Öppet för avelshanarna!
Eftersom vi bara har 3 stycken avelshanar som annonseras här, så ska jag på försök öppna trådarna för dessa. Vill någon av er med hanar INTE ha frågor och/eller kommentarer, så säg till (då låser jag igen) 
Ni hittar avelshanarna under rubrik 'Avelshane finnes/sökes' i menyn till vänster, rulla ner en bit…

Desverre ingen siamesere….

#1 - det kommer nog *håller tummarna* 

Jag har inte någon siames att bidra med men jag har ju en liten orientalkille på gång in men han får nog vänta lite innan han får vara med bland de "stora grabbarna"!!!

En oriental är på G om allt vill sig väl!
Återkommer om det senare!
Det är killen till v på avataren.

En blåmaskad siameshane har jag från Finland.
Mer info om honom finns på min hemsida

#5 - du kan även lägga upp honom här under 'Avelshanar finnes/sökes' om du vill :)
Har en engelsk rød tabby som snart går inn i tantenes rekker (blir kastrert innen høsten).Men han ser seg gjerne lystig om etter damer om noen skulle fatte interesse,så er det bare ta kontakt privat.Stamtavle og bilde finnes på hjemmesiden min. Han er til og med gullende ren
(ikke orientaler i de 9 næmeste leddene og noen til)
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

To siamesere. Det hørtes spennende ut. Synes det begynner å bli så vanskelig å finne siamesere med ren stamtavle. Pene gutter begge de to.

#6 HUR GÖR JAG DET??

#9 - jag har precis lagt upp en beskrivning på hur man går tillväga :) Inlägget heter 'Hur skriver jag ett inlägg?' :)
nu är första varianten uppe, så om nån vill förbättra ögonfärgen på långhåren så har ni verkligen tillfälle nu 

#11 - jag såg den häftiga bilden på din vackra katt med gröna ögon :)
Dessvärre kan jag inte lägga upp vår hane. Han skjuter alldeles för många 'lösa skott'. Men det har börjat gå framåt, så kanske i framtiden. Eller så kommer det hit ytterligare en hane längre fram, vi får se.

#13 - ja orientaler brukar ha bättre ögonfärg i verkligheten. På bild ska man använda sig av dagsljus (ej direkt solljus får då blir det fel färg) eller använda en blixt som man kan rikta och ha hjälpbelysning/dagsljus. Bilder som tas med blixt som riktas rakt fram ger också helt fel färg, oftast gula. Så det där med gröna ögon är väldigt svårt att visa på bild. Men fotografen här har lyckats bra.
Ett tips i PhotoShop är att avmarkera ögonfärgen när man ställer in färgbalans och den övriga bilden. Då behåller han sin egna ögonfärg :)
#13 det där var du haj på!
*ctrl+c - öppnar word - ctrl+v och ctrl+s* :D

Ett litet förtydligande som du också kan klistra in i samma doc :)
Avmarkera lät ju lite luddigt…
Markera ögonen (förstora upp så att du ser pixlarna) och välj därefter Markera > Omvänd. Då är allt annat i bilden markerat, utom just ögonen.
#13 Vilka ögon han har! Jättehärliga! Skulle vilja ha en smily nu som spärrar upp ögonen och ser glad ut…
# 17 Tack ska du ha :)
Vi tackar ock bockar ;)

Hvordan legger jeg inn min avlshanne på denne siden ?

#19 - Det står beskrivet i ett annat inlägg här på forumet :)
Hei
Jeg har heller ikke fått noe svar på min blåmaskede balineser hannkatt som gjerne vil ha damebesøk. Han har 6 nydelige unger etter seg og det er første gang han paret seg. Stamtavle og bilder av han ligger på min hjemmeside og adressen dit er http://www.ramithi.no/
Han er veldig snill gutt en riktig god gutt.
Jeg legger ved et bilde her av god gutten min.