Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 3635 ggr
Celia
0

Kattungar vecka 12 - 2007

Tråden för alla som fick kull under vecka 12 - 2007, det vill säga bilder på kattungar som är födda mellan den 19-25 mars.

Här följer vi hela utvecklingen från nyfödd till leveransklar från olika håll i Sverige och Norge (tillkommer medlemmar från annat land, så är givetvis även dessa hjärtligt välkomna).

Fram med kameran varje vecka och håll oss uppdaterade Glad

Celia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis tagit ett par bilder i all hast (Bönan kommer ju som ett skott om det hörs ett pip, så på de flesta bilderna är hennes huvud framför kameran…).

Hon väger nu 116g och så här ser hon ut, gullungen Kyss

Hon… detta påminner mig om att jag inte har kollat om h*n fortfarande ser ut som en tjej. Jag är dock ganska övertygad, med den envisheten Skrattande

Celia
0

Glömde… hon är brunmaskad Glad

TacoBelle
0

Å vilken underbaring!

SacredSouls
0

Glad  En nydelig liten skapning.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

MalinL
0

Glad Vilken bra tråd!

Har ännu inte tagit några bilder på mina små men tänkte göra det imorgon. Den lilla honan som bara vägde 58 g vid födseln gick ner till 54 under den första natten men nu har hon i alla fall ökat till 65 g så vi får hoppas hon fortsätter öka i vikt, de andra ungarna är nästan dubbelt så stora.

Celia
0

Ser fram emot bilder varje vecka på alla nykomlingar från vecka 12. Sen kanske vi kan få upp likadana trådar med andra kullar som föds nästa vecka, veckan därpå eller längre fram Skrattande

#5 - Härligt att läsa att det går framåt för minstingen, det kommer säkert att gå jättebra.

Vi har haft en 30-35g ('94 - född 12 dgr för tidigt via snitt) - och en 46g ('00 - fullgången) som det gick bra för. Det viktigaste är att de är pigga och envisa. Det tar längre tid för dem att komma ikapp men de blir inte onormala på något vis - bara extra ompysslade och bortskämda Kyss 

Kanske skriver om småttisarna här en dag när jag har lite extra tid och lust att leta fram lite gamla bilder…

Nizeli
0

Åhhh så nydelig hun er.GladSynes dette var en kjempe god ide m

ed denne tråden.Gleder meg masse å få følle med .

#5 Så bra at hun har gått opp i vekt nå,tror det kommer til å gå kjempe bra med henne,gleder meg å få se bilde av den lille og resten av gjengen din.

MijmuPix
0

Instämmer med #5, vilken bra och rolig tråd! Och grattis till alla som fått kattungar i veckan Skrattande Hipp Hurra!!

#5: Vi håller tummar och tassar för din lille bebbe och hoppas att hon fortsätter växa och blir stor och stark!

Pixi fick en stor liten hane på 122 gr i fredags! Den lille höll oss sannerligen på halster och väntade till dag 71 med att göra entré! Det dröjde ett antal timmar tills Pixis mjölk runnit till (det är hennes första kull) så han har tappat några gram i vikt och har pendlat mellan 116 och 120 gram när jag vägt honom morgnar och kvällar.
Den lille är en riktig gaphals och har verkligen humör så liten han är! När jag försöker hjälpa honom att pricka en spene med munnen blir han sååå arg och pipskriker "kan själv!" Glad Bifogar en bild på vår lille bebbe från igår, ett dygn gammal. Mamma Pixi är sååå stolt över sin lille son, och farmor Seelia har på padde-vis redan visat den lille hur man ska demolera fjädervippor och andra leksaker… Flört

Nizeli
0

#8 Gratulere med den lille,kjempe flott liten tass.Glad

Celia
0

#8 - en riktig goding. Härligt öronstuk redan Skrattande Jag blev så glad när jag hörde att han kikat ut, det var verkligen i sista stund.
Grattis än en gång och pussa magen!

Denna kommentar har tagits bort.
MalinL
0

Här kommer en bild på mina femlingar. Inte den bästa bilden men alltid något.

Celia
0

Observera att ni kan lägga upp väldigt stora bilder här - 800x600 är idealet som max-storlek (om ni lägger upp en som är ännu större, så krymps den automatiskt ner till 800 pixlars bredd och kan då mista en del kvalité.

Mvh, Cecilia

Celia
0

Det är ju samma bild, det fattade jag inte Generad Då fixade du det ju på egen hand - jättebra Glad

Ni får gärna testa olika funktioner, blir något fel så är det lätt att ta bort och jag blir inte så lätt sur eller irriterad så det lär inte hända något sådant här heller. Bara så att alla vet att gränsen är väldigt hög innan den är nådd :)

Ha en bra dag alla!
Mvh, Cecilia

Celia
0

#13 - Jag blir helt sjuk av bilder med hela kullar, det hade varit så mysigt att sticka ner näsan där och lukta på de underbara - och pussa så klart. Mamman ser sååååå stolt ut.

Pussa magarna Kyss

PollyBoffin
0

Ånej, detta var ju ingen bra idé! Gissa om man kommer bli sugen på att skaffa minst 20 katter! Kattungar är ju så oemotståndliga!Skrattande Jag ska titta på alla bilder här och pipa högt och mycket!Flört

Celia
0

Ja jag tyckte att det var många som väntade kull nu i veckan… men när jag tänker efter hur många som väntar inom den närmaste månaden, så blir jag lätt orolig om alla ska lägga in bilder här. Håller servern för trycket? Flört

Wikrita
0

Vi venter kull til helgen - Glorys barnebarn og FW-kull.

Celia
0

#21 - Wow det blir många där du Skrattande

Då får du meddela när allt är över, så ska jag göra en "Vecka 13-tråd" till dig och alla andra som får nästa vecka Glad

Pussa katterna!

