Lås alla trådar om BYB!
Ni ger bara en massa gratis uppmärksamhet till personen det gäller och alla vi seriösa uppfödare har nog mer än tydligt klarlagt vår ståndpunkt vid det här laget?
Kan vi inte skriva lite om våra kära kat. 4 katter och framtiden istället för att grotta ner oss i elände? Det kommer alltid att finnas folk som inte förstår skillnaden mellan BYB och seriös avel och så länge det finns pengar med i spelet så kommer det att fortsätta så sluta reta er och gör poistiv reklam för våra underbara katter istället!?
Håller med! 
/Elisa

Även om det är så att den genrella åsikten på detta forum är att BYB är fel sätt att berdriva avel, så finns det väl ingen anledning att låsa dessa trådar. Jag tycker, precis som du, att det framgår med all öskvärd tydlighet att detta inte anses vara ett acceptabelt sätt att bedriva avel hos uppfödare. Det finns ingen anledning att försöka övertyga någon annan, utan istället som flera här har gjort, informera om argumenten för sin egen ståndpunkt. Sen är det ju upp till var och en att besluta kring sitt ställningstagande i frågan. Kan man inte pådyvla en annan människa sin åsikt så anser jag att detta är någonting som man lugnt får acceptera. Har man informerat har man gjort det man kan.
Jag tänker även att det blir svårt att ta ställning till vilka trådar som skall accepteras eller ej. Jag tycker vi, ibland, skriver om saker som handlar om katter rent generellt t.ex. informativa kattböcker och lustiga serier. Skall forumet censureras till att endast innehålla viss information så behövs antingen ett medlemsskap där vissa kriterier skall uppfyllas, alternativt tydliga regler som reglerar exakt vad trådarna skall handla om.
/Elvira
- S*Broddan´s - www.broddans.se

Där slog du huvudet på spiken. Jag håller med. Inga trådar låses. Bästa sättet att få stopp på trådar - är att inte delta. :)
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Ok, låta trådarna dö ut då, det var nog så mer jag menade;-)
Ja, vi kommer ingenstans. Och till er som fortfarande känner behov av att delta;
Diskutera BYB generellt, inte enskild person. Det gäller samtliga - även Danitza. Vi diskuterar generellt, annars tvingas jag låsa trådarna.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus