Kattungar vecka 21 - 2007
Här blev det kattungar 22 maj, två tjejer, en oriental och en siames. Orientalen är lilapadda, ev spottad men isf är spottarna väldigt svaga, det ser mer ut som spökmarkeringar. Siamesen kan, om vi har tur, vara en balines - hårstråna runt öronen är längre, pälsen är mjukare och även runt svansroten är pälsen längre. Men jag har haft siameser som också varit lurviga så det är väl bara att vänta och se.
Föräldrarna är FIN Eirenen DumaFla Jee, OSH b23, Duma, & CH S*Tell Asmar Lady Luck, OSH q24 var, Malva.
Oooo så söta! Er Malva är en riktig snygging!

Grattis till småttingarna!!!

Grattis till kattungarna, jag har tittat på föräldrarna och tycker de ser ut att ha så vackra varma färger. Hoppas det blir en balines som ni önskar.
Här blev det fem siameser i fredags kväll. Fort gick det (på två timmar) och bra. Alla ungar ökar i vikt och verkar friska och starka. Vi tror det är tre honor och två hanar. Pappa är Sweet Cat's Dresd in Black SIA n (hans sista kull, han är numer kastrerad) och mamma är Marilljos Sweet Mazetti SIA n. Jag har många bilder av ungarna på min hemsida.

Grattis Rovardotters!!!! Stor och härlig kull!!!

Gratulere så mye Tellasmar med babyene.

#4 Koselig bilde av en fornøyd mamma.
Gratulerer så masse med babyer tellasmar,den lille lillapadden så herlig ut.Håper den andre er balineser.
Gratulerer masse til deg også Rovardotters. Nydelig mamma.
Nå har jeg vært inne å sett på bildene.Oj for en topp jente nr 5 har,og jente nr 4 var like vakker.Dette var spennende bebiser.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Gratulerer så mye til dere begge med kullene!

Tack 5, 4, 9 och 8. Ja, Mazetti är nydelig och en mycket god mor, som sin egen mor. Mycket hängiven och lycklig nu! Jaså, tycker du att 4:an och 5:an ser bäst ut? Jag tycker det är lite svårt att se stora skillnader än. De har bra profiler och hakor, det ser jag (och förväntar mig det) men i övrigt vet jag ej ännu vilken/vilka som blir bäst, de är rätt lika men lite storleksskillnader är det, den ena hanen ser ut att bli en bjässe, ökar väldigt mycket i vikt. Alla är hittills defektfria i vilket fall som helst. Jag kommer att uppdatera bilderna allt eftersom, det är lättare att se hur de blir på bilder när de är små, tycker jag, lättare än i verkligheten. Senare ser man bäst live. Kroppsfärgen skiljer sig åt, tror jag får fler färger än brunmaskat, det vore kul. Vi får se.

Grattis till alla era nykomlingar :)
#10 Jag var och kladdade i din gästbok igår, men jag måste ju få gratulera dig er och Mazetti till kullen! Hon ser så otroligt stolt och nöjd ut! Det ska bli kul att följa missarnas utveckling här!
GRATTIS! Önskar Terése, Prillan och Pelle!

# 3 Grattis!
Ungarna ser jättefina ut! Stora och välmående.
Jag tycker det är svårt att se på kattungarna hur det kommer att utveckla sig, längder på ben, svans och kropp går bra och längder i skallen. Men skallarna kan ändra sig. Visst har jag haft kattungar med kaninöron och det såg man ju tidigt. Helst ska man också ha kattungar ofta eller ha möjlighet att följa andras ungar för att "öva upp sitt öga"!

Grattis!

Grattis till bebbarna hos Tell Asmar och Rövardotters!
Blir morro å følge med her også. Gratulerer begge.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Vi har två hanar och två honor som verkar starka och friska, nya bilder kommer inom några dagar. Det fanns från början en hona till som somnade in, hennes navel såg inte bra ut, blev blå på magen. Trots antibiotikasalva på magen, vetrimoxin och stödmatning föll hon ifrån. Det är ju tyvärr sånt som händer, må hon vila i frid. Man får gråta en skätt och gå vidare. Hörde från en äldre uppfödare att de kan få in luft i magen när honorna håller på och knipsar av navelsträngen och grejar med den efteråt, då hjälper inte antibitika förstås. Kanske var det så. De andra har ökat bra vikt och ser fina och välnärda ut med friska och rena ögon. Mazetti är duktig, lugn och nöjd.

