Siames iFokus

Siames

Etikettminneslund
Läst 2089 ggr
Celia
0

Till minne av Tiger Man

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För drygt 4 år sedan föddes han i en kull där samtliga fick låtnamn av Elvis Presley - den här killen fick heta Tiger Man och var den första killen hos oss som fick testa att gå med 'blöja' (eller Tiger-tanga som vi kallade hans små sexiga svarta) ;)

Tiger blev sedemera kastrerad och flyttade tillsammans med vår tidigare avelshane (och tillika halvbror) S* Fursten's Let's Roll, till husses pappa Kent. Där levde de rövare med husets fåglar och Tiger levde upp till sitt namn då han en dag fick en av undulaterna på 'kroken', drog ut stackaren genom gallret och tog död på den.

Han hade inte lärt av sina misstag. Första gången han försökte, så fick han hela fågelburen över sig och fick ett mycket komplicerat benbrott. Slutsumma 25.000:-… plus diagnos HCM och hjärtmedicin med sig hem Ledsen

Fredagen den 15:e juni somnade han in hos veterinären efter att ha fått en stroke som satt sig i bakdelen. Han kunde inte längre gå utan att falla omkull. Jag var hemma hos Kent dagen innan och gav honom det trista beslutet - Tigers liv var slut Gråter

Han var rolig, social och så underbar som alla röda katter är - milda och kärleksfulla. Hans kompisar saknar honom och jag kommer alltid att känna en tomhet när jag besöker min svärfar.

För evigt i färskt minne - vi älskar dig!

Leffe
0

Beklagar sorgen. Det är alltid lika jobbigt att mista en vän.

kalindas
0

Ledsen att höra att den vackre killen inte blev äldre…
Förstår din saknad.

/Elisa

Helenaf76
0

Jag beklagar sorgen. *kramar*

Rovardotters
0

Jättejobbig förlust!

yahtzeecats
0

#5 Nej, han var så fin Gråter

Liljekatten
0
aijmer
0

Beklagar förlusten av Tiger Man Gråter

Nilla
0

Det är rent ut sagt förjävligt, när katterna dör unga. Så orättvist. Jag har själv mist en älskad hona och sörjer henne ännu.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Attacks
0

Gråter Kondulerer

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

zeldtrix
0

Jag tänker på er och beklagar sorgen… HCM är verkligen en hemsk sjukdom.

Celia
0

Tusen tack allesammans! Era ord värmer.

Måste dock göra en rättelse. Det var den 14:e (inte 15:e) som han fick somna in. Jag såg hans grav på Midsommarafton, jättefin. Ska ta en bild nästa gång vi är där…

flis
0

Blir så lessen när jag hör att så unga katter går bort. Livet är inte rättvist. Känner med dej och din familj.

Canoodles
0

Fy så tråkigt med vackre Tiger Man… Mina tankar går till dig och "svärfar".

Fjonkan
0

Beklagar

MijmuPix
0

Vilken fin katt! Jag ser honom framför mig i sina små svarta byxor… Han måste varit en knock-out på damerna! 
Vad sogrligt att höra att han gått bort så tidigt Gråter

kramar från oss!

TacoBelle
0

Sov gott Tiger

Lullan1
0

Beklagar sorgen, tänker på er som mist en sån fin katt. *kram*

Celia
0

Tusen tack till alla er också. Jag ska hälsa till svärfar och v.b. era ord.

#15 - tack och lov träffade han bara en dam och hon fick inte ut den ende ungen i tid, så han var död när han kom. Med facit på hand så finns det en mening med allt. Vid den tidpunkten visste vi inte att Tiger skulle uppvisa HCM året därpå…

SacredSouls
0

GråterKondolerer masse. Så trist å høre.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

ramithi
0

Føler med deg.

PollyBoffin
0

Vad jobbigt! Finns inget värre än när de dör unga…Gråter

Nizeli
0

Dette var jo kjempe trist,føler virkelig med dere.Gråter

HeidiK
0