Siames iFokus

Siames

Etikett: kattprat
Läst 831 ggr
kalindas
0

Jackson försvunnen i Partille!!!

Jackson har smitit ut från ett fönster och är försvunnen i Partille!!
Vet just nu inte hur jag ska få tag i honomGråter. Är på väg dit för att leta.
Jackson är en Creme Oriental och ganska skygg. Har någon sett honom eller känner för att hjälpa till och leta hör av er.
Ring mig om ni vet något på 070-6835328
Om jag hittar honom så får jag se om jag även tar hem honom igen. Känns ju något oansvarigt att "glömma" stänga ett fönster…Gråter

/Elisa

Nilla
0

Oj oj oj….så fruktansvärt!!! Hade jag bott närmare stan hade jag kommit och hjälpt dig.

Glöm inte att ringa polisen och anmäl honom försvunnen, ifall du inte hittar honom idag. Jag håller tummarna…

Pernilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

yahtzeecats
0

Hej, vad fruktansvärt :-( Jag har en erfarenhet av en bekants siames som smet ut genom dörren och var borta i 2 dagar. Hon jamade till slut, då satt hon under ett utskjutande tak på grannens hus, två hus bort. Så jag tror inte han går så långt, men bostadsområdet kan ju vara så att det finns många prång och skrymslen att gå igenom. Och katter kan ju gömma sig om de är rädda, t ex om det är mycket buller eller om de blir jagade/skrämda av andra katter/hundar. Stackars Jackson och dig!!! Håller alla tummar som finns.

zignes
0

Hej!

Känner verkligen för dig, du har haft otur på sista tiden! Men det vänder och kommer att bli bättre! Jackson kan klara sig länge ute, ge inte upp, fortsätt leta!

Vänliga hälsningar
Maria

Celia
0

Usch vad trist!

Det är lätt att ett fönster går upp för mycket. Eller att en katt gör sig mindre än vad man tror att den kan. Senast förra veckan var vår Ellen på taket och spatserade. Då hade jag redan stängt fönstret (för jag såg att Bodil skulle kunna komma ut) och Ellen stod och beklagade sig på tak-kupan :)

När vi hade vår första SIA så bodde vi i lägenhet centralt i Malmö. Vår kille fick ibland vara på balkongen under uppsikt och en kväll föll han ner när han försökte fånga en insekt. Han satt kvar nere i buskarna när jag kom ner och kallade. En annan katt smet ut när vi kom hem en kväll (då hade vi flyttat till hus och mycket utekatter runt om). Vi upptäckte det inte förrän morgonen därpå och jag blev förskräckt för att hon löpte.
Men hon satt under hustrappan när jag gick ut och kallade. Troligen hade hon suttit där hela natten.

Be ägaren att söka i husets direkta närhet till att börja med :) Om Jackson inte är van vid att vara ute så misstänker jag att ni hittar honom där. Håller tummarna!!!

ossilian
0

Håller tummarna för dig och Jackson! Han ligger säkert och trycker alldeles i närheten av huset. 

Att glömma ett fönster öppet är lätt hänt.

SacredSouls
0

Å uff så fælt Kalindas. Håper dere finner han raskt. Han ligger nok i nærheten av huset og gjemmer seg et sted.

Det med å glemme vinduer åpne er jo veldig fort gjort. Jeg har gjort det selv og ser ikke på meg selv som uansvarlig katteeier fordet.Eierene er sikkert like fortvilet som deg om at dette har skjedd.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

aijmer
0

Ooo vad tråkigt med Jackson, känner med dig. Hoppas att ni hittar honom snart.

Det där med att glömma ett fönster har jag också gjort, eller rättare sagt fönstret var för mycket öppet så min blåmaskade hona Kitty smet ut i ett obevakat ögonblick. Men hon gick inte så långt och kom fram efter en liten stund.

Du har kanske redan har hittat honom nu, HOPPAS DET

Caelitus
0

Han har nok ikke dratt langt. Min eldste katt gjorde det samme da ei venninne passet henne en sommer. Jeg hadde advart dem mot åpne vinduer, men på natten hadde datteren deres stått opp og kommet inn til dem. Vinduet hennes sto åpent og der for Duchess ut.

De lette i hele nabolaget i over ett døgn, før hun ble funnet tidlig på morgenen da hun stakk hodet frem fra under ett nybygg i nærheten. Naboen så henne fra badevinduet og syntes katten så rar ut. Det er fordelen med siamesere, andre synes de ser så rare ut og skjønner med en gang at det er en rasekatt.

kalindas
0

Han är hittad nu och fodervärden har blivit tillsagd att skaffa nätfönster i fortsättningen. Troligtvis hade han öppnat den glipa som fanns.
Var i en skogsdunge bakom huset och en vänlig skata talade om var han fanns.
Det var en väldig trött Jackson jag lämnade för en stund sedan.

/Elisa

SacredSouls
0

Å så flott at han var funnet.Kyss

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

yahtzeecats
0

Men så skönt!!! Härligt!!

flis
0

Vad skönt att du hittade honom.Det värsta med katter är att dom kan göra sig mindre än man tror.

[hakkapelitta]
0

Skönt att du fann honom!
Och tur att fönstret inte låg på alltför hög våning…!

Biames
0

Vad skönt att ni hittade honom, är glad för din skull.

Dizcord
0

Verkligen skönt att han blev hittad.

zeldtrix
0

Fy så hemskt! Tur att han kom till rätta så snabbt!

Nilla
0

Skönt att höra. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Rovardotters
0

Tur att han kom tillrätta så snabbt!

aijmer
0

Vilken tur att ni hittade honom så fort Skrattande

kalindas
0

Jo vi hade nästan löjlig tur.
Med tanke på att han är nästan omöjlig att fånga normalt så hade jag räknat med timmar och ev. få sätta ut en kattfälla.
Men som tur var gömde han sig under ett uthus så vi fick tag i honom.
Tror nog att fodervärden lärde sig en läxa och hon har klara bestämmelser att inge fönster öppna utan nätfönster som sitter fast HÅRT.

/Elisa

Celia
0

Underbara nyheter :)

paivi
0

Vad skönt att ni hittade honom!

Tips: kompostgaller är en alldeles lysande lösning till alla möjliga problem. Har monterat såna till mina fönster Cool