Celia
0

Idag, tisdag e.m. vägde lillan 167g och det är ingen risk att hon inte har dubblat sin födelsevikt imorgon kväll då hon blir 1 v. gammal (bara 1g ifrån idag ju).

I lördags tappade hon navelsträngen och ögonen öppnades så smått igår. Idag ser hon ut som en liten kines Skrattande

Ska ta bilder imorgon på 1veckasdagen. Glöm inte att lägga upp era också!

yahtzeecats
0

Grattis alla nyblivna föräldrar, både kattmammor och deras 'föräldrar' :-) Celia, gömde Bönan bara fläsk i magen förutom en bebbe alltså? :-)

Celia
0

#24 - Ja det hoppas jag - hon ser fortfarande ut som om hon ska föda men hon mår ju bra och är som vanligt, så det var bara en den här gången också.

Jag kommer ju att behålla alla om det bara blir en i varje kull - dyrbara linjer vet du Skrattande

Celia
0

Här är vår singeltjej - en vecka gammal ikväll om drygt en timme. Tänk att en vecka går så fort!

Bilden är ca ½ timme gammal och vid tillfället vägde hon 186g.

Glöm inte att lägga in bilder här på era vecka 12:are Glad

Helenaf76
0

Oh, vilka godingar!! Sitter bara och myser och längtar efter bebisar! Kyss Vill ha, vill ha, vill ha!!! Glad

PollyBoffin
0

#26 Du borde nästan ha ljud till den bilden så man hör pipet!Skrattande Ska bli spännande att följa hennes utveckling här!

Caelitus
0

Så nydelige de er. Blir helt kattungesyk jeg Skrattande

Nizeli
0

#26 Åh så skjønn hun er den lille prinsessen din.Glad

Her er et bilde av mine to som ble tatt i går og da var de 5 dager unge.

Celia
0

#28 - ljudet kan jag dessvärre inte hjälpa till med. Kanske kan jag spela in och konvertera en fil till datorn på något enkelt sätt?! Jag är inte så insatt i den tekniken Ledsen

#30 - Åh vilken underbar bild! De är ju helt bedårande Kyss Tänk vad syskon är viktiga egentligen. De har hela tiden en kompis och behöver aldrig känna sig helt solo. Jag håller på mycket med lillan men det blir ju inte samma sak som ett syskon…

MalinL
0

Hej,

här kommer en bild på den lilla flickan i min kull om fem, som vägde 58 g vid födseln. Imorse vägde hon 117 g.

Ursäkta att kvalitén på bilden inte är bra.

[viciousy]
0

ÅÅÅÅ….SÅ SÖTARäcka ut tungan

Celia
0

#32 - åh är det också en liten brun? Där är i alla fall en ursöt liten svart nos här på min skärm när jag öppnar din bild Glad

Pussa magarna! Kyss

twistnshout
0

Vilka härliga bebisar!!! Kyss
Visst är det så att bebissuget infinner sig. Förhoppningsvis ska jag inte behöva vänta alltför länge, en vecka om allt går som det ska.

Celia
0

#35 - 1 vecka, du får ju lägga upp under 'kattungar väntas' nu ju (med den magen som du visar i tråden 'Dräktiga bilder' kan det ju inte bara vara luft) ;)

PollyBoffin
0

Någon mer än jag som blir sugan på att pussa på alla små söta nosar härinne? Förutom magarna alltså!Flört

MijmuPix
0

Har beundrat alla era små, de är verkligen så söta! Skrattande

Här kommer en bild på vår lilleman, han blev en vecka gammal i går fredag. I morse vägde han 202 gr och kan stoltsera med en riktig liten kulmage…! Fortfarande är han väldigt gapig och pipig så här hemma går han under smeknamnet "Säckpipan"… Flört
Båda föräldrarna är tabbymaskade (mamma lila-, och pappa brun-) och det där med att se färger på små kattungar är knepigt… Har ni några idéer om vilken färg ni tror att den lille är så hojta till! Tycker själv att det drar åt blåtabby… Men när pappa Jackson var i samma ålder såg han åxå ut att bli blåtabby men visade sig vara bruntabby i slutändan. Svårt!

MijmuPix
0

…måste ju visa en bild på mamma Pixi också! Glad

twistnshout
0

#39 Vilken kanonfin bild!! Säckpipan det var ett kul namn Skrattande

Celia
0

Härligt! Honom kan man 'äta' upp Kyss och jag håller med #40 - Säckpipan var ett kul och jättecharmigt namn!

Pussa magarna, speciellt 'pipans'

MalinL
0

#34- Ja det är en liten brun :) Din lilla bruna är också urgullig!

Celia
0

#42 - tack Malin :) Jag skulle tagit lite bilder i helgen igen, men det har ännu inte blivit av… Lite påskbilder hade ju inte varit fel :) Jag kan inte vara med i tävlingen men jag kan ju lägga upp bilder i en annan tråd :)

Nizeli
0

Her er Odd-job  igang med kvelds vasken,han er en kjempe flink pappa og tar del i alt som har med de små å gjør.Stort sett ligger han utfor hulen som babyene ligger inni og bare passer på.Glad

Celia
0

#44 - Härligt med pappor som själv tar initiativ till delad vårdnad Glad

Celia
0

*smyger in*

Nu tjuvstartar jag! Kan inte vänta tills imorgon kväll och lägger nu upp en bild på singelflickan här hemma. Den är tagen tidigare ikväll och hon är alltså 13 dagar nu (så lite tjuvstart, tänkte ju inte lägga upp en ny bild förrän imorgon kväll…)

Nizeli
0

Såååå masse skjønne bebisar,jeg smelter helt,sukk.

#46 Så søt din lille pike er,skjønner godt at du ikke klarte å vente me å sette inn et nytt bilde,har samme problemet her,tjihi.

Jeg fikk tatt dette familie bilde i går og da var de 11 dager,synes det var så koselig med mamma,pappa og bebisene.

