Förlossning på gång :-)
Vega är punktlig som en klocka, 3:e kullen som föds på dag 65.
Hon har nu värkar och viker inte en meter från min sida, andas häftigt varannan minut, spinner hela tiden och småpratar med mig konstant.
Hon ligger i sin favoritiglo på köksbordet där hon fött sina andra ungar och jag sitter och håller tass.
De andra katterna kryper in till henne med jämna mellanrum och kollar vad det är med henne.
Spännande! Hoppas allt går bra!
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Lycka till 
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus
Lycka till!!!
Spännande! Lycka till :)
Heja kattmamman, stor buff till er alla!!
Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus
Lycka till!
Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Ett stort lycka till!
Lycka till!
Lykke til 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Oj oj, håller tummarna stenhårt. 

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Hoppas allt gåt bra.
Vilken duktig kattmamma, hoppas allt förlöpt väl!

Det tog tid! Tre siameser har nu sett dagens ljus:-) väntar nu på flera. Antagligen är ena sidan tom nu. Har gått en timme sedan sista kom.
Grattis och lycka till :)
Grattis

Grattis lycka till med resten
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad

Himla konstigt det här! Vegas mage var så stor tyckte jag, lika stor som de andra gångerna, men det har inte kommit fler ungar..
Jag tror inte att det kan finnas några kvar för Vega är lugn, diar, dricker, äter och har putsat rent hela sig, inga tecken på att det skulle finnas fler..
Jag har försökt att känna på magen, men den är mjuk och jag tror faktiskt bara att hon är fet!
Så tre små siameser blev det, konstigt med tanke på att pappa katt är oriental, trodde jag skulle fått nån oriental åtminstone?
Det roliga är att man kan redan se att de har ärvt pappas låååååånga ben och de har en enorm bredd på öronbasen jämfört med tidigare ungar.
Vid en första koll misstänker jag att det är 3 hanar, men det är inte alls säkert.
Grattis till bebisarna!! 
Nu sitter jag på bussen så snart får jag se de små mästerverken :-)
Uppfödare av Balines och siames www.mezzoluces.n.nu
Grattis
Så roligt! Gratulerar till tre små nya liv, och många klappar till duktiga tjocka mamman!
Grattis!!! 

Ett stort grattis och lycka till med de små liven♥♥♥
Gratulerar!

En av medlemmarna här inne fick ju 5 siamesungar å bägge föräldrarna var orientaler. Det är ju lite spännande med det här vad dom ärver…
Grattis till dom små godingarna. 
Grattis till dina små bebbar och så spänannde #26, för jag skall göra en orientalparning i snar framtid, kanske får även jag sia/Bal 
Stort grattis till dig & duktiga Vega och lycka till med era små piddar!

Det är tre hanar,vikt mellan 66 och 74 g. Den minsta är jag orolig för,den kommer nog inte att klara sig,den diar inte. Den har fått druvsocker, mjölkersättning fem ggr idag med spruta men blir dålig i färgen med jämna mellanrum och är slö. Vi får se hur det går…:-(
Håller tummar hårt för den lille!!

Grattis!! & extra tankar till den lilla!!

Tyvärr var den minsta lilla gossen död i morse
Vega hade bäddat ner den under lakanet, de två andra mår bra och är livliga.
#32 Nej vad tråkigt :'( Hoppas det går bra med de andra 2.

# 33 ja, fast jag hade det ju på känn..den började aldrig att dia och småkrampade då och då och blev alldeles blå.

#34 Usch då :(
Usj så trist med den ene.
Men gratulere så masse med de andre Lejdet. Håper alt går bra med mor og barn.
Så synd m lillisen ;( men hoppas att mamma & övr små mår forts väl!

De två andra är pigga, men har inte ökat i vikt… den ena har tom gått ner :-( Jag har stödmatat igår och idag då hon verkar ha dåligt med mjölk. De diar konstant men går ändå inte upp. Konstigt för hon hade bra med mjölk den första dagen, nu är tuttarna ganska slappa. Hoppas på att Tingeling som är inne på dygn 68 i sin dräktighet klämmer ur sig sina snart så de kan få dia henne i värsta fall. Hon hade massor av mjölk sist.
Æsj.Så synd
Kan hun ha en infeksjon? Noe som gjør at melken har stoppet opp.
Får håpe de går opp i vekt nå når du får gitt ekstra.
Håller tummarna för de små!!!

#40 Vega är pigg och äter som en häst, har lite blod som kommer då och då, men inget som luktar illa eller ser varigt ut. Alla tre moderkakorna kom ut hela och fina. Det är väl bara att fortsätta att stödmata och hoppas på att hon börjar producera mer mjölk, ju mer de diar dessto mer stimulerar de ju produktionen.
Häng i Lejdet! Jag vet att det är jobbigt, men kämpa på! Vi finns här för dig. :)
Har hon sinat tro? Äggula och grädde har jag fått som tips. Infektion? Är det KMR du har?
Håller tummarna!
/Elisa
Kan det tenkes at kattungene har en infeksjon?

Kattungarna är inte slöa och de suger bra. Vega hade ingen ro att ligga still innan,de hann knappt hitta till tutten så sprang hon iväg,men nu är hon lugnare. Igår bar hon omkring på ungarna hela tiden så de fick aldr ig ro. Hoppas att det vänder nu.

Jag ger RC ersättning
Håller tummarna för bebarna och Vega!
Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Hoppas att Vega kommer till ro och att ungarna tar sig!

Jag tror att min våg vägde fel för idag när jag tog bort skålen jag hade på och lade ungarna direkt på plattan så väger de 80 samt 88 gram!
Igår fick jag panik när vågen visade 70g på den som vägde 73 som nyfödd och 78 gram på den andra som vägde 74 vid födseln. Dock fortsätter jag min stödmatning 4-5 ggr/dygn för det är ju ändå ingen bra viktökning på 3 dygn tycker jag. Är van vid att de går upp 8-15 g/dygn.
Idag är Vega betydligt lugnare och hon har själv flyttat ungarna till en annan bolåda som hon nu verkar acceptera. Hon diar dom nästan konstant förutom när jag har givit dem extra mat. Jag ger dem 2,5-3 ml/gång.