Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 2117 ggr
[hakkapelitta]
0

Perfekta Profiler!

Jag gillar både romerska och raka profiler, och har helt olika tycke vad gäller hanars och honors profiler. Så bring'em on! De i erat tycke perfekta profilerna.. hur ser de ut?

Det jag som gröngöling undrar är, hur ser lovande profiler på kattungar ut när de är små?
Hur utskiljer man en rak profil utan brott från en "bullterrier" och går det att se hur lång nos på en höft katten kommer få?

//Jenny aka. *frågar man inget får man inget veta* ;)

Celia
0

Jag har tyckt mig se att Kalindas 'Mella' har en vacker profil, hon kanske kan bjuda på en närbild? :)

[hakkapelitta]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gillar Nemesis profil, men jag hade gärna önskat att hela hans nosparti var lite längre, och lite rakare, utan brott! :)

Bilder på Caramellen jaa, och gärna på hennes pappa också…hör du det Liselotte?! :) :)

Dizcord
0

Jag är väldigt nöjd med hur Phoenix's profil har utvecklats. Och han har knappast vuxit färdigt än, så jag får se hur det blir då..

[hakkapelitta]
0

#3 Oj vad stor han har blivit! Lilla puddingen :)
Det är en härlig profil han har, riktigt manlig!

Dizcord
0

Tack hakkapelitta :) Och det var en gammal bild, han har vuxit mycket sen dess. Bild från idag, tagen av Seerath

zeldtrix
0

# 2. Ja, jag hör :). Här kommer en väldigt dålig bild på Rockys profil, ska se om jag kan vaska fram fler bilder :).

kalindas
0

Här är en bild på Rockys profil. Har orginalbilden någonstans där jag inte "suddat" men gittes inte leta. Liselotte ska ha den också någonstans. Bild där han är ihop med Skrynklan.

/Elisa

zeldtrix
0

# 7. Ja, den bilden är jättebra! Den har du lyckats med :). Ja, har inte den bilden i denna datorn…

kalindas
0

Nytagen bild på Caramels profil. Tycker hon har en liten "bump". Men med tanke på mamma Smillas profil är den här suprefin.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=91ca6419-dbc5-49d3-a0d5-0fc59c1955d5&Filename=2007-07-02 004.jpg)

Profilbild på mamma Smilla. Hon har en riktig "bump". Gillar däremot hennes kraftiga haka..:-)
På utställning var det en domare (uppfödaren till Pendelmist katteri) som sa att Smilla hade den vackraste profil hon sett. Äkta Siames lik..:-) Så smaken är verkligen olika..:-)

/Elisa

zeldtrix
0

# Ja, verkligen fin. Hoppas den rätar ut sig ännu mer sen :).

ossilian
0

Här är min lilla Electras profil (vet inte om den syns, då den inte precis är i närbild). Jag tycker hon är vacker som en nyutsprungen ros och är superpartisk:)

kalindas
0

Ännu mera profiler…:-)

Först ut Spidde som bara är vacker!
Inte riktigt lika "romersk" som Rocky. Men klart godkänd.

Sen har vi Skatan profilen är otroligt snygg. Men hennes haka skulle varit kraftigare. Hörde dock att förr skulle Orientalerna ha ett ormhuvud och Skatan har verkligen en profil som en orm..;-)

Sagas profil bara älskar jag!
Precis som Caramel har hon en kraftig haka och det tycker jag är så otroligt vackert.

/Elisa

kalindas
0

Jag tycker den är vacker. Precis som Saga har hon en fin haka, vilket jag älskar!

/Elisa

[hakkapelitta]
0

jag tycker Frida har en vacker profil, om än dock något bruten, men den har rätat ut sig ändå tycker jag nog. Här är hon med min lillebror:

zeldtrix
0

# 12. Sagas profil är riktigt läcker!

[hakkapelitta]
0

# 11 jag gillar verkligen att den är rak! tycker honorna passar mkt bättre i raka och hanar bättre i romerskt Flört

zeldtrix
0

# 14. Fridas profil är också läcker!

zeldtrix
0

Ska försöka leta fram en bild på "Rosa" som jag fött upp. Annars kanske Tetrafelines har en profilbild :).

Canoodles
0

Jag gillar Gurkans (S*Tammee's Shady Secret) profil, det ser ut som om hans dotter Buffa har fått ärva den och utvecklat den lite till!

[hakkapelitta]
0

#19 Jag älskar Gurkans profil! Gurkan har "the profil"
Min sambo tycker att alla svarta orientaler ska se ut som Gurkan :D

kalindas
0

Han är snygg. En bra haka också och det gillar jag..Skrattande

/Elisa

Canoodles
0

#20 Jag tackar å Gurkans vägnar! Jag gillar som sagt hans profil skarpt!

[hakkapelitta]
0

#21 Vi kanske skulle ha en "hakor"-tråd också? Flört

ossilian
0

#12 Måste säga att Skatan är min favorit alla kategorier (förutom padd-kategorin, där vinner Buffa!!). Hennes uppsyn är oslagbar och jag gillar aktivitetsnivån den tjejen verkar ha.

TetraFelines
0

Gurkan har verkligen en jättefin profil!

Här kommer en bild på min S* Zeldtrix Choco Latte. "Rosa Gosa" till vardags. Jag tycker väldigt mycket om hennes profil. Hon blev faktiskt Domarens Favorit på hennes senaste utställning i Lund, just pga profilen!

MalinL
0

Sagas profil.

PollyBoffin
0

#19 Är du säker på att det är en oriental och inte en panter? Jag tror det är en panter! Underbar profil!

kalindas
0

Jo Skatan är en liten cooling. Hoppas verkligen att hon får kattungar och att de får samma psyke som den lilla tuffingen.
Kaxig, social och helt vild..;-)
Profilen är inte helt fel den heller.

/Elisa

Canoodles
0

#27 Visst är han läcker! Att han dessutom är väldigt social och trevlig gör ju inte saken sämre :-)))

AFamosa
0

# 19 *grrrrr* gurkan yes!!!!!

Mach1
0

Jag verkar ha en jänta som har en hyffsad profil…vad vet jag, är ganska ny på området:)Hon är förresten 7 månader och heter Ädelsiam´s Baby Ant!

zeldtrix
0

# 25! Där kom hon ju! Hon har både haka och profil om man får säga det själv :).

Canoodles
0

#31 Den profilen ser verkligen riktigt fin ut! Hon ser fin ut hela lilla bebismyran :-)))

zeldtrix
0

Ginnie (Bohême des Petites Bavardes OSH o 25) har i det närmsta perfekt profil, hade önskat en något starkare haka dock.

zeldtrix
0

Tikkas (FIN*DeLaSoul'sRomeo 4 Zeldtrix OSH o 24) profil är jag också väldigt förtjust i :).

Micare
0

# 31 Vacker brun flicka, med jättefin profil :-).

Rovardotters
0

Härlig färg på #35! Den skulle jag kunna tänka mig att ha på någon katt. Mönstren kontrasterar snyggt. Har du ingen helkroppsbild?

PollyBoffin
0

#35 Och där kom nästa favvo, Tikka! älskar utseendet och färgen på den katten! Glömde ju kladda på Spidde också, han är så stilig!Skrattande

zeldtrix
0

# 37 & 38. Kul att ni gillar Tikka :). Här kommer en helkroppsbild! Han är mattes lilla tiger Kyss

kalindas
0

Måste säga att om jag måste välja mellan snyggprofil/haka och öronplacering. Så väljer jag nog profilen.
Har de en halvtaskig profil så försvinner mycket av rasprägeln.

Helst vill jag så klart ha båda två..Skrattande

/Elisa

[hakkapelitta]
0

#40 Profil och öron kommer nog först för mig, men ordentliga hakor ger ju mer för helheltsintrycket än superlågt placerade öron, eller hur? Helhetsintrycket känns viktigast, om man inte tar in en katt som är extrem i något avseende för att förbättra för sig själv, om man snackar avelsarbete alltså :)

LottaX
0

Jag skriver inte så ofta men läser allt här med intresse - dagligen!

