Färgbestämmning! Hjälp?

Två vackra sysar absolut!
Färgen är svår att se. Lättare om man fotar baksidan av öronen och svansen.

#5 Haha, söt som socker, men det ser ut som om du försöker strypa henne. 

#4 Tack ;-) Jag ska ta kort bakifrån i morgon, men jag tycker bara att det är öronkanterna som har fått färg ännu? Tror du även honan är SYS alltså?

#7 Honan är absolut sys, annars skulle hon haft färg på nosspegeln nu. Den är ju alldeles rosa vilket tyder på att hon är vit på näsan. Kanske lite tidigt att se vilken färg de har ännu. Du får kanske vänta tills färgen brett ut sig lite till.
#8 Skönt att veta. 

#9 gud vad kul! Mina första SYS-ar :-) Kanske ett bra tillskott till SYL-aveln i Sverige eftersom de är varianter? Vad jag vet har Broddans den enda SYL-en i Sverige va?
#10 Monica (S*Jijumas) fikk den første SYL-jenta for noen år tilbake. Angelica (S*Coral Reef`s) har også hatt en SYL-jente

#11 aha, där ser man ;-)
Det skulle underlätta om du skrev vilka föräldrarna är och deras EMS-koder.
Tror precis som Lotta att du har två SYS bebisar där. 
/Elisa
#11 Coral Reef´s har inte haft SYL i sina kullar men däremot SYS

#13 sorry Dagny, har skrivit det i en annan tråd men de stolta föräldrarna är:
S*Coral reef´s Tingeling c03 & S*Spotless Carl-Bertil OLHb
Carl-Bertil(Casper) är kanelbärare

De ser fina ut. Utifrån dessa bilder skulle jag säga att de är choklad. Båda SYS.

Tilläggas kan att deras mamma har en väldigt brunaktig ton på sitt lila. Jag anser att hon är mer åt Fawn..
Båda ungarna har helt ljusrosa trampdynor

Mamma kan vara Lilabaserad caramell också. Då sägs de vara lite "smutsiga" i den lila färgen. Fast de färgerna är Dagny expert på. 
Skulle tro båda sysarna är choklad.
/Elisa
Så stooooore fine øyne de har
Sötnosar!
Vilka söta
Roligt med SYS.
Som det ser ut nu så gissar jag också på att båda är choklad, men det kan vara svårt att avgöra så här tidigt. När det gäller färgen på trampdynorna så säger det ingenting när det gäller sysar. De är säkerligen vita på fötterna (nästan alla vitfläckar har vita fötter), därav de rosa trampdynorna. De skulle kunna varit rosa även om katten varit brunmaskad.
Ska bli kul att följa dem och se vad de utvecklar för teckning. Älskar sysar. Du måste lova att lägga in bilder på dem regelbundet. 
De maskade kattungarna är för unga för att bilderna ska ge någon ledning i vilken maskfärg de har (tar inte med nu att de är/kan vara vitfläckiga). För mig ser deras öronkanter för mörka ut för att de skulle kunna vara något med lila (c), kanel (o) eller fawn.
Kanel- eller fawnrelaterade färger är inte alldeles omöjliga, såvida du inte gjort en gentest och vet att modern inte har något kanelanlag (kanel finns bakom hennes farfarsfar), men jag tror inte på sådana färger just nu.
Modern har en skum färg, om hon är blåbaserad karamell-vit (OSH am 03), skulle detta kunna förklara varför kattungarna har så mörka öronkanter. Då kan deras färger till och med vara något med brunt (n) och blått (a), förutom choklad (b) som trots allt är troligast.
Att modern skulle vara lilabaserad karamell-vit (OSH cm 03), är i stort sett uteslutet. Vi har precis lagt in bilder på katter med färgen OSH cm i ett avsnitt av PawPeds G3-kurs.
Fawn- respektive kanelrelaterade färg för modern = glöm det! Det är det inte frågan om såvida du inte har färgfel på kameran.
På min skärm ser jag blått och choklad. Jag föreslår att du bjuder hem någon i din vänkrets som är duktig på det här. Bilder från olika datorer som visas på olika skärmar som kanske inte ens är kalibrerade, visar helt olika färger. Sen hänger mycket på kameran och ljuset - så jag försöker inte att färgbestämma - jag skriver bara vad jag ser här :)
Grattis till dem små och lycka till med allt :)
Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Tack alla, ja Jill Back kommer på fika på tisdag så då får jag nog svaret ;-)
Jag tycker nog att min kamera återger färgerna autentiskt, har försökt ha så bra ljus det bara går.
När det gäller Tingeling är hon utställd 8-9 ggr och ingen domare har kommenterat hennes konstiga "lila" färg.
För övrigt kommer jag att ställa kullen på Birkas utställning i nov.
Du får ställa Tingeling på en WCF utställning med färgbedömning. 
/Elisa
Måste ochså lägga til at när det er hvitfläck så ljusnar färgerna lite. Det tar ochså lite mer tid innan färg och mönster visar sej på SYS 

#30 jag lovar att hålla er uppdaterade, jag tycker att det är spännande att se hur de utvecklas i färgen och jag vet att jag är lite för otålig ;-)

Med lila mamma och chokladfärgad pappa har du ju bara möjlighet att få lila eller choklad och jag tycker att de är för mörka redan för att de skulle vara lila så min gissning blir choklad. :) Att du har två vitfläckar där ser jag också. :D Grattis till en fin liten trio! Precis som #35 säger så gör vitfläcken att de ser ljusare ut och det tar längre tid innan färgen är fullt utvecklad.
Även om Carl-Bertil bär kanel så tror jag inte att mamma katt gör det, har förisso bara kikat lite snabbt på pawpeds… men tror inte hon bär kanel. Hur som helst är dina två SYSar för mörka för att vara kanel eller fawn. :)

#37 ja jag tror ju också på choklad.. satt länge och vände och vred på dem i morse idagsljus ;-) Honan ser ut att få en väldigt jämn fin vit bläs:-) Har hon inga defekter så kommer jag att behålla henne.

Monica har inte fått någon levande SYL (hon trodde att hon hade fått en dödfödd) jag frågade förra veckan.
Det var hon som tipsade oss om Dodger som är pappa. Efter att jag tjatat på henne över ett år om någon långhårig vitfläck.
Angelica ingen heller vad Figelina vet
Våran Bon-Bon är född 3 maj 2011 och om det finns någon mer SYL född i Sverige skulle det vara roligt att veta ?
Kan man kolla i något register ?
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
Monica fick den första svenskfödda långhåriga bicolour orientalen. Så det är nog därifrån informationen kommer.
#39, Helt rätt som du skriver Gunilla, du har den första Sylen i Sverige och Coral Reef´s har inte fått ngn Syl