Dålig andedräkt?
Nemesis har en förbaskat dålig andedräkt, vilket märks eftersom han tycker så himla mkt om att säga "meeewooohrrhh" rakt i ansiktet på en samtidigt som han buffas och kramas… vilket också gör att man märker den mer!
Nietzsche har inte alls samma problem, fast de äter samma mat.
De äter RC Sensible 33 blandat med RC Siames, för på så vis får jag bukt med både krångelmagen Nietzsche och hetsätaren Nemesis.
Jag har provat Greenies, men det hjälper ju inte direkt. Tips någon?
…veterinären har kollat munnen på honom men hittade inget där som kan vara orsaken, bör väl tilläggas ;)
Du kan testa att köpa Plaque Off till dem och strö på maten. Det ska hjälpa mot dålig andedräkt.
Sen kanske du ska försöka skicka efter Orijen så de får pröva. Dålig andedräkt kan ju komma från magen också.
Tål Nietzsche det så är det ju bara bra. Sen är det inte lika smakligt som RC vilket gör att det inte är lika kul att kasta i sig maten.
Mejla till Orijen så borde de kunna skicka dej en provpåse. Jag bytte tvärt foder på mina. Fast normalt bör man byta mer sakta.
Men då var jag nästan säker på att ingen här var allergisk, så vågade jag.
http://swecat.se har Orijen om du ska köpa en säck.
/Elisa
Varför inte bjuda Nemesis på en Fishermans Friend! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

jo, jag har mailat Orijen och frågat efter provpåsar, letade hos återförsäljaren här igår men hittade inte :(
Åh andra sidan håller swecat sitt lager här i stan, så det vore ju smidigt att köpa från dem!
Plaque Off skrivs iaf. upp överst på inköpslistan. Det blir ju bra eftersom jag kan strö det bara på Nemesis mat..
Ja, man har ju alltid blandat i en evighet när man ska introducera nytt foder, eller iaf blir det så med krångelmage i hushållet :/
Om krångelmagen fungerar bra på det han äter idag, var försiktig med att laborera och byta till annat foder, är mitt råd. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
# 2 & 5 - jo, det är det jag också tänker, att jag är tveksam till att byta tvärt just för att jag har dålig erfarenhet av det. iofs äter han det mesta utan problem idag, och är ganska stabil :)
fishermans friend blir nog bra!!

Tyvärr har internetbutiken inte sitt lager längre i Sundsvall utan i Skåne, så du kan inte hämta det direkt längre. Men Djurmagazinet har Orijen!
Hälsningar
Maria
# 7 jasså? attans då! jag tänkte det var smidigt att ha swecat här :/
letade på Djurmagazinet igår men hittade ingenting, iofs hade jag en besvärlig sambo med som tyckte att jag gått runt därinne alldeles för länge!

jag har köpt där, är det slut får de ta hem till dig…
jag ska iaf kolla upp det lite närmare! får se om de skickar nån provpåse först iaf :)
Tänkte på det med krångelmagar. Jag har märkt att flera av mina katter med krångliga magar plötsligt fått plåtmage när det varit omkring året.
Det verkar vara vanligt att katterna blir bättre efter de blivit "vuxna".
Tycker absolut att du ska pröva Orijen. Med tanke på alla kemiska tillsattser i RC så är ju risken att man förstör något.
Prova maten lite försiktigt innan du byter över helt.
När jag bytte tvärt hade mina innan fått en del smakprov av fodret och jag märkte att magarna fixade det.
Sen bytte jag tvärt.
Ska börja blanda lite här tänkte jag. De ska få Orijen valp också. Bättre hårdare bitar och de tycker om den.
Eftersom "rövardotters" sa att de är samma innehåll med taurin så bör det gå bra.
/Elisa