Siames iFokus

Siames

Etikettfoder
Läst 1589 ggr
martinamissemjau
2012-08-29 21:28
0

RC Dental?

Är det någon som har en uppfattning om RC Dental fodret?

Måste hitta en annan lösning än tandborstning då det är nästintill omöjligt att borsta tänderna på min 6 åriga siames hona.

Har läst mycket om tillsatser, spannmål och sådant här på sidan, och jag vill undvika dåligt foder.

Men hur ska man göra för att få en bra munhälsa på en katt som inte vill borsta tänderna och som har irriterat tandkött?

Vi går på regelbundna kontroller hos veterinären för kolla upp munnen.

Tacksam för svar :)

kalindas
2012-08-29 21:46
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Rått kött om hon äter det. Råa kycklingvingar.
Finns inget bättre skydd mot dålig andedräkt och tänder. Glad

Nedan visar Smilla vad hon ansåg om tandborsting med eltandborste. Övriga katterna var inga problem.

/Elisa

martinamissemjau
2012-08-29 21:56
1

Tack Kalindas! Glad

Jo det tror jag nog att hon gör. Hon är inte kräsen när det gäller mat. Ger henne Mjaus burkmat och då äter hon alla smaker, utom fisk & skaldjur som jag inte köper.

Men jag har något svagt minne av att jag har hört att man inte ska ge katter kyckling med ben i då benen kan flisa sig?

Haha! Underbar film. Skrattande Tack för att du delade med dig!

GoodWibes
2012-08-29 22:07
1

#2 Du kan gi alle råe bein. Det er tillagde bein som fliser seg, og som man ikke kan gi. :)

martinamissemjau
2012-08-29 22:14
0

Okej! Då är jag med. :) När jag tänker efter så borde jag ju fattat det själv. En katt kan ju fånga en fågel eller till och med en höna och äta upp, utan att benen i fågelfäna gör skada. Får skylla på trötthet ;)

Nemosos
2012-08-29 22:26
0

Använder rc dental till en av mina missar. Han är hundra ggr bättre i munnen än när han inte äter det. Så om du väljer torrfoder så fungerar det bra till ändamålet.

[hakkapelitta]
2012-08-30 09:17
0

Stomodine! Kommer propagera för detta undermedel. Du behöver inte borsta tänderna utan bara dutta i en klick på vardera sida under läppen på henne. Det har hjälpt mig på en helt "hopplös" mun som inte ens gick att borsta pga. blödande tandkött. Kör först en intensivkur och sedan det långtidsverkande medlet.