Celia
0

#47 - det är en helt perfekt familjebild, den hade nog faktiskt inte kunnat bli mycket bättre. Mamman lyser av stolthet över barnen och deras ansvarsfulla pappa - och de små är ju bara så kära Kyss

PollyBoffin
0

#47 Vad underbart att se en pappa ta sitt ansvar!Glad

MalinL
0

Här kommer mina vecka 12 -bebisar. Nu 2 veckor gamla.

Här är en gruppbild.

MalinL
0

Och så en bild på den andra av de bruna tjejerna (var minstingen på bilden förra veckan.)

[viciousy]
0

ÅÅÅ SÅ SÖTAKyss

Celia
0

#50 - mätta charmknuttar med stolt mamma - och #51 - sådana bilder är förbjudna här! Vi får inte visa sötsaker som kan orsaka hjärtflimmer hos medlemmarna… Flört

Nizeli
0

I dag er småtassene mine 2 uker.Glad

Nizeli
0

Her er gutt nr 2.Glad

Celia
0

#54&55 - riktiga GODINGAR du har där Kyss Jag skulle också vilja ha två så att lillan kunde leka med ett syskon…

Ser att dina redan har fått fina namn Glad Pussa magarna!

mandymoo
0

Jag tycker ni är elaka ;) Borde vara förbjudet att sätta ut bilder på så söta småttingar… det blir ju bara "vill-ha" *ler*

Helt underbara bilder man bara njuter.Kyss

Celia
0

#57 - en siames kräver inte så stor plats, den vill vara PÅ dig hela tiden ;)

Nizeli
0

Hoff fotografen min Jorunn Beate var på besøk i går og fikk tatt nye bilder av guttene mine da de var 16 dager,hun klaget så fælt om hvor forferdelige bilder jeg tok,hehehe.Glad

Celia
0

Jättefin bild på gossarna! Är det en choklad till vänster? De ser härliga ut och jag skulle önska att vi också hade två. Nu verkar vår lilltjej så ensam Gråter

Jag tycker förresten att du också tar bra bilder, men det är alltid bra att ha tillgång till en 'hovfotograf' Flört

Nizeli
0

Er litt usikker på fargen,men tror den ene er sjokolade og den andre lilla.Skjønner godt at du kunne tenke deg å hatt to,for jeg ser hvordan mine to koser seg i hverandres selskap,men desverre kan vi jo ikke bestemme dette.Tror nok den lille jenta de kommer til å bli ganske godt bortskjemt siden hun er alene hehehe.Glad

SacredSouls
0

#59 Så herlige de to små gutta dine er.

Celia
0

#61 - ja bara hon inte blir lika bortskämd som storasystern Bodil (hon var ju också ensam), då hoppas jag att hon blir såld så att hon flyttar när hon är leveransklar, annars har jag två plåster i ändan Skrattande

Nizeli
0

#62 Tusen takk,ganske utrolig hvordan vi knytter oss til sånne små,jeg kan bare sitte å se på dem hele tiden,gruer meg allerede nå til de skal flytte,tror det kommer til å bli knall tøfft.Ledsen

#63 Hehehe,men det er jo herlig å skjemme dem bort da.Glad

Celia
0

Idag blev vår tös 3 veckor och är sin syster 'Bodil' upp i dagen! Hon var precis lika omöjlig att fotografera i den här åldern.

Så här tycker lill-Bodil om kameran…

Himmeltinden
0

#65 Hvilken søtnos selv om hun ikke tenker å gjøre modellkariæreKyss

Celia
0

Både hon och jag tackar Glad Nej någon modellkarriär blir det aldrig tal om, hon tror att man ska gå mot kameran och sticka in hela huvudet i sökaren Fundersam Jag gav upp efter 30 minuter igår…

MalinL
0

Hej,
här är mina smågrisar 3 veckor. Lägger ut bilder på hela kullen, hoppas ni har överseende med det.

Här är ettan, choklad tror jag hon är, vad tror ni?

MalinL
0

Tvåan, hona. Lila tror jag, är det någon som tror något annat?

MalinL
0

Trean, pojke. Gissar på creme.

MalinL
0

Fyran, liten bruntabbyhona med runda björnöron ;)

MalinL
0

Femman, pojke, creme.

MalinL
0

65# Lill-Bodil är en riktigt söt liten kattflicka .

Himmeltinden
0

#71 - for en lekker kattunge…denne falt jeg pladask for…er hun til salgs…Kyss

Celia
0

Nä jag dör, så underbara! Klart att du får lägga upp många bilder, ju fler desto bättre :)

Dessvärre ser jag inte så bra på min skärm nu när solen skiner, men tycker allt att det ser ut som choklad på ettan i alla fall. Ska kika lite sen igen när solen har hunnit till andra sidan.

MalinL
0

#74 ja hon är till saluSkrattande, men hon är en variant, har alltså en balinesmor.

Himmeltinden
0

#76 -  det var dumt at hun var variant Gråter - hadde kjøpt henne ellers, om jeg fikk..Hun er jo rålekker med sine brede ørebaser…så de der babyene blir ikke vanskelig å selge.

Celia
0

Kanske något för Attacks om inte Himmeltinden slår till?

MalinL
0

Tack Celia, tyvär blev bilderna inte så bra färgmässigt. Kanske för att jag har en orange t-shirt på mig, gör att de blir skumma i färgerna.

Veena föder inte upp balineser längre så det tror jag inte ;).

Juliette-
0

Hjärtat slår ett extra slag för ettan.. mumma vad fin hon är

Celia
0

#79 - Gör hon inte?!?! Ja det är ju det jag har sagt, jag kan lika gärna börja virka dukar och ställa ut för jag hinner inte med i kattvärlden längre Ledsen

#80 - Ettan ja! Jag behöver inte ens gå tillbaka och titta för hon fastnade på näthinnan. Kanske du ska ha en variant istället?

