Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1418 ggr
Valyria
2013-02-16 23:39
0

Hur pratiga

Funderar lite på att skaffa siames, oriental eller balines.
Har ju hört att de gillar att prata mycket. Jag har ju 2 småbarn som sover på natten. Pratar de mycket även natt tid? Tror ni de väcker de små?

Nebel
2013-02-17 01:16
1

Tror att det är väldigt individuellt hur pratiga långnäsorna är. De är ju väldigt sociala & kära i sina människor och mina har i stort sett alltid följt min dygnsrytm. Med undantag för min första siames som under en period hade bus- & skrikryck vid 3-snåret på morgonen så har jag aldrig blivit störd iaf. Vet inte hur gamla dina barn är men vanligen kan ju barn sova även om det förekommer ljud i hemmet och vaknar främst av okända & oväntade ljud. Gissar att de skulle vänja sig även vid kattens eventuella prat relativt snart ;). Lycka till!

SacredSouls
2013-02-17 14:26
1

Det er veldig stor forskjell. Generellt er de jo pratsomme men jeg vil jo si at det er mer at de svarer på tiltale enn at de skravler hele tiden non- stop.Men det lønner seg definitivt ha to.Da har de selskap i hverandre og da er det liten risk i at en skal gå å rope om natten.

Ellers så er jeg helt enig Nebel. Barn venner seg fort til smålyder. De eneste gangene vi har har problemer med å sove er når en har løpetid og sitter nederst i trappen og hyyyler ut sin nød ( et par meter fra soverommet vårt) eller når vår gamle kastrat vil inn å sove i sengen vår.Han åpner dørene ved å henge på dørhåndtaket og slippe med et brak så vi skvetter opp av senga.

Men som regel sover vi veldig godt. Lykke til

🙂

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Lejonhjarta
2013-02-18 02:10
1

Har båda delarna av långnäsor här hemma. En är otroligt pratsjuk och en säger knappt något. Sen är resten hyfsat "normal"pratande. Mina följer våra sovtider, inte lätt då jag är nattarbetare. ;-) Tror dina barn vänjer sig, det brukar barn göra. :-) Tror min sambo har svårare i så fall än vad mina barn har haft… ;-)

Lejdet
2013-02-18 09:22
1

Mina katter är ganska tystlåtna förutom de fertila hanarna och om nån hona löper. Tingelings dotter Venus höglöper här nu, men är väldigt tyst, knappt att det märks.