Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 2098 ggr
cillaroten
2012-11-05 20:45
0

Chip-kastrering

Idag har lilla gossen fått ett  Suprelorin-chip.

Veterinären nämnde att dom kan få lite "I am superman" känslor ett tag Flört

Ni som har testat,hur länge har detta hängt i? Har även hört dom som gett p-piller i början för att dämpa detta,veterinären nämnde det också?

Någon som testat detta?

Måste få skryta lite också…. Han fick jättemycket beröm av veterinären GladHon tog först Fiv/Felv test på honom och sen chippade. Han satt som ett ljus,rörde inte en min och sa inte ett pip. Efteråt vände han sakta huvudet och gömde det i min tröjaKyss

cillaroten
2012-11-05 20:46
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tar igen sig Flört

kalindas
2012-11-05 21:07
0

Fin kille! Kyss
Såg du förresten att Liljekattens söker efter en svart hane för en kattungeköpares räkning?
Din kille kanske är "fit for fight" när den lilla honan är sugen på parning?

/Elisa

Garmabias
2012-11-05 21:48
0

Åh vilken fin och duktig gosseGlad Tänk att han visste vart han skulle gömma sig.

Efter att min Lusen blev chippad tog det 8v. ca innan han slutade bete sig som en överfertil gaphals..

Vågade mig inte på p-piller då men har hört de som tycker att det är effektivt i kombination med chippet i början.

Lycka till!

Lejdet
2012-11-05 21:50
0

Jag har 3 hanar som har/har haft Superloin-chip.

Alla har blivit mer eller mindre knepiga de första veckorna och blivit "överfertila"

Casper var fullständigt galen och skrek i ett par veckor och strilade som aldrig förr! Effekten varade i 1,8 år. Tyvärr började hans hanbeteende komma tillbaka långt före förmågan att "använda den" :-) Har fått en kull efter chippet. Numera riktig kastrat.

Cesar våldtog alla i sin närhet de första veckorna, nu är det lugnare när det gått ett par månader. Han strilar fortfarande lika glatt, men det luktar inte. För övrigt är han som en kattunge på nytt, leker och busar högt och lågt. Underbart kelig och social.

Oden fick sitt chip för 1 månad sedan ca. Är nu knepig som sjutton och jag var tvungen att avstå från att ta med honom till utställningen som var i helgen. Han är busig och jättegosig när man är ensam med honom men fullständigt livrädd för alla andra människor. Vet inte om detta beror på chippet och hormonerna eller om det hör till äldern på nåt sätt.. hans pappa var likadan när han var runt ett år. Har aldrig börjat strila och har aldrig parat innan chippet.

Alla 3 har fått ökad aptit och mycket bättre pälskvalitet.

Jag skulle aldrig i livet våga exprimentera med p-piller också på mina hanar men har hört att det görs.

cillaroten
2012-11-05 22:13
0

Tack för era svar,då vet jag vad jag kanske har att väntaFlört

Han har ju varit lugn hittils,är bara knappt 11 månader.

#3 8 veckor Förvånad

#4 Hur gammal är din Oden?

#2 Vem vet…kanske kastrerar honom inom de närmsta veckornaFlört

GunillaSverkersson
2012-11-07 07:59
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Snake( 2 år och 3 månader) har fått sitt andra chip efter drygt ett år, han började kissa så jag chippade om honom , han slutade efter ett par dagar. Men det berodde säkert på att han redan hade hög halt av hormoner i kroppen. Han testicklar är pyttesmå. När han blev chippad första gången har jag för mig att han blev som en kastrat efter 3 veckor. Han blev som en kattunge igen , lekfull och mattegris. Det har han varit ända tills nu, så jag är nöjd med chippningen. Men jag planerar att låta honom bli pappa en vända till (om det funkar) om ca 1,5 år.

Min andra hane Matakoni ( 1 år och 3 månader)  som nu parat sig med våra 3 honor. Han blev chippad för drygt 3 veckor sedan och jag tycker att hans testicklar börjat krympa lite. Men han har inte blivit som en kastrat än.

Men hemma hos oss har det ju flyttat in en fertil hona Bon-Bon, hon bossar och är högdräktig. Jag har ju bara haft hanar förut.

Snake ska bli Morbror och Matakoni Pappa så jag hoppas att vi får en mysig släkt jul. Med tindrande små kattögonGlad Om allt löper som det ska. På bilden Snake och Bon-Bon

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

cillaroten
2012-11-07 15:29
0

3 veckor låter lite mer lagomGlad

Det verkar ju faktiskt som om dom flesta är väldigt nöjda med sina chip. Det är ju en oerhörd tillgång om man inte vill ha ungar för tillfället eller är osäker på riktig kastration mm!!!

Klart Matakoni måste försöka hålla kvar i den lilla manlighet som finns kvar,när det kommer in en ny tjej som ska bestämmaSkrattande

Håller tummarna för en riktigt mysig bebisjul hos er och att allt ska gå bra!!!