SacredSouls
0

Åååå de var helt utrolig herlige hele gjengen. Likte supergodt nr 1 og nr 4 med bamseører jeg. Virkelig flotte.Glad

Juliette-
0

#81 ja men tant uppfödare ska ju kanske behålla henne *morr*

Celia
0

#83 - tant?!? Man skulle ju kunna tro att det är mig du skriver om Skrattande Kallar du MalinL för tant så får du nog aldrig köpa katt där… Flört

Juliette-
0

hahaha hon är säkert äldre än mig (vet inte hur gammal hon är) jag hoppas flickan har humor Flört 

Hon vet i alla fall jag är kär i ettan :D alltuid något

Celia
0

Hon är tre år äldre än dig och jag tror att hon tål skämt Skrattande

Juliette-
0

#86 nu har jag lärt mig hur man ser hur gamla folk är med tack Skrattande

Gud vilken fin CC du har apropå ingenting Flört

Celia
0

#87 - tack han ligger här och snarkar så att rutorna skakar Skrattande

Detta får mig att tänka på att han fyller 1 år nästa vecka, det hade jag nästan glömt Förvånad

MalinL
0

Jadå jag tål skämt ;).

Celia: Veena föder upp fortfarande, bara inte långhår. Tar inte virkade dukar mycket tid i anspråk också? ;)

Hälsningar Tant Malin

Juliette-
0

Haha de är bra du tål skämt Flört annars skulle jag nog i vilken fall inte kunna köpa katt av dig för jag skulle vara rädd vad jag säger hehe..
Hoppas du tar ditt förnuft till fånga och inser flicka nr 1 är inget för dig.. du kan ju göra om kombinationen sen Flört *ger bra förslag*
Jag prata med flicka 1 igår och hon sa hon frös och ville gärna ha mjuka långhåriga skogkatt kompisar som kunde värma henne

Celia
0

#89 - det var länge sedan jag virkade. Minns att jag fick ont i fingret… Kanske kan sticka djurkläder istället Glad 

Jo jag visste att Veena fortfarande föder upp, men jag trodde även att hon hade BAL fortfarande. Lite synd det ju, det finns ju inte så många uppfödare av rasen. Jag undrar förresten hur det kan komma sig, att det inte finns fler uppfödare än det gör!? Och javaneser ser man ju nästan aldrig… är de inte lika roliga eller?

Känner bara en här nere i Skåne som föder upp, min namne Glad

MalinL
0

Nej göra om kombinationen kan jag inte då hanen är kasterad. Att den lilla tjocka tultan skulle frysa har jag svårt att tro. Vi får väl se vad hon säger ;).

Celia
0

Men tabbytjejen är ju inte dum heller, det står ju dessutom att hon är till salu :)

Juliette-
0

Ja men jag vill inte ha en tabby maskad.. Malin kan ju ta henne istället om hon är lika fin Flört se vad bra då var de löst

MalinL
0

#91, ja det är synd att vi är så få som föder upp långhår, du kanske ska börjaCool. Ang Veena så kommer pappan till den balineskull jag visade för några veckor sedan från hennes uppfödning.

Celia
0

Ja frågan är ju vad mina korthåriga skulle tycka om det. Ett par har redan problem med varandra och jag har så svårt att bestämma mig för vad jag ska göra. Det blir i alla fall ingen ny katt på ett tag. Skulle egentligen hämtat en ny hane vid det här laget, men det dök upp så mycket oväntat här att jag fått lämna återbud :(

Fast vem vet vad som händer om jag får träffa en Balines på hemmaplan i framtiden Glad

Nizeli
0

Wow ,for noen flotte 3 ukers bilder dere hadde av kattungene deres,den ene var jo skjønnere enn den andre,sukk.Glad

Celia
0

Stämmer färgerna bättre här MalinL?

Celia
0

I så fall från vänstra övre hörnet och till höger:

• n21
  • b
  • e
  • c
  • d

d och e är alltid svårt om det inte är lika stor skillnad som på bilden i den här artikeln >>> och det är nästintill omöjligt att se det framifrån så här tidigt. Det kan vara bakgrundsfärgen som gör att den sista verkar röd för mina ögon. Men annars tycker jag precis samma färger som du själv.

Celia
0

Ser inte den lila ut som tabby?

Juliette-
0

#98 åh vad fint.. suck jag bara älskar nr 1 hon är fantastiskt jag som inte skulla ha en SIA haha.. men Malin kommer ju behålla henne sånna puddingar släpper man inte tyvärr

MalinL
0

Tack så mycket för hjälpen Celia!

Tror du kan ha rätt i att den sista hanen är röd, jag ser skillnaden nu när jag ser bilderna brevis varandra. Den lila kan nog vara tabby, har också tänkt på det men är ej helt säker. Färger är inte min starkaste sida verkar det som.

Celia
0

#102 - jodå, jag tycker att du har prickat in det riktigt proffsigt! Glad

Celia
0

Måste skriva mer…

Jag satt och förälskade mig i cremekillen när jag fixade med bilderna. Det var så illa att jag drömde om honom inatt Fot i munnnen

MalinL
0

Skrattande javisst är han söt!

EN liten variant är väl aldrig fel…

Micare
0

Jag tror kattungen längst ned till vänster i kollaget är chokladtabbymaskad.

Sockersöta kattungar! Glad

#98 Använder du omforma -rotera i photoshop då du vrider bilderna?Då jag använder dessa verktyg försämras bildkvaliteén väldigt, vilket är frustrerande.

Celia
0

#106 - ja det är korrekt. Redigera > Omforma > Rotera - sen roterar jag så mycket som jag önskar och trycker på Retur.

