Semestertid
Kolla så inte ev grannar med katt släpper ut katt vind för våg när de åker på semester. Det är tyvärr väldigt vanligt numera i städerna. Kolla även sommargrannar med katt att de inte lämnar kvar katten vid sommarstugan när semestern är slut

Bra att du påminner om vad som kan ske i tysthet i ens grannskap. I mitt område finns det en okastrerad hankatt som gått runt sen han blev kvarlämnad för 10 år sen. Nu har min syster matat honom i snart ett års tid, men han är fortfarande rädd och litar inte på människor. Synd att vi inte har djurpoliser i Sverige.

Kan bara instämma med #1!

Våran första katt - vi som absolut ingen katt skulle ha… det var en höst med en liten sommarkatt som sommargäster som bodde lite bort från oss hade haft till barnen under sommaren. Vi tog över den för annars hade han avlivats.

Håller med #1 och #2 Djurpoliser borde verkligen finnas
Varför gör folk så här! Vi läser om det efter varje sommar, vi läser uppmaningar typ "skaffa inte sommarkatt" innan sommaren och ändå är det alltid folk som gör det! Vilka är de? Hur tänker de? Tänker de överhuvudtaget? Hur kan en normalt funtad människa/familj i dagens samhälle göra så här mot ett djur? Är det bara vi som älskar djur som är konstiga? De måste ju också läsa uppmaningarna i dagstidningarna eller hur? Och de läser antagligen repotagen efter sommaren om hur illa sommarkatter far och hur fulla djurhemmen är… Brys de sig det minsta? Tar de åt sig? Hade jag en sådan person här vet jag inte vad jag skulle göra… Antagligen skaka på huvudet och gå min väg…
Så, nu är jag lite mindre upprörd