Kände att jag ville posta en bild på vår "Skunk"

Hennes profil kanske inte är helt korrekt, men det är en profil som faller mina ögon i smaken!

[hakkapelitta]
0

#42 Eran "skunk" är verkligen vacker! Härlig lång och smäcker profil där :)

Attacks
0

Jeg har hatt data krasj og mistet en god del bilder Gråter Men min Secret sammen med Decibell gav utrolig flotte profiler på hele kullet.

http://www.okonor.hu/jpg/queens/QUEENIE5.JPG

http://www.okonor.hu/jpg/queens/QUEENIE9.JPG

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Nilla
0

Skatans och "Gurkans" profiler tilltalar mig. Och också min egen gosse S* Jackpott´s Gucci´s ljuva anlete. Flört

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Vilken söt bild!Kyss

/Elisa

Helenaf76
0

Misters härliga profilGlad

Minsi
0

S*Canoodle´s Eroica

Jag tycker att hon har väldigt fin profil, det tycker hon också vill jag lovaFlört en riktig liten diva 

Lill tjejen, eller kanske inte så liten längre, på lördag blir det ett årskalas!Glad

aijmer
0

Fina profiler på era katter, men gurkans var mmuums Räcka ut tungan

PollyBoffin
0

#47 Ooo han ser ut som en riktigt maffig kille!

#48 Puss på henne vad fin hon är!Kyss

#45 Håller med Kalindas!

SacredSouls
0

Så flotte profiler på alle sammenKyss

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Celia
0

Milde tid vad ni har varit flitiga i den här tråden! *applåderar*

Massor av utsökta profiler (och hakor ;)) att dregla över!

Bokskogens
0

Pyttans profil. Än så länge är hon ju bara 8 månader och tycker det är spännande att se när hon växer hur hon förändras.
För ett tag sedan tyckte jag inte hakan hängde med men nu har den hunnit i kapp lite.
Det bästa med hennes profil är hennes torsk-skägg! Kyss

Liljekatten
0

Här är vår lilla SYS i profil. Jag gillar Smillas profil och tycker det ska bli spännande att se vad det blir av henne.

PollyBoffin
0

Lyckades till min stora förvåning ta ett kort på Pelle i profil! Kan bero på att jag inte försökte ta ett profilkort…

Rovardotters
0

#55 Han är så vacker i färgerna, rara Pelle! Som en gräddbakelse. Puss på honomKyss

Canoodles
0

Vilket vackert foto på Pelle, WOW!!! Du får fortsätta att inte ta profilkort på honom :-)))

Canoodles
0

Kom på att jag hade ett rätt fint profilkort på Dazy!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=b1201774-6bb8-44f2-aaf2-f1f7d5b96a0f&Filename=dazy-hos fotografen.jpg)

PollyBoffin
0

#56 Visst är han (inte ett dugg partisk jag onej)! Jag har ju aldrig haft med lilamaskade att göra förut, men eftersom det är några som sagt detta så utgår jag ifrån att han gör ngt som är bra! Är det för att han är så ljus på kroppen som han har bra färg?

#57 Jag får göra det! Jag insåg sedan när jag kollade bilden på datorn vad fint det blev, helt oplanerat, typiskt glada amatörer! Det var för att jag egentligen var ute efter att ta kort på Prillan, får göra det oftare!Skrattande 

#58 Det ser ut som Dazy på språng! Hon är jättefin!

ossilian
0

#54 Där är hon ju, lilla Smilla! Hon är superfin och ser lite full i fan ut på bilden:)

Canoodles
0

#59 Att fotografera Dazy är ungefär som att fånga loppor med tårna, går det så går det :-)))l

Denna kommentar har tagits bort.
Amiga
0

Så vackra katter allihop!Kyss

#26 Roligt att se en vacker balines också, de verkar vara litegrann i minoritet här…..

