Perfekta Profiler!
Jag gillar både romerska och raka profiler, och har helt olika tycke vad gäller hanars och honors profiler. Så bring'em on! De i erat tycke perfekta profilerna.. hur ser de ut?
Det jag som gröngöling undrar är, hur ser lovande profiler på kattungar ut när de är små?
Hur utskiljer man en rak profil utan brott från en "bullterrier" och går det att se hur lång nos på en höft katten kommer få?
//Jenny aka. *frågar man inget får man inget veta* ;)

Jag har tyckt mig se att Kalindas 'Mella' har en vacker profil, hon kanske kan bjuda på en närbild? :)

#3 Oj vad stor han har blivit! Lilla puddingen :)
Det är en härlig profil han har, riktigt manlig!

# 7. Ja, den bilden är jättebra! Den har du lyckats med :). Ja, har inte den bilden i denna datorn…
Nytagen bild på Caramels profil. Tycker hon har en liten "bump". Men med tanke på mamma Smillas profil är den här suprefin.

Profilbild på mamma Smilla. Hon har en riktig "bump". Gillar däremot hennes kraftiga haka..:-)
På utställning var det en domare (uppfödaren till Pendelmist katteri) som sa att Smilla hade den vackraste profil hon sett. Äkta Siames lik..:-) Så smaken är verkligen olika..:-)

/Elisa

# Ja, verkligen fin. Hoppas den rätar ut sig ännu mer sen :).

Ännu mera profiler…:-)
Först ut Spidde som bara är vacker!
Inte riktigt lika "romersk" som Rocky. Men klart godkänd.

Sen har vi Skatan profilen är otroligt snygg. Men hennes haka skulle varit kraftigare. Hörde dock att förr skulle Orientalerna ha ett ormhuvud och Skatan har verkligen en profil som en orm..;-)

Sagas profil bara älskar jag!
Precis som Caramel har hon en kraftig haka och det tycker jag är så otroligt vackert.

/Elisa
Jag tycker den är vacker. Precis som Saga har hon en fin haka, vilket jag älskar!
/Elisa

# 12. Sagas profil är riktigt läcker!
# 11 jag gillar verkligen att den är rak! tycker honorna passar mkt bättre i raka och hanar bättre i romerskt 

# 14. Fridas profil är också läcker!

Ska försöka leta fram en bild på "Rosa" som jag fött upp. Annars kanske Tetrafelines har en profilbild :).

#19 Jag älskar Gurkans profil! Gurkan har "the profil"
Min sambo tycker att alla svarta orientaler ska se ut som Gurkan :D
Han är snygg. En bra haka också och det gillar jag..
/Elisa

#20 Jag tackar å Gurkans vägnar! Jag gillar som sagt hans profil skarpt!
#21 Vi kanske skulle ha en "hakor"-tråd också? 

#12 Måste säga att Skatan är min favorit alla kategorier (förutom padd-kategorin, där vinner Buffa!!). Hennes uppsyn är oslagbar och jag gillar aktivitetsnivån den tjejen verkar ha.

Sagas profil.
#19 Är du säker på att det är en oriental och inte en panter? Jag tror det är en panter! Underbar profil!

#27 Visst är han läcker! Att han dessutom är väldigt social och trevlig gör ju inte saken sämre :-)))

# 19 *grrrrr* gurkan yes!!!!!

# 25! Där kom hon ju! Hon har både haka och profil om man får säga det själv :).

#31 Den profilen ser verkligen riktigt fin ut! Hon ser fin ut hela lilla bebismyran :-)))

# 31 Vacker brun flicka, med jättefin profil :-).

Härlig färg på #35! Den skulle jag kunna tänka mig att ha på någon katt. Mönstren kontrasterar snyggt. Har du ingen helkroppsbild?
#35 Och där kom nästa favvo, Tikka! älskar utseendet och färgen på den katten! Glömde ju kladda på Spidde också, han är så stilig!

Måste säga att om jag måste välja mellan snyggprofil/haka och öronplacering. Så väljer jag nog profilen.
Har de en halvtaskig profil så försvinner mycket av rasprägeln.
Helst vill jag så klart ha båda två..
/Elisa
#40 Profil och öron kommer nog först för mig, men ordentliga hakor ger ju mer för helheltsintrycket än superlågt placerade öron, eller hur? Helhetsintrycket känns viktigast, om man inte tar in en katt som är extrem i något avseende för att förbättra för sig själv, om man snackar avelsarbete alltså :)
#42 Eran "skunk" är verkligen vacker! Härlig lång och smäcker profil där :)
Jeg har hatt data krasj og mistet en god del bilder
Men min Secret sammen med Decibell gav utrolig flotte profiler på hele kullet.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Vilken söt bild!
/Elisa

Fina profiler på era katter, men gurkans var mmuums 
#47 Ooo han ser ut som en riktigt maffig kille!
#48 Puss på henne vad fin hon är!
#45 Håller med Kalindas!
Så flotte profiler på alle sammen
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Milde tid vad ni har varit flitiga i den här tråden! *applåderar*
Massor av utsökta profiler (och hakor ;)) att dregla över!

