De kom som en överraskning...
…ungarna i S*Spotless K-kull. Två stycken är de och de är fantastiska på alla sätt och vis. Fina, friska och fullkomligt ljuvliga. De är dock ej planerade utan det rör sig om en tjuvparning, föräldrarna är syskon. Att Ingvor var dräktig kom som en överraskning, mamma hade inte ens märkt att hon löpte… Inge är dessutom chipkastrerad, men uppenbarligen inte i tid.
En förklaring eller ursäkt om man så vill, är att parningen måste ha ägt rum då Jänta var mycket sjuk och vi tillbringade många långa dagar med henne på Djurakuten. Hur som helst är de båda älskade och mycket välkomna! Honan stannar förmodligen i katteriet, gärna hos fodervärd. Hanen, som vi planerar att kastrera innan flytt, letar efter sitt egna hem där det finns kattsällskap och där han blir älskad och omhändertagen för den unika, lilla individ han är. ♥
Födda den 19 november 2012

ja de är verkligen finna min lilla familj tack för de fina biderna oh för att du skriver så bra om de små liven
Stort GRATTIS från oss
Och allt behöver inte vara planerat
Det kan bli jätte bra endå 
Underbara ungar & "extended family" ;)!
Grattis!
Den lille hanen var jättesöt, hade jag haft plats hade jag stått i kö för den lille! 
Olyckor kan hända alla. 
/Elisa
Härlig kattfamilj

Grattis till supersöta bebisar!
Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Åh så söta! vilken härlig familj

En söt överaskning.
Min hane Mataoni är chippad två gånger , men det tar inte på honom , läste också om en finsk röd hane som var dubbelchippad och nyss blev pappa. Så även med chip är det inte 100% säkert.
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
Så fine dem var og spesiellt Klara. Gratulerer så masse med oppsan kullet.Inge var tydeligvis veldig bestemt på å bli pappa 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Grattis, de är så vackra! 
Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
De är så fina och underbara, och har liknande uttryck som gjorde att jag fullkomligt förälskade mig i Ingemund 
Morbror och Farbror Ingemund skickar massa pussar till er!!
Ska bli så kul att följa deras utveckling!!
Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se
Gratulerer med oppsann kullet!
Grattis! Vilken fin liten familj! 
Grattis till den så otroligt söta lilla olyckan och jag förstår att det kan hända för era honor åtminstonde dem två som varit hemma hos mig har löpt så tyst och det kommer så snabbt…kommer du ihåg Ing-Marie när jag fick ringa och stoppa dig innan du hann hämta hem, var det Beda då hon träffade Q 
Hon var hemma hos mig i ngr veckor och inget löp men så helt plötsligt hade dem fullt upp hemma, så jag förstår att det inte är lätt och då oxå när hanen är chipkastrerad 
Dem är så fina och speciellt lille Knut är en riktig raring fast Klara är fin hon oxå såklart 
Kan ju tillägga att dem höll på att ge Q fel Chip när han skulle kastreras, dem var på väg att sätta ett med nuffror i, fast jag tyckte det var lite konstigt och stoppade dem inann dem sköt in nålen…ja det hade varit snyggt hemma då hade jag oxå haft ett gäng kattungar men med dottern!
Ses i morgon//Lisa

Hoppsan!
Ja ibland kan man inte råda över de här egensinniga små liven! ;-)
Nu blir jag ju lite orolig som har två chipkastrerade hanar gående med fertila honor..
Vi får hoppas att de har ärvt det bästa från båda föräldrarna och att de utvecklas väl i alla fall! Hur är det med PRA-statusen på föräldrarna? Det är min största fasa, att två PRA-bärare skulle råka tjuvpara sig, känns värre än två syskon!

PRA är det ingen fara med föräldrarna är fritestade och det är ju tur det.

