Siames iFokus

Siames

Etikettfotogalleri
Läst 629 ggr
kalindas
0

Kalindas Saga

Vill bara visa bilder på min lilla Saga. Tycker att hon är så vacker!
Papppa är Spidde OSH n 03 & mamma är lilla snälla Nanna.

Fotona är tagna vid exakt samma tillfälle och utan blixt. Trots detta har hon olika färg på ögonen. Tror det har med ljuset från fönstret att göra.

/Elisa

Celia
0

Jättevacker paddis! Kyss

Jo direkt solljus gör gröna ögon 'gula' och ska man få fram den korrekta färgen så håller man sig till dagljus utan direkt sol. Då blir de som i verkligheten (utan blixt) :)

SacredSouls
0

NydeligKyss Hun passer så godt til navnet sitt også.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Asnees
0

Hon är jättefin.Skrattande

kalindas
0

Jo jag vet att det är svårt i solljus med ögon. Sagas är ju som det så fint heter "under utveckling".
Pappa Spidde har ju en otroligt fin färg på ögonen, medan Nannas är mer orange än grön. Även om de blev bättre efter att hon fick kullen.
Kommer därför vara extra noga med ögonfärgen på hanarna jag väljer.
Har hittat två hanar med superfin ögonfärg. Bara hoppas att någon av dem är fertil när Saga ska paras.

/Elisa

ossilian
0

Hon är verkligen vacker! Tycker särskilt om hennes fina nos.

Intressant exempel på hur olika ögonfärgen kan bli på foto.

aijmer
0

#5 håller med om att hon har en fin nos. Jag är ju tokig i paddorKyss De är så speciella

kalindas
0

#5-6
Jo det är något speciellt med hennes lilla nosbläs. Det är det som är roligt med paddor. Det finns ingen som är exakt lik den andra.

/Elisa

yahtzeecats
0

En så underbar padda!

Kyss

Liljekatten
0

Hon är jättefin! Kyss

Rovardotters
0

KyssHon ser snäll och fin ut!

Attacks
0

Padder med "fartstriper" i ansiktet har dette ekstra Kyss

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Corny
0

Hon är underbar!

PollyBoffin
0

Hur gammal är hon? Intressant att veta då ögonfärgen är under utveckling… Hon ser verkligen snäll ut.Glad

flis
0

Mörka paddor är dom finaste.

kalindas
0

Saga är snart 8 månader. De flesta katter jag sett får ljusare ögon som vuxna. En del behåller det gröna och andra inte.
Min Jacksons ögonfärg har blivit mycket bättre sen han belv vuxen.
Sen hur länge de är "under utveckling" är jag osäker på. En del säger att ögonen kan ändra sig fram till katten är tre år.
Nu har Saga gröna. Men det är svårt att säga hur de blir. Därför har jag valt hane efter ögonfärg till henne. Mer än efter öronplacering.

/Elisa

Nizeli
0

Kjempe pen frøken.Kyss

PollyBoffin
0

#15 Aaaah… Jag undrade eftersom Prillans ögon inte har bestämt sig vilken färg de ska ha men det börjar luta åt grönt… De är luriga de små orientalerna!Glad