Här är vår lilla SYS i profil. Jag gillar Smillas profil och tycker det ska bli spännande att se vad det blir av henne.

#55 Han är så vacker i färgerna, rara Pelle! Som en gräddbakelse. Puss på honom

Vilket vackert foto på Pelle, WOW!!! Du får fortsätta att inte ta profilkort på honom :-)))

#56 Visst är han (inte ett dugg partisk jag onej)! Jag har ju aldrig haft med lilamaskade att göra förut, men eftersom det är några som sagt detta så utgår jag ifrån att han gör ngt som är bra! Är det för att han är så ljus på kroppen som han har bra färg?
#57 Jag får göra det! Jag insåg sedan när jag kollade bilden på datorn vad fint det blev, helt oplanerat, typiskt glada amatörer! Det var för att jag egentligen var ute efter att ta kort på Prillan, får göra det oftare!
#58 Det ser ut som Dazy på språng! Hon är jättefin!

#54 Där är hon ju, lilla Smilla! Hon är superfin och ser lite full i fan ut på bilden:)

#59 Att fotografera Dazy är ungefär som att fånga loppor med tårna, går det så går det :-)))l

Så vackra katter allihop!
#26 Roligt att se en vacker balines också, de verkar vara litegrann i minoritet här…..
#53 ett sånt där litet hakskägg hade min första siames också, kul!

#64 Åh vad han är fin! Verkligen! Fråga matte om hon inte har en bra bild till "Den perfekta trekanten" också! Hälsa att han har ett fan!
#65 Lilla söta Mazetti! Hon verkar vara en duktig mamma! När får vi se Zilla här då?
#66 Han är snygg din Bruno!

# Bruno är verkligen snygg, särskilt med tanke på sin ålder.
#67 Här kommer en bild på Zilla, hon har dock ingen helt perfekt profil men har gett många ungar med en sådan. På den här bilden tagen för några veckor sedan, säger hon ifrån till Shamrock när han blev ivrig (han vill para henne men inte än, säger hon, jag måste löpa först). Zilla är 4 år och kan se otroligt grym och fin ut, hon har dock ett hjärta av guld…

Her var det mange snygge profiler. For å kommentere siste …Zilla's profil er vakker Marie
Romersk profil synes jeg er spesielt vakkert.
Her hos meg var Unizetta den med den vakreste profile, og itillegg hadde hun en dyp vakker haka. Hun bevarte også profilen opp i høy alder. Jeg skriver var, for vi mistet henne i vår pga brystcanser - hun var passert 9 år.
Jeg er av den oppfattningen at nyfødte kattunger med rak profil og langt hode, ofte ikke får de beste hoder i voksen alder - mangler substans i hodeskallen. Runde pingpong hoder gir høyde i topp og profil, lengdene vil alltid komme senere. Bredden er derimot viktig, og den bør være like buet i bredde som i profil, slik at katten bevarer en flott høyde i hodet.
PS. Her på forumet var det mye nyttig å lese
Karitzy(。❤‿❤。)

#69, japp där satt den….profilen alltså! Det var roligt att få se Unizetta i verkligheten, mycket vacker!
Louise
#69 Vilken vacker katt!!! 

#69 Wow säger jag bara 

#70…man skall inte skriva inlägg då man är trött….:o)
Menar förståss att det var roligt att en gång ha fått se Unizetta "live" - och inte bara på bild. Bilder ger henne rättvisa men inte helt o fullt ut, tycker jag ;)
Dessutom- tack för alla andra vackra och gulliga katter i denna tråd
Ha en bra dag / Louise

#69 Tack Sol! Jag älskar min Zilla så in i norden, hon är helt flaskuppfödd (liksom sina två syskon) och dessa katter går så långt in i hjärtat som det är möjligt, tror jag. Att hon dessutom är så frisk och storvuxen är ett stort plus men det måste vara goda gener. Din Unizetta är jättefin!
#68 He he, där får Shammy allt passa sig! Hon är så fin Zilla! Nu eftelyser jag en bild på henne på "Den perfekta trekanten" också! Och Mazetti! Om du inte redan lagt upp dem där…
#69 Oj! Har du fler bilder på denna skönhet? I ditt fotogalleri kanske? Jättesnygg!