Innan man trycker på Retur så ser det ofta ut som om bilden har blivit helt kass, men det fixar till sig när man har genomfört hela proceduren Glad

Celia
0

#97 - *sitter och väntar på fler nya bilder från Nizeli…* Flört

Nizeli
0

Generad Ja jeg har virkelig prøvd å få tatt nye bilder av de to,men er ikke så lett for tiden,de er overallt og snur seg med en gang jeg prøver å knipse hehehe,skal prøve igjen litt senere i dag.

Nizeli
0

Nå fikk jeg endelig tatt et par bilder,men kvaliteten er som vanlig veldig dårlig hehe.Her er Arishan.

Nizeli
0

Og her er Armani 24 dager.

Celia
0

Äsch skit i kvaliteten på bilderna. Det är katterna vi vill se Skrattande

Oj vad de har vuxit bara sen du la upp en bild förra veckan. Härliga färger på de små ansiktena har de också. Pussa Kyss

Juliette-
0

#110, 111 gud vad fina suck.. helt underbara små.. vad de växer.. gud vad roligt de är med dessa trådar där man verkligen får följa de små

SacredSouls
0

#110,111. Så store de har blitt allerede. Kjempesøte begge toGlad

Du må jo legge inn bilder minst en gang i uken kan du skjønneFlört

Nizeli
0

Her ligger de å sover så godt,mine to og den lille foster babyen vi har hatt i 9 dager.Er veldig stolt over alle tre kattene mine som tok så godt imot ham da han kom,og spesielt Shania som adopterte ham med en gang hun så ham.Glad

Juliette-
0

#115 Gud vilken mysig bild.. dina killar är så fina

Celia
0

#115 - har ni en fosterbaby? Det har jag missat totalt Generad Vilken är det på bilden? Ja du får själv skylla dig att jag ställer en sådan dum fråga, men bilden är ju tagen i er sådant perspektiv att det ser ut som 3 olika storlekar på katterna Flört 
Oavsett så ser de ju helt bedårande ut där de ligger, alla tre!

Jädrans, vår tjej är ju 4 veckor idag och jag har inte fotograferat. Ska genast se om batteriet till kameran är laddat…

Celia
0

Ja inte blir det lättare att ta bilder. Jag får nog passa på när hon sover istället. Hon är ju sjövild nu och ska hoppa och studsa mot alla leksaker (eller fötter) hon ser Glad

Hon är en kopia av sin syster Bodil då hon var liten *puss*

Nizeli
0

#116 Tusen takk,ja jeg er veldig stolt over småtassene mine.Glad

#117 Ja vi har en liten foster baby,det er han lille bak til venstre på bilde,han er så bitte liten stakkar.Mammaen måtte ta keisersnitt så hun produserte ikke melk så derfor kom han til oss,han hadde ikke helt sugeteknikken så han gikk en del ned i vekt så derfor bestemte vi oss for å mate ham litt utenom,så nå stiger vekten på ham sakte men sikker og det er jo bare så fantastisk å se,alltid kjekt å kunne hjelpe i en sånn situasjon.Glad

Nizeli
0

#118 Åhhh så søt hun er blitt,synes det er helt fantastisk å få følge med på utviklingen til disse små.sukk.GladGi henne en kos fra meg.

[viciousy]
0

118- Vilken vacker dam hon har blivitGlad                              Vilket fint foto, är du fotografen?Flört

Celia
0

#119 - ja det är härligt att kunna hjälpa även om det är trist när det behövs. Det var en alldeles liten kolsvart nos på den lille längst bak och han ser lika mätt och belåten ut som de andra. Sådana bebbar blir nog väldigt speciella för både ägaren till amman och ägarna till den lille. Jag kan tänka mig att man oroar sig extra mycket och är rädd för att något ska gå galet - och då knyter man starka band Glad

#120 - tack, jag måste hålla med om att hon är söt Kyss

#121 - tack ska du också ha Glad Jo jag tar alla bilder själv men det är inte alltid så lätt att få fram något som går att använda. Igår körde jag på 'sportläge' men varje gång jag skulle trycka av när hon hoppade omkring, så satte hon sig stilla och då fick jag skynda mig att ställa om kameran och när jag hade gjort det - ja då hoppade hon igen…

Celia
0

I inlägg #118 skrev jag att lilltjejen är så lik sin storasyster Bodil när hon var liten. Ni kan se Bodil som liten på viciousys första sida här >>>

aijmer
0

Så söt hon ärKyss Kyss det blir flera pussar!!

Nizeli
0

#122 Ja det er sant det,jeg har knyttet så sterke bånd til den lille at jeg har sagt til oppdretteren hans at hun ikke får ham hjem før han skal flytte til nytt hjem,og da lo hun,men var også enig med meg at det er best at han bare blir her for nå er han en del av familien vår og han blir jo så godt tatt vare på av katte mammaen her.Så nå håper jeg selvfølgelig at han vil klare seg og vil komme til å få et flott laaaaaangt liv.Her er et bilde av lillegutt,syns han er så søt.Kyss

SacredSouls
0

#115  Så koselig med en liten fosterbaby.Glad Jeg forstår godt at du ikke har lyst til å levere tibake den.Så store og fine gutta dine har blitt. 

#118 Du må ta flere bilder av lille Bodil. Hun ser jo helt bedårende ut.

Celia
0

#125 - GladFot i munnnenRäcka ut tunganKyssSkrattande honom kan man äta upp. En riktigt söt godisbit! Jag tror också att det är allra bäst för honom om han kan stanna hos er tills han är leveransklar.

#126 - ja det blir nog bilder när hon sover nästa gång Flört Men hon kan ju inte heta lill-Bodil, jag måste finna på ett helt eget namn till henne. Husse kallar henne för Berit…

Berit!!!!???? *tar mig för ansiktet*

Attacks
0

Så utrolig mange hærlige bilder av alle sammen.Er lenge siden jeg har kikket i denne tråden. Nydelige alle sammen.

