Siames iFokus

Siames

Etiketthälsa
Läst 1017 ggr
hajasch
2012-09-26 15:04
0

Frustrerad

Legacy chipkastrerades för ca en och en halv månad sedan. Innan var han jättegnällig och hanig, speciellt på nätterna, men för ca två veckor sedan så lugnade han ner sig rejält. Han blev jättetyst och ville bara sitta i knät och gosa samt sovit hos mig hela nätterna. Han blev också lekfullare (tror det är för att han kom bättre överens med min andra katt). Men efter helgen har han blivit gnällig igen och beter sig lite som förut (även om han inte kissar och håller på). Jag blir så frustrerad över att det kändes som han hade det så bra och nu verkar vara ledsen.

Nån som har nån fundering om varför han har blivit så här? Jag har en liten tes om att det kan vara för att vi var hos mina föräldrar i helgen, eftersom det var efter det han började. Det var efter att vi hade varit hos dom ett tag som gjorde att jag inte längre kunde ha honom okastrarad för att han började kissa överallt. Tror det var för att dom bor i ett villaområde med många katter och för att han kände att han var tvungen att markera sitt revir där. Kan det vara så att det påverkar honom lite fortfarande?

/Hanna

kalindas
2012-09-26 15:25
0

Hade du med honom till dina föräldrar? Då kan det säkert vara stressen som orsakat hans beteende.
Sen är det inte så längesedan han blev chippad, så ge det lite mer tid, så blir det nog bra. Glad

/Elisa

hajasch
2012-09-26 15:32
0

Han är van att vara hos mina föräldrar, brukade åka dit flera gånger i månaden (dom bor bara några minuter bort) innan han började märka revir, så han är nog inte stressad över att vara där eftersom han trivs hos dom. Men kanske att han blir stressad av att det finns katter i området. Han är ju inte ute hos dom men han borde väl ändå märka av det?

Jag är lite paranoid av mig så jag började snabbt att tänka på att chippet kanske redan slutat funka, men det borde det ju inte ha gjort. Ska ge det tid :)