#17 Trist att den lilla tösen blev skruttig men de andra verkar ju vara i kalasform!!!
Grattis til nykomlingene 
Å så trist Rovardotters.Det er jo som du sier man får gråte litt og gå videre.Det er jo fryktelig trist men det er godt du har de andre og at de øker bra i vekt og virker friske.

Grattis till Bebisarna Rövardotters och Tell Asmar.
Sänder massa

Ooo vilka sötnosar

#22,#23 Å næmmen så søte

Åhh,så herlige dem er blitt begge 2;))

Vad fina dem är båda två och vilken spännande färg orientalen verkar ha!

Vilken lycka!
Siamesen är en balines!
#28 Så bra!!
Hun lignet mere på en balineser enn siameser synes jeg.. men så turte jeg ikke si noe for jeg har ikke peiling på balinesere
#30 Å har du sett så nydelige.
Gratulerer masse.
Dem var virkelig skjønne. Gratulerer så masse.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

#30 - helt underbara!!!!!

#30 Åh, vad goa dem är! "Storasyster" Electra hälsar!

#35..Jeg sier bare.. Ja takk 

Men ellers så så de kjempe fine ut alle sammen
Grattis till alla söta kattbebisar.
/Elisa

Ooo vilka fina bilder

Man hinner snart inte med annat än att se alla söta kissungar bli större och större, vecka efter vecka. Men det är ju kul att fördriva tiden med något roligt. Ju fler jag ser desto säkrare blir jag att det behövs en till här hemma. Med så många olika färger är det svårt att välja en.
#30 Wow! Vilken liten bicoloursnygging! Det får nog nästan bli en bicolour som nästa katt… Tycker de är så härliga!

#35-38 - härliga ungar och finfina bilder. Underbar profil på den där killen. Pussa magarna!

Alla ungarna är nyvakna på bilderna, enda chansen att fotografera dem någorlunda utan sudd. De är pigga, lekfulla och starka och håller på och övar sig att gå på lådan just nu, det är väldigt spännande. Hanarna är sumostora medan honorna är mer gracila men de fajtas bra om tuttarna de också. Håller just nu på med namn som börjar på bokstaven R. Hittills har jag fastnat för Rafael, Ramses, Ruby och Ruth. Namnen på honorna suger jag fortfarande på, är det någon som har andra bra förslag?
Vad fina kattungar! 

#46 - härligt snedställda ögon! Pussa alla goa magar :)
Kjempe nydelige
Er jentene sjokolade eller brune?

Hej SacredSouls
Alla är brunmaskade, föräldrarna också, pappa till dem har en extra bra varm svart-svart färg, han har bara gett brunmaskat och svarta orientaler. Han har också en superbra mörkt djupblå ögonfärg. Du kan se mer av dem här www.rovardotters.com
Oriental finns i stamtavlan i 6:e led, i övrigt är det en bra stamtavla även för de som enbart föder upp siameser, skulle jag tro…Jag behåller lilla Ruth.
Jag letar efter någon som är intresserad av att hålla lillhanen fertil ett tag som halvfodervärd/ delägare. Han kallas lillhanen för att han är ca 10 gram mindre än den andra hanen men blir nog en stor hane till slut, han ska heta Rafael. De verkar få långa slanka kroppar som sin mor, höga ben mm, tror de blir stiliga även om de inte är extrema. Lillhanen blir nog lite extra snygg, snyggare än sina föräldrar. Pappa var väldigt lätt att hålla fertil, pinkade inte mycket och när han gjorde det lade han små pölar på strategiska ställen, men sprayade inte. Han har slutat helt med det som kastrat. Har varit kelig och go hela tiden, skött sig bra på utställningar och blev slutligen Europachampion.

Gulliga bebisar i denna tråd…
/Elisa

#56 Vilken läcker tjej!
#58 Verkar som vi har väldigt lika smak när det gäller kissar! Håller med! Fast lilla Orchid är också en riktig liten sötnos!

Väldigt söta beisar 
#55 Nydelig navn på en nydelig frøken
alla kattungarna här är underbart söta. Man blir så sjuk…….