Utställning - några frågor
Jo, jag har aldrig varit med i någon utställning eller så. Så jag tänkte fråga lite vad som gäller.
Får man ställa ut en kastrerad katt?
Får man ställta ut även om man inte är medlem i klubben?
Vad annat gäller?
Kastrat kan ställas men du måste vara med i en katt klubb
Okej! Tack 
Katten måste sedan ha antingen stamtavla eller huskattbevis. Vara vaccinerad mot kattpest/kattsnuva.
Sen är det lite småplock man behöver inför en uställning. Burskyndke m.m.
Gå in på denna sida http://wcfnordic.se/ klicka på länken utställning och välj "att ställa ut katt" så får du lite info. 
/Elisa
Ett litet tillägg här bara. När det gäller 10 veckor på kattunge, så gäller det bara WCF klubbar. Sverak har kravet 3 månader.
Sen är utställningsreglerna lite olika mellan Sverak och WCF.
/Elisa
Tack 
Det finns en hel del att läsa på www.sverak.se under utställningar.
Du behöver vara medlem i en kattklubb,men inte just i den klubbem som arangerar.
Mvh/Cilla
Ta kontakt med närmaste kattkubb där du bor. Kanske kan du bli medlem i den eller någon annan. Kanske har din kattklubb nybörjar träffar eller träffar med kattsnack.
Själv tillhör jag Björkstakatten och vi har egen klubblokal och varannan torsdag har vi träffar med olika teman. Vi har bl a kattsnack, uppfödarträffar och många andra aktivitets träffar.
Skickar över en liten bild av vår ny renoverade lokal
Rithwa
Det är bra med klubbar som kan ha sin lilla egna lokal med veckoträffar. Mycket lättare för nya medlemmar att komma in i gemenskapen, plus extra hjälp. 
/Elisa
Vad mysigt!