Nei jeg har sluttet med balineser,men så går genene videre hos Malin,og det er jeg kjempeglad for. Det variant kullet er noe av det peneste og jevneste jeg har sett på lenge.Kyss

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Celia
0

Imorgon får vi nog se nya bilder på Malins Glad

PollyBoffin
0

#127 Berit!Hemlis

Du ska nog ta dig ett litet snack med husse tycker jag!Flört En så söt sak förtjänar att heta ngt bättre…

Juliette-
0

Britta hehe eller Barbro kanske Skrattande Bodil Babsan hehe.. finns många fula namn på B (ja jag tycker inte de är så vackra kattnamn förlåt ni som heter de)  Flört

PollyBoffin
0

Kan ju döpa henne till Beirut också (förstås endast av de som sett Steve med loyden)! Håller med #131, inga fina kattnamn…Flört

Juliette-
0

#132 Haha Beirut kan hon ju inte döpa till stackarn hon är väl inte bombad hehe

Celia
0

Våra katters husse är mästare på att hitta på hemska smeknamn. De får givetvis aldrig heta så i stamtavlorna Skrattande

Bodil heter Hugs'n Kisses i stamtavlan - vad den nya lill-Bodil ska heta har jag inte bestämt än till 100%, bara nästan…

Det är värre med vad hon ska kallas (så länge hon bor här åtminstone). Lilla Dockan kallar jag henne för, men sen kommer husse. "Kom lilla Berit, kom" Ledsen *suck*

Vi har haft: Gunnar, Bertil, Sonja, Ulla-Stina, Anna-Karin, Arne etc. Gunnar och Bertil heter så än idag där de bor. Gunnar bor i Australien. Det låter som Gånnar när de pratar om honom…

Ni kan nog gissa vem som gav dem dessa smeknamn.

SacredSouls
0

#134 Skrattande 

Når jeg ser navnehistorien på kattene så er jeg ikke lenger overrasket over navnet BeritFlört

Det var jo nesten fint i forhold til Arne og Anna-Karin*ler*

Celia
0

Jag har läst upp tråden för husse och han skrattar gott Skrattande jag också Skrattande

Han hälsar att alla katter som får sådana namn, blir extra speciella, kelna och gosiga…. Det tror jag inte ett skit på Flört

MalinL
0

Här kommer en 4 veckors bild på en av flickorna. De andra blev hmm…inte så bra. Husse måste ha varit trött när han höll i kameran så han råkade klippa av öronen på dem.

Vad tror nu, är hon lila, lilatabby eller något annat?

MalinL
0

Han klippte inte av öronen på dem på riktigt alltså Förvånad. Det ser bara ut så på bilderna ;).

Celia
0

#137 - jag håller nog på lilatabby men bilden är lite grynig. Är det samma som jag gissat c 21 på tidigare så står jag fast vid det Glad

#138 - Skrattande

Är inne och rotar runt här i efterskott - glömde ju att skriva att det är en riktig LÄCKERBIT!!

MalinL
0

Ja det är samma som du gissat på lilatabby på innan.

Vet att bildkvaliteten inte är den bästa, vår gamla kamera är så långsam, från det man tryckt av och tills den tar bilden hinner det gå flera sekunder och bäbisarna hinner börja skruva på sig. Förra veckan var svärfar på besök med sin braiga kamera och då blev bilderna tydligare.

MalinL
0

Tack! Hon har hela tiden varit en av dem av syskonen som sett minst "häftig" ut. Men sånt kan ju ändra sig. En riktigt lurvig variantpäls har hon också…

Celia
0

#140 - Jag tror att ni har en sådan kamera som jag hade innan - går man för nära så blir det lite suddigt och/eller grynigt. Det brukar bli bättre om man tar ett steg bakåt och sen beskär man bilden mer istället :)

Celia
0

#141 - jag tycker att hela kullen ser jämn och väldigt bra ut och jag tror att de kommer att bli bättre och bättre :)

MalinL
0

Ja kanske. Men jag tycker ju mer man beskär ju suddigare blir det. Såhär såg den ut i orginal.

MalinL
0

#143- Tack Skrattande

Celia
0

#144 - aha, den har mist kvalitet när du har förstorat den. Så är det alltid dessvärre. Originalbilden ser ju riktigt bra ut :)

Attacks
0

Dem er sikkert like vakre uten ører også Skrattande

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Juliette-
0

Men hallå Malin vart är dom andra i din fantastiska kull då?

MalinL
0

Dom kommer när vi klistrat fast öronen på dem igen;)

Ska försöka ta nya bilder i helgen.

Juliette-
0

Jag tror inte de är så illa.. vill ju se..

Juliette-
0

Jaha vart är de utlovande bilderna nu då?

MalinL
0

Lugn, de kommerCool. Behöver husses hjälp med att fotografera, och han är inte här nu.

Juliette-
0

Mäh husse på rymmen.. har du ingen pli på dina inneboende.. Skrattande

Nizeli
0

Nå har Hoff - fotografen min vært her i dag og tatt bilder av gjengen som er 30 dager i dag.Her er Arishan.

Nizeli
0

Og her er Armani.

Nizeli
0

Håper det er greit at jeg legger ut bilder av Lillegutt også her siden jeg føler jo at han er vår,her er han 16 dager i dag.

Himmeltinden
0

#156 - Nusselige Kyss

Celia
0

Suck vilka myspluppar - Armani ser extra gosig ut och den där 'Lillegutt' är ju så kär Kyss Han kan få heta Lillegutt i stamtavlan tycker jag Skrattande

Celia
0

Det blir dessvärre inga Hov/Hoffbilder från mig, men jag tog några på Bosse och 'Berit' Fot i munnnen Oskyldig

Himmeltinden
0

#159 - Hihi…det der var virkelig et kunstnerisk bilde…for noen motsetninger….Hund og katt…..kjempestor og kjempeliten . …sort og hvit osv…. Kyss

Nizeli
0

#159 Kjempe herlig bilde av de to,og Bosse ser jo bare så snill ut.Glad

MalinL
0

Här kommer då mina femlingar igen. Här nästan 5 veckor gamla. Som ni kan se utvecklas de på lite olika sätt.

Chokladtjejen

MalinL
0

Lillatabbytjejen (ursäkta dålig bildkvalitet)

MalinL
0

Kille, röd (tror inte han är creme längre.) Som ni ser är han lite grisig just nu. Inne i gris stadiet ;)

MalinL
0

Bruntabbytjejen.

MalinL
0

Den andra röda killen.

Celia
0

Fortfarande helt underbara - idag får grisen plus i kanten för charmig smuts ;)

Juliette-
0

Gud dom är helt underbara.. står även fast vid min favorit.. fast du har verkligen en kalas kull.. grabbarna är ju helt underbara oj mumma

SacredSouls
0

Endelig fikk vi se nye bilder av kullet ditt.Skrattande De er jo så flotte hele gjengen. Jeg tror nok den første jenta og han lille grisen er min favoritt i dag.

Virkelig nydelige!!!

PollyBoffin
0

Oooo så söta! Jag gillar grisen!Skrattande

MalinL
0

Skrattande

Nizeli
0

Kjempe flotte kattunger,synes de er så herlige i den alderen,sukk.Kyss

aijmer
0

vilka underbara små kissar :) Kyss

twistnshout
0

Jättefina kattungar!! Men rödingarna blev absolut mina favoriter Kyss

Wikrita
0

Cecilia

På bildene av din lille Berit (da hun var yngre enn 3 uker) hadde hun en lovende profil og hake. Klarte hun å ta vare på dette???

Hun er virkelig sjarmerende

[viciousy]
0

#164 #166     Kyss  Vika röda snyggingar!

Fjonkan
0

Men jösses vilken farlig tråd!Helt bedårande små varelser!!!Förvånad

Celia
0

#176 - oj, det har jag inte ens tänkt på om hon har kvar Generad  Förra veckan blev det ingen tid för bilder och nu slår det mig helt plötsligt att hon blir 6 veckor idag Förvånad Jag ska se om jag kan få till någon bild nu på direkten! Återkommer hit in i så fall….

SacredSouls
0

#181 ja da er det jo på tide med nye bilder synes jeg.

Celia
0

Hon busade i sängen och då passade jag på när hon satte sig en sekund :) Det kommer fler bilder sen (busigare)…

SacredSouls
0

Lille Berit ser kjempe nydelig ut. Gleder meg til å se litt flere bilder.

Celia
0

Ingen kommentar Fot i munnnen

Celia
0

#184 - tack :) Hon är en "tvillingsyster" till Bodil, precis som om det vore henne när hon var lika liten. Jag kommer att gråta om hon ska flytta Gråter

Celia
0

En till på gullungen Berit :)

Celia
0

En till *tjat, tjat* Oskyldig

[viciousy]
0

Kyss

PollyBoffin
0

Hon är verkligen jättesöt Cecilia! Jag förstår att du kommer sakna henne! Pussa henne från mig och hälsa henne att det är mot kisselagen att vara så söt!Flört

[viciousy]
0

Du är bra fotograf CeciliaFlört

MalinL
0

Söt, söt, söt! Kyss

Celia
0

Tack allesammans :)

#191 - tack för det också :) Tycker du inte att hon är väldigt lik Bodil när hon var i samma ålder? Jag är helt häpen när jag tittar på henne och gamla bilder på Bodil. Kanske får Berit följa med om jag ställer Bodil, det hade blivit 1:a pris i lika som bär ;)

Nizeli
0

Så fin lille prinsesse Berit er,et virkelig sjarmtroll.Glad

[viciousy]
0

#193- Ja , dom är lika som bär GladSkulle vilja se Berit !! :)

Juliette-
0

Gud vad söt hon är är Celia helt underbar

Celia
0

#193 - där har vi en nackdel med husses dumma och väldigt lika namn. Jag tror att du menar att du vill se Bodil? (Berit är ju här ovan) - eller menar du att du vill träffa Berit i verkligheten? Fundersam

Ovan ett gott exempel på hur vi alla kan missförstå varandra i skrift när det är fri tolkning Flört

Tack för alla gulleord om Berit från er alla. Hon är en liten sockerbit Glad

[viciousy]
0

Jag menar att jag skulle bilja träffa Berit i värklighetenFlörtHon värkar så underbar!!

SacredSouls
0

Lille Berit er jo så herlig. Skal hun selges altså?

Det må jo være så vanskelig å selge disse enebarna.Man blir vel ekstra knyttet til de.

Celia
0

#198 - ja om du har tur så är hon kvar när ni ska till Flyinge :)

#199 - jo tanken var att sälja henne till någon som vill avla (om hon förblir defektfri) - vi har ju redan hennes syster och det räcker med en om jag tittar på stamtavlan, men om jag bara tittar på allt det andra (ensambarn blir ju som du skriver, speciella) så skulle jag behållit 'alla' små Bodilsar och Beritar ;)

Nizeli
0

I går var fotografen min her igjen,ikke så veldig lett å ta bilder av to som bare vil springe å leke,men her er de iallefall 6 1/2 uke gammle.Først ut er Armani.

Nizeli
0

Her er Arishan.

Nizeli
0

Må jo vise fram lillegutt og som har fått navnet Doolitle nå,4 1/2 uke er han nå blitt.

Celia
0

Oooh dom är väldigt lika, dina två killar - underbara!

Och lillegutt Doolittle är ju ett riktigt charmtroll. Jag tror att du behåller honom Flört

Nizeli
0

#204 Lille Doolitle har allerede et fremtidig hjem,han skal flytte til min beste veninne og det er jeg så glad for,kunne veldig godt tenkt meg å beholde ham selv men jeg har jo en hann katt.

