Casper söker hem

SE*La Voix Casper, vit siameshane (Foreign White), född 17 maj 2012, dubbelvaccinerad, chippad och besiktigad letar efter ett permanent kärleksfult hem. Han är en av sex syskon i vår C-kull, alla pigga, friska och defektfria. Föräldrarna är PRA-negativa, lever- och njurvärdena regelbundet testade. FeLV och FIV-negativa. Enbart siameser i stamtavlan. Stamtavlan finns här.: http://www.pawpeds.com/db/?a=p&id=1099616&g=4&p=sia&date=iso&o=ajgrep
Casper har flyttat till sitt nya hem för 3 veckor sedan, men tjejen som köpte honom blev allergisk. Hon tog mediciner i försök att behålla honom, men det gick inte. Hon började reagera mot sin gamla katt också (norsk skogkatt) och fick astmamediciner på VC. Vi hämtade tillbaka Casper från den mycket ledsna tjejen för en vecka sedan och hennes mamma hämtade hennes gamla katt.

Han var helt oberörd av flytten. Han kom hem, de andra katterna nosade på honom i några minuter, han nosade på dem, och sprang för att leka. Casper är en trygg, stabil och lekful kattunge. Gosig (när han har tid) och trevlig mot alla. Han träffade små barn också och lekte med dem. Han var störst i kullen från början och är rätt stor bamsekattunge.
Casper letar efter ett hem där det finns minst en katt med liknande temperament och all den kärlek som han förtjänar. Casper kan ställas ut så klart, om så önskas, han är en mycket vacker katt. Till avel säljs han enbart till registrerade uppfödare.
Casper är liv- och veterinärförsäkrad i Agria (dolda fel är försäkrade i IF). Han säljs enligt SVERAKs regler. Vi bor i Jakobsberg, Järfälla. Ni kan mejla mig vid intresse på info@lavoixcats.se .
Läs mer på http://lavoixcats.se/sv/
Jag bloggar om våra katter på http://cats.jelenaandjoakim.eu
Mvh,
Jelena Vencl Ohlrogge
Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Vilken otroligt vacker katt <3 Blev väldigt sugen, men frågan är om den hade passat ihop med mina 2 grabbar här hemma.
Du onda människa! Lägga ut en bild på en gudomligt vacker katt och jag kan inte köpa honom!!! 
Blev blixtförälskad! 
/Elisa
Åh, så vacker han är! Håller tummarna för att han får ett fint hem nu. :)
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Jättesnygg liten kille
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
Han ärjättefin,hoppas att han får ett hem snart:)
Tack så mycket! 
Finaste Casper har flyttat till sitt nya hem för en vecka sedan. Han bor med en Cornish Rex pojke och två burmor. Han springer och leker och gosar och är mycket älskad från dag #1 av sin nya bästa kompis Cornish Rex och kattdamerna har accepterat honom (det tog ett par dagar; de var snälla hela tiden, dock lite skeptiska i början).
Allt gick bra, han är lycklig och mycket älskad och vi är väldigt glada att han hittade ett bra permanent hem (första hemmet var också bra, men ibland händer saker som gör att de måste flytta. Casper i alla fall verkar inte ha blivit traumatiserat alls av flytten).
Han är nog den vackraste katt jag sett. En Adonis i kattvärlden. Burmatjejerna tyckte väl detsamma.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Var bara tvungen att gå in och kolla på honom igen
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Tack så mycket! 
Casper (eller Imre, vad han heter nu) är väldigt fotogenisk och ännu snyggare i verkligheten (tycker opartiska lilla jag).
Men det bästa med honom är hans personlighet, han är 'a poster child' för siameser. 
Vi är väldigt glada att han hittade ett så bra hem!