endings❤️

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Alba333
1

Ja, som Scillas f d ägare känner jag att jag inte kunde gjort ett bättre val vid omplacering. Det är alltid lika hemskt att tvingas omplacera sina älsklingar men jag är bara såååå lycklig att du kunde ställa upp Lotta! Det känns bra ända in i hjärtat. Hoppas nu bara att det går bra med de andra katterna, jag håller alla tummar, fingrar och tår som jag har.

Kram på er alla!!

/sara

KarEli
0

Nöööö, vilken fin tjej! Grattis till nytillskottet! Hoppas det går riktigt bra med integrering med dom andra och dom alla snart är bästa vänner.

Garmabias
3

Nu kan jag andas ut..Scilla bjöd på grillad kyckling igår😉och vem kan motstå en sådan vän tyckte Lusen Milli och Egon. Integreringen gick super, bara lite morra och hålla sig på rätt sida om mig. Nu är alla dörrar återigen öppna i huset och katterna har accepterat varandras närvaro. Kunde inte ha gått bättre!

#11 Det är verkligen fint att ni har tålamod och förståelse för att det kan ta låång tid innan katter går fint ihopa. Håller tummarna att de båda "flickorna" kan leka och sova tillsammans snart. Eller får ni köpa en till katt som är riktigt busig och kan jaga Sussie..😃

lynxlo
1

Fantastiskt! Så skönt, så duktiga de är! Helt med på ide'n om en liten högtyckskisse, men föräldrarna är inte lika övertygade, lite slitna av situationen som varit/är. Bäst att huga sig lite, vi har ju två underbara och komplexa individer att fördjupa oss i, får vara ödmjuk inför detta nu. Jag tycker det vore så spännande att se hur Sussi skulle förhålla sig till en kattunge, kanske hon skulle växa och axla vuxenansvar då. Men det ligger fortfarande i framtiden, får längta vidare.. I dag har de två ätit ur samma skål, lite trevande och morrigt men dock!