Tyra!:)
Hej!!
Skrev för en tid som om vår skygga oriental… :)
I onsdags hade vi fått tid att äntligen kastrera henne.. :)
Sagt och gjort,de sydde henne även så att hon slipper krage plus att åka tillbaks och dra stygnen!:) Väldigt praktiskt.
Men jag märker redan förändring på henne, visst hon springer undan lite.. MEN inte alls i panik som innan..
Nu kan jag gå mot henne utan att hon fräser och blir jätterädd..
NU spinner hon även som ett tåg när vi gosar :) Och hon blir jätteglad när man kommer o ska kela med henne :)
Hon har även börjat prata som innan hon blev könsmogen.. :)
Kanske var det alla hormonerna som påverkade henne starkt?
Hon löpte ju jättestarkt och sist löpte hon i hela 2v!!!! ..
De såg att hennes livmoder var något förstorad och äggstockarna såg inte helt normala ut.. så även om vi hade provat att para henne med den snygge hanen vi sett ut så hade det troligen inte tagit sig..
Nu hoppas jag att Tyra ska bli sitt "gamla" goa jag igen, kanske tar det ett tag .. men den som väntar på något gott… ;)
Bifogar en bild jag tog nyss på henne med min mobil..
Hon ligger och spinner på kortet.. :)
/Malin&Tyra :)

Så godt å høre. Håper hun blir sitt gamle jeg igjen nå. Hun er jo så nydelig også.
Vad skönt och härligt

Oh, vad härligt att höra att hon mår bättre :-)
Vilken sötnos!!
Skönt att hon verkar må bättre. Troligt vis var det hormonerna som spökade.
Ge henne lite tid så blir hon nog sitt gamla jag igen…
/Elisa

Vad fin hon är!
Kastrerade min Moa också delvis på grund av att hon var så skygg och hon har blivit så mycket bättre sen dess (Oktober). Mer framåt och lekfull, kurrar och pratar också mer, men det är mer ett "purrande" läte, inte Orientalvrål som tur är.
Så lycka till i fortsättningen att det blir än bättre/ MVH Helena
PS, Moa fick svullna mjölkkörtlar en tid efter kastreringen men enligt veterinären kunde det bli så, inget fel.

#1 Så roligt att höra! Har följt Tyra här på forumet tidigare, så gläder mig! En fundering är att de konstiga äggstockarna orsakat henne någon form av besvär, t ex kanske en onormal hormonproduktion som påverkat hennes humör. Katter som mår fysiskt dåligt av någon anledning kan ofta visa lite mystiska beteenden! Jätteskönt för henne kunna slappna av nu utan äggstockarna :-) Hoppas det går fortsatt fint med er fina kisse.

Menade att svara på #0 i #6, ja ni förstår det säkert 
Vad bra att det verkar gå åt rätt håll!
Hoppas hon blir sitt gamla vanliga jag igen! Måste bara få säga att hon är väldigt fin och har härlig färg på ögonen!
Så skjønt å høre at det går bedre.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus