Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 746 ggr
aceso
0

Katten i ferien

Hva er best for katten? Hva er mest stressende? Hvis du skal på to ukers ferie i innlandet, hva vil du si er best for katten? 1. Kattepensjonat 2. Være med på ferie (fly) 3. Hjemme alene (med tilsyn) For meg selv er jeg mest komfortabel med nr. 2, for da slipper jeg å bekymre meg så mye, men jeg er ikke sikker på om det er det beste alternativet for kattene, det er jo en stressende opplevelse å være med på flyreise. Hva mener du er best for kattene?

kalindas
0

Kan man ta med dem är det ju allra bäst. Går inte det, så får de vara hemma med tillsyn.

/Elisa

Lejonhjarta
2

Säger som Kalindas. Då vi har för många katter att ta med och har allt från pyttedjur till ardennerhästar som störst så är det ett måste att vi har folk som ser till våra djur flera ggr daligen elt bor här, om vi skall komma iväg d minsta…  Tack o lov så är sambon inte intresserad av utställning så när jag å barnen drar dit är han hemma å sköter om gårdens alla djur.

Nilla
4

Att vara hemma med tillsyn måste väl ändå vara det som är MINST stressande för en katt. Att inte behöva byta miljö, vara hemma i lugnet och tystnaden. Det bästa är inte alltid att följa matte överallt. :)

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

alltidsiames
0

Hemma med tillsyn två ggr/dag enligt lag funkar för oss. Lite mer roliga leksaker framme än vanligt, lite extra torrfoder på den där matbrickan där man måste pilla ut torrfoderbitarna och extra vattenskålar i köksvasken bara för säkerhets skull.

Siameshona
0

Här lämnas inga! Mina killar bor hos ett gammal gammalt X jag hade siameserna ihop med om jag måste bort. Funkar super eftersom det finns stora ytor att rusa på & de är dessutom så orädda av sig. Gäller det en natt barafår ngn bo här!

[figgelina64]1
0

När jag åker på semester vill jag kunna koppla av och mina katter har det bäst hemma med en inneboende under tiden jag är borta, säger som Nilla där har dem det bäst och jag får njuta och ha det gott… Kajsa min hund får givetvis följa med det är lite annan passning och hon kan lättar följa med om det är en sådan ledighet. Fast det är olika hur man gör och alla sätt är individuella efter tycke och smak :-)

Lejonhjarta
1

#3 Ja visst måste det vara så. Glad Dock gäller det inte våran kille Sim. Medans dom andra tycker hemma bäst så tycker han att det är väldigt spännande att följa med på äventyr. Han är så mkt av allt så bara han får hänga med så är livet toppen… Knaskissen.

berthagenn
0

Mina katter bor kvar hemma med tillsyn och tilltvingad kompis som sover på soffan. Det mår de bäst av.