Siames iFokus

Siames

Etiketthobby
Läst 2144 ggr
Boppan
0

Tips på aktiverande leksaker önskas

Hej!

Har ni några tips på leksaker som kan få katterna lite trötta och stimulerade även i huvudet?

Jag har kikat på sådana "hamsterhjul" men det verkar inte finnas att få tag på i Swe?

Det är två orientalkillar som vill ha nya saker att göra. De har såklart klätterträd, möss, tunnel, tofflor, trappa… Och varandra.

Vi jobbar hemma så de har sällskap hela dagarna, men de vill ju leka HELA tiden! Därför vore det bra med nya leksaker som kan roa dom emellanåt. Funderar på sådana aktivitetsbrädor för hund, som man gömmer godis i?

Tacksam för tips!

kalindas
0

Jag tror det är lite farligt att leka för mycket med katterna. De blir överstimulerade och kräver att ni ska underhålla dem.
Sett det på flera som leker mycket och ofta med sina katter. De behöver ofta lära sig leka själv eller med varandra.

Det finns olika typer av aktiveringsleksaker. Bl.a. ett bricka där man lägger godis. Kommer inte ihåg vad den heter, men det vet säkert andra här.

/Elisa

Boppan
0

Ok det var en liten tankeställare faktiskt… Tack!

Lejonhjarta
0

Om du söker på kattleksaker uppe i vänstra hörnet där d står Sök på sajten så kommer flera ställen upp där man kan inhandla leksaker å mataktiveringsgrejer. Det senaste är kanon så dom får aktivera sig själva med maten.Skrattande

cillaroten
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Cat funboard-helt suverän

Mina katter gillar den inte alls…Flört

cillaroten
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick igår hem en ny bricka- "Green" Den marknadsförs till hetsätande hundar,men funkade kanon!!! Lite mera pill,då det är en upphöjd kant runt om. Katterna fick hålla på en bra stundSkrattande

Zakira
0

#5 Något sånt där skulle nog Gibson köpa rakt av, han är också den som springer runt och puttar på bollen med godis i här hemma. Känns som att Kat4 är betydligt mer enträgna än ex huskatter när det gäller fix och trix saker. Han kan verkligen bli besatt av sina små projekt. Zelda gillar laserpekare, men allt som kräver lite extra tankeverksamhet eller flera försök för att klara av något bojkottar hon

Lejdet
0

jag har köpt en sån här, både kattungar och de vuxna älskar den!

Men igår bet Cesar av snöret.. måste laga den

139kr på Bromma zoo

http://www.zoomarknad.se/images/products/large/00019709.jpg