Burskynke :)
Då var det utställningsdags igen! Fick underbar hjälp inför vår första utställning och fick låna ett burskynke. Nu tänker jag inför höstens utställning/utställningar att jag kanske ska köpa ett eget.
Parallellt med att jag kollar runt på olika hemsidor tänkte jag passa på att fråga om någon av er har ett skynke till enkelbur som ni kan tänka er att sälja?
Hör gärna av er :)
Towe
Det är busenkelt att sy ett skynke själv annars + att du då får det precis som du vill ha det :) Googla på "burskynke katt" så du upp en massa träffar, här är en blog som förklarar det rätt enkelt
Real stupidity beats artificial intelligence every time
Jag sydde mitt själv till min första utställning i våras. Alla har ju sin egen smak när det gäller burskynken och inredning, så för att jag skulle bli helt nöjd med resultatet var det enklast att sy själv. Fast jag tycker ju väldigt mycket om att sy också förståss :)
Vare sig du köper eller syr så är ett tips från min sida att ha ett enheltligt bak/sidostycke som du kan matcha olika "tak" till. Takdelen är ju bara ett enkelt tyg man lägger ovanpå buren. Kom på detta till min förra utställning. Väldigt smidigt att förnya och anpassa till olika katter på det sättet!
Lycka till!
Och jag som är lite lat syr inte mina utan strycker ihop tyget med dem där jättebra remsorna man lägger upp gardiner med