Ja, hade jag plats skulle jag stå först i kön till Knut 

#25 Vi kan inte skylla detta på chipet, Ingvor är jättehemlig när hon löper och mamma visste inte ens att hon löpte. Hon visste inte att de hade parat och Ingvor var heller inte särskilt tjock. Mamma tyckte att jag var en pina som undrade (retades) om de kunde ha tjuvparat (när jag tyckte mig se tecken på dräktighet) och hävdade bestämt att så var verkligen inte fallet "Ingvor har ju inte ens löpt" lät det. Jänta var ju jättedålig under den här perioden också och vi tillbringade långa och många dagar med henne på Djurakuten. När chipet väl tog så blev Inge som en kastrat på alla sätt och vis, det har verkligen varit lyckat för hans (och mammas) del.
Så farligt är det inte, båda två är så förtjusande och fina i typ och lilla Klara var i farten hela tiden och det var nästan att vi kunde smyga med båda hem i väskan men din mamma var allt på span 
Och det är ju inte första gången i katthistorien det blir en syskonparning så det här kommer gå bra och båda föräldrarna är friska och bebbarna vilda.
Det finns värre saker som kan hända våra katter och det finns ju dem som planerat syskonparningar i sin avel för att sedan para ut dem igen med obesläktade för att få fram en viss typ…
Lycka till, dem kommer båda utvecklas bra och till vackra harmoniska individer och lyckan blir stor för dem som får ha dessa i sitt hem 

#29 Jag har ju varit så kaxig och stuckit ut hakan och hela tiden sagt att någon tjuvparning kommer inte ske (hemma hos mig) så det är väl mest att det är retligt. 
Knut och Klara är, precis som du säger, både fina och friska och vi är jätteglada för dem nu när de är här. De är ljuvliga helt enkelt och välkomna.
Hos mig har jag inga hemliga löperskor och för tillfället ingen fertil hane heller, så jag kan ju fortsätta att vara "kaxig" för här kommer ingen tjuvparning ske. 

#29 känner inte till någon uppfödare i sverige som sysslar med syskon eller mor/far- parningar, gör du?

#31 Mammas Ior var ett resultat av en mor- / sonparning. Nu var ju det ett antal år sedan, men nog var han planerad.
Frisk, fin och trevlig var han också. ♥ Det finns de som gör sådana parningar (i Sverige och utomlands) men de är inte särskilt vanliga idag. Jag har träffat katter ur sådana kombinationer, riktigt vackra och fina katter. Detta är som sagt ingen planerad parning, men en domare gav mamma rådet för en tid sedan att para nära för att förbättra typen. Vi hoppas ju kunna få bättre typ utan så pass nära parningar, det går och det är (enligt mig) att föredra den lite längre vägen före så nära besläktade parningar.
Hoppas att du respekterar att vi inte önskar ha just den diskussionen i den här tråden, men starta gärna en egen om du känner att du vill prata vidare om ämnet.

Ja, nu är det som det är, och de små är helt underbara. De har varit friska och krya enda sedan de föddes. Nu önskar jag bara att vi kan hitta kärleksfulla hem till dem, där de kan leva sitt kattliv och vara älskade familjemedlemmar.
Klara gärna i ett foderhem, och Knut kommer troligtvis att säljas kastrerad.
Tack Lisa och Erica för besöket och era fina ord om de små.
Eftersom det inte är dina katter som har tjuvparat utan din mammas katter,så tycker jag att du kan fortsätta att vara kaxig.
Det var så kul att träffas, äntligen, och se alla fina katter. Snart ses vi igen och kan gosa mer med bebbarna=)
Tack goa Ing-Marie för sist och att vi na katter träffa alla dina fina och så otroligt trevliga katter och mion älskade Arizona kan inte ha det så bra hos någon annan än hemma hos dig och vi ses snart igen <3

#34 och #35 Vi kanske ses när Arizona hämtas hem, annars ses vi på SC i mars.
Lilla Klara söker som sagt en fodervärd i Stockholm. Vid intresse kontakta Ing-Marie på ing-marie@spotless.se så berättar hon mer.
Knut är till salu till rätt hem.
Även om detta är en oplanerad kull så kommer kattungarna naturligtvis att registreras och säljas med stamtavla. SVERAKs regler och rekommendationer kommer självklart att följas.
36# jag har lagt ut en blänkare om dem på min Blogg med hemsidans adress 
Superkul att det kommer fler och fler kaneler på långhåren 

#37 & #38 

Fiiiina bebisarna!!

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se
Så charmiga små & vilken rar Jänta!

# 43 Ja du har rätt. Jänta är en helt underbart snäll katt, hon älskar alla både tvåbenta och fyrbenta. De små är jätte charmiga och mår väldigt bra.