#53 ett sånt där litet hakskägg hade min första siames också, kul!

kalindas
0

En liten profilbild på Kalindas Tamlin (OSH d 03)

Snyggingen är tillgänglig till avel en kortare tid har hans matte meddelat…:-)

/Elisa

Rovardotters
0

Profilbild på Mazetti. Nytagen bild idag. Hon diar sina ungar intensivt och även om hon är välnärd känns det lite som om de har sugit färgerna ur hennes mask, tillfälligt tror jag, ögonfärgen är dock intakt. Hon älskar sin mammaroll.

O-bos
0

Hej,

Jätteintressant diskussion om profiler tycker jag! Min Brunos profil har verkligen ändrats med åren. Den var underbar när han var ung, men nu är han över 8 år och profilen har ändrats. Tydligast är att skallen har blivit lite platt. Jag älskar det romerska uttrycket på sia/ori. Skrattande

PollyBoffin
0

#64 Åh vad han är fin! Verkligen! Fråga matte om hon inte har en bra bild till "Den perfekta trekanten" också! Hälsa att han har ett fan!Kyss

#65 Lilla söta Mazetti! Hon verkar vara en duktig mamma! När får vi se Zilla här då?Flört 

#66 Han är snygg din Bruno!

Rovardotters
0

# Bruno är verkligen snygg, särskilt med tanke på sin ålder.

#67 Här kommer en bild på Zilla, hon har dock ingen helt perfekt profil men har gett många ungar med en sådan. På den här bilden tagen för några veckor sedan, säger hon ifrån till Shamrock när han blev ivrig (han vill para henne men inte än, säger hon, jag måste löpa först). Zilla är 4 år och kan se otroligt grym och fin ut, hon har dock ett hjärta av guld…

karitzy
0

Her var det mange snygge profiler. For å kommentere siste …Zilla's profil er vakker Marie

GladRomersk profil synes jeg er spesielt vakkert.
Her hos meg var Unizetta den med den vakreste profile, og itillegg hadde hun en dyp vakker haka. Hun bevarte også profilen opp i høy alder. Jeg skriver var, for vi mistet henne i vår pga brystcanser - hun var passert 9 år.

Jeg er av den oppfattningen at nyfødte kattunger med rak profil og langt hode, ofte ikke får de beste hoder  i voksen alder - mangler substans i hodeskallen. Runde pingpong hoder gir høyde i topp og profil,  lengdene vil alltid komme senere. Bredden er derimot viktig, og den bør være like buet i bredde som i profil, slik at katten bevarer en flott høyde i hodet.

PS. Her på forumet var det mye nyttig å lese

Karitzy(。❤‿❤。)

AFamosa
0

#69, japp där satt den….profilen alltså!  Det var roligt att få se Unizetta i verkligheten, mycket vacker!

Louise

Liljekatten
0

#69 Vilken vacker katt!!! Kyss

aijmer
0

#69 Wow säger jag bara Kyss

AFamosa
0

#70…man skall inte skriva inlägg då man är trött….:o)

Menar förståss att det var roligt att en gång ha fått se Unizetta "live" - och inte bara på bild.  Bilder ger henne rättvisa men inte helt o fullt ut, tycker jag ;)

Dessutom- tack för alla andra vackra och gulliga katter i denna tråd

Ha en bra dag / Louise

Rovardotters
0

#69 Tack Sol! Jag älskar min Zilla så in i norden, hon är helt flaskuppfödd (liksom sina två syskon) och dessa katter går så långt in i hjärtat som det är möjligt, tror jag. Att hon dessutom är så frisk och storvuxen är ett stort plus men det måste vara goda gener. Din Unizetta är jättefin!Kyss

PollyBoffin
0

#68 He he, där får Shammy allt passa sig! Hon är så fin Zilla! Nu eftelyser jag en bild på henne på "Den perfekta trekanten" också! Och Mazetti! Om du inte redan lagt upp dem där…

#69 Oj! Har du fler bilder på denna skönhet? I ditt fotogalleri kanske? Jättesnygg!