Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 4185 ggr
Obi Wan
3

Siameser önskar nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mamma är Feng´s cought fire "Lotta" SIA h

Pappa är Noyas Obi wan Sys b 03

De är PRA fria

Det blev 4 st

En systjej h 03 eller b 03 "Nangijala"

En SIA h tjej "nangilima"

En SIA b pojke "skorpan"

En SIA d eller SIA e "jonatan"

De är redå att flytta från och med 12 nov och är då

-chippade

-vacc 2 ggr

-stamtavla

-vetrinärbesiktade

Säljes endast med en likasinnad kompis i familjen.

www.busan_84@hotmail.com

Nangijala

Obi Wan
0

Jonatan

Obi Wan
1

Skorpan

Obi Wan
0

Nangilima

kalindas
0

Kyss

/Elisa

Nilla
0

Ååååh, vilka gullisar! Jonathan stal mitt hjärta! KyssTungan ute

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

samiras772
0

Hej !!

Fortfarande helt såld på sys-tjejen…

Lycka till!!

Mvh Erika

MSH
0

Men så fina! Är ny på den här sidan och i den här världen.Glad!

Kan ni förklara forkortningarna som ni skriver…sia, sys etc.

Passar det att ha en siames och en european shorthair?

Har ni helst två honor eller vad är bäst?

Vänligen Marie Henriksson

Lejonhjarta
0

Å, har Lotta blivit mamma. Glad Det har jag missat. Sicka finingar!Kyss

#7 Förkortningarna står för rasen. SIA är siames, Sys-seychellois (vitfläcks siames), osh-orientalisk korthår etc. Bokstaven efter tex SIA står för färgen på katten. Och 03 står för mängden vitt katten har.

Här kan du läsa mer så ser du precis vilka färger etc katterna har.Glad Det är inte lätt alls i början, inte sen heller alltid. Flört

www.wcfnordic.se/stamboksforing/EMS-SE%2016%20maj-10.pdf

Obi Wan
1

Hej Marie, välkommen i klubben, skönt att jag inte är ensam om att inte förstå det här med färger ect…måste alltid ha fuskanteckningar tillgängligaFlört

Men som du kanske förstår på föregående talare så är de "gamla" jätte snälla och hjälpsamma.

Jag tycker att pojkarna är mycket gosigare, men det råder nog delade meningar om kan jag tro.

Jajemensan, fina är dom åxo :)

Ingen av bäbisarna hon ger oss är den andre lik! Så det gjorde du och hennes far riktigt bra och Pia såklart!

Nu ska jag gå in på din länk och träna/läsa inför registreringen.

Nebel
0

Åh vilka Godingar, fick "hjärtsnörp" när jag såg Jonatan ;)! Är egentligen inte läge att utöka familjen just nu men min gosse Samuel behöver en ny kattkompis framöver. Var har du ditt katteri & har du någon hemsida?

Nebel
0

Åh vilka Godingar, fick "hjärtsnörp" när jag såg Jonatan ;)! Är egentligen inte läge att utöka familjen just nu men min gosse Samuel behöver en ny kattkompis framöver. Var har du ditt katteri & har du någon hemsida?

Lejonhjarta
1

Vem är Obi Wan efter? Hittade inte honom på pawpeds.

Mamma Blåsans barnbarns barn.Skrattande Jättekul!Skrattande

Obi Wan
0

Obis är son till Liljekattens Edward och Lottas pingla är modern ! Har jag och / eller cecila glömt göra något pappersjobb, eftersom han inte kunde hittas?

Obi Wan
0

#11 Hej, Jonatan blir nog en fin misse gosig är han oxå ;) Jag har ingen hemsida för mina spinnande vänner just nu, men mig och vart jag håller till finner du på amneklev.se Jag mailar gärna över bilder på katterna om så önskas! Mitt stamnamn är sigtuna's och vi har haft en kull innan,julafton förra året. Mvh Lina

Lejonhjarta
0

#13 Jag kan ha missat eller inte haft hela namnet men gå in på pawpeds.se å sök på honom. Hittade bara "Lotta".

Hittar du inte honom så skriv till tex Dagny Dickens så lägger hon till honom. Skriv fullständigt namn, föräldrar och gärna om han är pra-fri etc. Dagny har eldkvarn_2009@hotmail.com

Man behöver ju inte lägg in dom om man inte vill men det är mkt lättare för ev kattungeköpare att kolla där så man hittar stamtavlan och kan göra en ev testparning om man tänkt köpa en katt för avel…Glad

Obi Wan
0

Okey, tusen tack!

Supinesophie
0

Jonatan ser ju för go' ut! Dom andra är också jättefina Kyss

Obi Wan
6

Idag blev nangijala såld, till ett jätte trevligt par nere i nyköping. Katt kompis fick hon såklart oxå…och så får jag njuta 2 veckor extra med henne för de ville renovera klart sitt kök. Känns superbra!

Obi Wan
0

Idag fick skorpan ett nytt hem och han förblir en 08:a ;) Nu finns det bara Nangilima kvar en sköldpadda lik sin kära mor till utseendet!

Nebel
0

Har inte hunnit vara ute på forumet på länge men ville bara tacka för informationen (vilken fin verksamhet ni verkar bedriva!) & önska Jonatan och de andra lycka till i sina nya familjer!