Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1013 ggr
SacredSouls
0

Farge hjelp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Er denne brun eller sjokolade??

Han er så mye lysere enn de andre to på kroppen men har like mørke ørekanter.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
0

Her kommer et bilde til fra siden

SacredSouls
0

også et av en av de andre. Er egentlig litt i tvil på han også jegGenerad

SacredSouls
0

Men denne er brun Skrattande

Attacks
0

Du har ikke en blå,en sjokolade og en brun da? I den rekkefølgen.

Hvordan er dem på fargen under potene?

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

SacredSouls
0

hehe jo det kan jo være.. Jeg trodde alle var brune jeg.

Believer er ganske lys under potene… eller helt lys egentlig. her er bilde av han.

SacredSouls
0

og her er Revelation sine poter

SacredSouls
0

og til sist han mørke sine. Han og Revelation er veldig like i fargen.

Men sist så hadde vi jo en brun som fikk farge veldig sent på potene. Jeg kalte han lille blå til han var 5-6 uker tror jeg.

Attacks
0

Ut i fra potene tror jeg han er sjokolade,mens de to siste er brune.Eneste jeg kan anbefale er tålmodighet…hehe.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

SacredSouls
0

#8 hehe.. jaja jeg er vel pent nødt til å vente da.

hecajon
0

Vad är det för ålder på honom?

Bifogar en bild på min SIA kille "Majas kull" när han var ca 4veckor, det blev en ståtlig chokladmaskad av honom till sist, men länge undrade vi om han skulle bli blå faktiskt. Har bilder i de flesta veckor om du vill se mer om utvecklingen på färgen. 

MVH Helena

SacredSouls
0

Han er såvidt over tre uker gammel.

Hmm..  din så jo ut som den mørkeste hos oss denFundersam

Haha nå ble jeg enda mer i tvil. Men man kan jo tydelig se på din at han har en melkesjokolade farge. jeg synes ikke det er tydelig på noen av mine.

hecajon
0

Bifogar en bild när han trängs i "muffen" med alla syskon, mamma och moster vid 3,5 veckors ålder, då mer likt din i ålder. Ursäkta den dåliga skärpan, hade nyss fått kameran . Håller med om att det inte syns i början, var alldeles rådvill själv. Tack och lov så hade jag en köpare på siamesen från början som inte brydde sig om färg, bara det var en siames.

Celia
0

Jag har haft samma dilemma med en kull 1998. En av ungarna var mycket ljusare. Alla slöt upp som brunmaskade. Vad jag kan se på alla bilder i den här tråden (vill inte uttala mig om de tagna med blixt), så ser din hane choklad ut - men troligen är alla tre brunmaskade.

Tillhör du det gäng uppfödare som använder värmedyna i bolådan? Då tar färgen väldigt lång tid + ärftlighetsfaktorer, om de har varit lite febriga och/eller om man har väldigt varmt (utan värmedyna).

Ha is i magen och bestäm färgen först vid 8-10 veckors ålder (om det inte är säkrat innan dess) :)

Rovardotters
0

# 13 Instämmer. Vi använder värmedyna och färgen kommer lite långsammare då. Det har också varit värmebölja tidigare så även om du inte har använt värmedyna så var det varmt ändå. (Vi hade våran avstängd då). Jag skulle också tippa på att dina är brunmaskade men det är svårt att säga bestämt utifrån foton. Kolla på nosen, där tycker jag man ser bäst.

SacredSouls
0

#13 Nei jeg har ikke brukt det. Men det var jo helt grusomt varmt de to første ukene også.

Nå spilte det ingen rolle for kjøperen om Believer er sjokolade eller brun så da har jeg jo god tid.Innen han er tolv uker må jeg da ha klart å finne ut av detSkrattande  Nesene ser brune ut på Believer og han uten navn.. men på Revelation ser den mere lilla-brun ut.

Attacks
0

Det er jo det som er litt morsomt,samtidig som det tærer en tålmodig sjel med siamesere (og andre maske raser) at fargen kommer etterhvert Fot i munnnenSkrattande