katt och barn/bäbis!
Det är så att jag älskar min katt över allt. och han är väldigt "mammig" det är bara jag som gäller.
han springer efter mig över allt in på toa upp å ner för trappan när jag ska duscha står han och skriker utanför tills jag är klar han försöker till och med gå in i duschen men går ut lika fort när han inser att han blir blöt.
han har haft lite problem med att han plockar sin päls på ryggen vilket har blivit bättre sen vi flyttade till ett litet hus där han får mer att göra. och får ibland komma ut i koppel.
Men nu har jag en liten bäbis på g och jag vill verkligen inte göra mig av med honom. men han blir så frukansvärt svartsjuk. till och med när jag å killen ska kramas kommer han å trycker sig i mellan. jag är rädd för att han ska börja må dåligt eller göra bäbisen något.
har ni några tipps erfarenheter? ska jag skaffa en katt till? eller låta honom gå ut utan sele? bara det att jag aldrig skulle förlåta mig själv om det hände honom något och vi bor nära en väg. och det finns massa grannkatter.
vore tacksam för tipps
// hönsmamma
Skaffa en katt till. Det kommer göra saker betydligt lugnare hemma hos er. 
/Elisa
Jappå jag håller med, en katt till=) visst det kanske blir lite svartsjuka när bebben kommer men då har har en egen att ty sig till=) när jag ser alla bilder på kat 4 katter och bebisar så förstår jag inte vardför folk gör sig av md sina katter. De tar så väl hand om sina egna bebbar och det verkar som att katter förstår att de är små människror som behöver beskydd=)
om du har möjlighet så vore det perfekt att antingen göra en innätad utebur eller att näta in balkongen.
lycka till och grattis till barnet=)
En katt till låter som en mycket god ide. Och bebisar är bland det bästa dessa katter vet..Sen måste jag tillägga att det verkar som dessa fantastiska katter kan känna av om man oroar sig.
Lycka till!
Dessa katter verkar ju älska bebisar, så risken finns att bebisen blir kattens favorit istället för dig ;) Och att den skulle skada lillen tror jag absolut inte, dom är otroligt medvetna om att det är en bebis.
Men en liten kattkompis skulle inte skada
Grattis iallafall till kommande bebis!
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind

Ja ser man på alla underbara bilder som #4 har på sin dotter å katterna så e d näääästan så ja vill ha bebis igen.
Får väl vänta t barnbarnen kommer…
En kattkompis e nog helt rätt å så i med lite Feliway i vägguttaget.
tack så jätte mycket för tippsen! det blir till att hålla utkik efter en kattkompis till.
han är ju så otroligt snäll så jag borde nog inte oroa mig!
jag var hos veterinären med honom härom dagen för stackaren hade fått öroninflammation. men veterinären tyckte absolut inte att jag skulle skaffa en till han sa att det blir mer rivalitet då?
men jag tror jag kör på en katt till ändå å lyssnar på er! han älskar ju när min syster kommert förbi med sin lilla 1.5kg hund dom både leker och sover ihop.
:)
Veterinärerna idag har blivit skrämmande okunniga om katter! Jag blir mörkrädd när veterinärer säger sånna saker om okastrerade siameser som är en av de sällskapsjukaste raserna vi har! En siames ensam är en krävande och jobbig katt, två är mycket mindre krävande. Ju fler katter du har desto mer tid ägnar de åt varandra istället för att ägna all tid åt dig och din kille.
Håller med #7. Kryllar av okunniga veterinärer när det gäller katt (och hund också för den delen).
Självklart ska du skaffa en kompis till din kille! 
/Elisa