Omplacering sökes
Hej!
Jag heter Maria jag bor i centrala Malmö med min katthona Diamond. Diamond är en Seychellois korthårig siames med stor personlighet och charm. Hon kom att bo hos mig av en slump men jag ångrar inte för en sekund att jag tog emot henne. Vår tid tillsammans har tyvärr inte varit helt smärtfri, jag visste ingenting om katter, än mindre siameser, när jag fick henne så Google blev min bästa vän under en tid när jag läste allt jag kom åt om siameser.
Diamonds förra ägare berättade att Diamond hade bott i tre hem innan hon kom till mig, jag var alltså hennes fjärde ägare… Jag läste att katter generellt inte tycker om att flytta men tänkte att vi får göra det bästa av saken, jag hittade även information om att Siameser inte tycker om att vara ensamkatter, de är sociala och tycker om att ha någon att busa och sova med. Jag frågade igen den förra ägaren om hon tyckte att jag skulle skaffa en kompis till Diamond men det tyckte hon absolut inte, Diamond hade inte kommit överens med några av de andra katterna hon bott med så hon ville definitivt vara en ensamkatt. Jag tog till mig informationen och jag tyckte att Diamond verkade tillfreds med vårt sätt att leva. Under våren 2012 har hon varit ganska sjuk och genomgått två operationer och sen dess har jag märkt en stor förändring i hennes beteende och jag känner mer och starkare att hon nog behöver en kompis trots allt.. Jag har pratat med många vänner som har katter och de höll alla med om att en kompis nog är precis vad Diamond behöver. MEN, en vän till mig har haft siameser i hela sitt liv och hon sa att de inte trivs med andra raser.. De vill vara med katter som är "samma" som de själva.
Jag blev väldigt förvånad, detta hade jag inte läst någonstans förut.. Jag har nu varit i kontakt med några olika uppfödare i Sverige och de har alla sagt samma sak..Att siameser trivs bäst med siameser eller andra orientalkatter… SÅ, nu tänker jag då att jag ska skaffa en orientalisk kompis till min Diamant, men problemet är det att jag är student, jag har inte råd att betala 5000-10000:- för en katt, även om de är värda vartenda öre..
Det var en av uppfödarna som tipsade mig om att annonsera här.. Det kan finnas någon som vill/behöver omplacera en vuxen katt och vill försäkra sig om att de kommer till ett bra hem. Jag har bara råd att betala en symbolisk summa, men jag kan ge en katt ett väldigt kärleksfullt hem med mycket lek, bus och kel. Och dessutom ett underbart sällskap i form av Diamond som är en väldigt kärleksfull, pratglad och speciell dam.
Diamond är steriliserad och jag ser helst att den som kommer till oss också är det. Jag har också blivit tipsad om att en hankatt skulle passa bäst som sällskap till min tjej :-)
Har du en katt som är i behov av ett nytt hem? Som inte har något emot att vara innekatt? Känner du att jag och Diamond skulle passa din katt perfekt? Hör gärna av er så kan vi prata mer :-)
Titta under omplacering här på sidan. Har för mig att det fanns några yngre hanar som sökte hem.
En ung kastrerad hane tror jag absolut hade varit det bästa hör henne. 
/Elisa
Hej
Vi har en kille som kastrerades för några veckor sen som letar efter ett passande hem. med mycket sällskap, bus och kärlek.
Om intresse finns så kontakta mej gärna för mer information.
Mvh
Maria Fryckberg,
mail: yingmaria@glocalnet.net
tel: 0766340526
Hej,
Jag har en alldeles underbar kastrerad siamespojke på 2 år. Jag tog över honom för 1 år sedan, även jag med orden att han ville vara ensamkatt, men jag har märkt att han otroligt gärna vill ha sällskap av en annan katt. Jag har tyvärr ingen möjlighet att skaffa en till och söker därför någon som kan ta hand om min älskling!
Han är otroligt pratglad, kelig och snäll.
Jag bor också i malmö.
Pma mig gärna!
Vill även påpeka att jag aldrig skulle vilja göra mig av med honom om det inte vore så att jag lider med honom då jag märker att han ständigt vill ha kattsällskap.
Jeg er egentelig uenig med deg Diamond76. Jeg har balineser + to huskatter og det går veldig fint. Litt knuffing en gang i blandt det må en regne med. Min lille huskatt er venn med vår hannkatt Saladin. Å vår store huskatt er bestekompis med ei balineser Mirabelle. Så det går fint at å prøve med en huskatt også. Lykke til med å finne en kompis til din katt.