Er der noen som kan hjelpe meg med fargen på guttene mine?

Celia
0

#205 - härligt med nytt hem hos din väninna :)

Dina gutter är choklad på bilderna - riktiga godsaker :)

MalinL
0

Här kommer nya (lite suddiga) bilder på mina vecka 12 bäbisar.

Narcissa Malfoy

Elladora Black

Fenrir Greyback

Bellatrix Lestrange

Igor Karkaroff

Celia
0

KyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyssKyss

Glad

aijmer
0

ÅÅ Dom är såå sööta Kyss Kyss

SacredSouls
0

KyssKyss Fenrir Greyback er like skjønn som forrige gang. Ellers så synes jeg sjokoladesnuppa er skit lekker ogsåSkrattande

#202 Oj så store gutta dine har blitt. Kjempe nydelige sjokolader. Så flott at han ene skal flytte til en venninne. Det gjøre det bittelitt lettere når de skal flytte.

[viciousy]
0

Kyss   Så söta så man skulle kunna äta upp dom!!

Fjonkan
0

Helt underbara!

aijmer
0

Celia har du tagit fler bilder på Berit ?

Vill gärna se mera Glad

Celia
0

Ska se om jag kan få en stund över med kameran. Är inne en snabbis här nu men ska försöka att återkomma under senare kvällen, kanske med en bild också :)

PollyBoffin
0

#207 Guuuuud Sååååå söööötaaaa! Du får INTE lägga upp sådana bilder!!!! Puss på dem!Kyss

Celia
0

På begäran - Berit ;)

MalinL
0

#215 Tack :)

#216 Berit är en riktig sötnos, pussa på henne.

aijmer
0

Hon ser helt bedårande ut, vilken underbar blå färg på ögonen.

Kyss Kyss

Jag vill se mer sen!!!

SacredSouls
0

#216 Lille Berit er helt skjønn. Nydelig øyefarge på henne..*sukk* Kyss

Celia
0

Tack ska ni ha alla, jag lovar att lägga upp fler men just nu är det så mycket annat som spökar i mitt liv :/

Ögonen är nog inte riktigt så mörka i verkligheten, här har jag riktat blixten i taket och där är inte mycket ljus som når hennes ögon. Ska ta lite i dagsljus också - lovar :)

Celia
0

Nu är jag här igen - det har inte blivit någon bild helt i dagsljus men det är ganska ljust vid min dator och där har Berit ockuperat min stol. Jag trodde att ljuset skulle räcka men det blev oskarpa bilder. Här är en där blixten flög av på automatik.

Hon är helt vild nu den lilla och det är i stunder som dessa, som man inser att kullsyskon är guld värda :)

PollyBoffin
0

# 222 Nämen, hoppsan! Jag råkade visst kidnappa det lilla knytet! Tänk så det kan gå!Oskyldig Hon är verkligen otäckt sockersöt, man får ju diabetes bara av att titta på henne! hur ska jag orka vänta i 4-5 år innan nästa kisse kommer hem om ni ska lägga upp sådana raringar hela tiden? Jag vet, jag går ur siames under universitetstiden och sen hoppar jag med igen!Skrattande

Celia
0

#223 - glöm det, du stannar snällt kvar här tack *ber snällt* Glad

Ja nog kidnappade du henne alltid, jag vet inte var hon har tagit vägen nu….. "BEEEEEEERIT!!!!????, var är du?" Förvånad

Nizeli
0

#207 For noen sjarmtroll,helt bedårende.Kyss

Nizeli
0

#222 Helledussen så skjønn lille Berit er,og den flotte øyen fargen,sukk.Kyss

aijmer
0

Hon är verkligen ett litet charmtroll, "ögonfärgen fortfarande väldigt fin" Jag förstår att hon behöver någon att leka med. Förutom DIG förstås. PUSS PÅ BERITKyss Kyss

Fjonkan
0

Vilken underbar bild!Skrattande

SacredSouls
0

Ja Berit er helt skjønn.Kyss

Juliette-
0

Gud vad fina dom är och stora de börjar blir Skrattande

PollyBoffin
0

#223 Hon sitter här, i min jackficka och spinner!Flört Nej, jag kan inte gå ur, är alldeles för beroende! Måste ju få titta på alla små sötnosar, annars får jag abstinens! Puss på det lilla sockergrynet!Kyss

zeldtrix
0

Vilka sötnosar det finns i denna tråden!

Nizeli
0

Her er et bilde av guttene mine som vi fikk tatt i dag,de var 8 uker på fredag.Gruer meg ihjel til de skal flytte om knappe 4 uker.Ledsen

yahtzeecats
0

Så nydeliga gutter du har Nizeli Kyss Och Berit är också helt underbar!!

Celia
0

#233 - helt underbara skönheter i härliga chokladkostymer :)

SacredSouls
0

Så nydelige de to guttene dine har blitt NizeliKyss

Skjønner godt at du gruer deg. Det var grusomt her når første kullet flyttet. Men når du får høre hvor bra de har det i sine nye hjem så føles det MYE bedre.

SacredSouls
0

MalinL.. Burde det ikke komme nye bilder av dine små snartSkrattande

*venter spent*

MalinL
0

Dom kommer imorgon eller på torsdag Cool.

zeldtrix
0

Sötisar! Choklad är så läckert!

Celia
0

Berit har solat den senaste timmen :)

zeldtrix
0

# 241. Berit är en helläcker solkatt Kyss!

aijmer
0

Det såg mysigt ut Kyss Puss på Berit

zeldtrix
0

Fler bilder! Vi vill se!

MalinL
0

Här kommer mina ungar.

Narcissa - yrvaken

Elladora - en sval unga dam

Fenrir - ser som vanligt lite grisig ut

Bellatrix - lång ormhals

Igor - med halva ansiktet i skugga

zeldtrix
0

# 245. Fenrir och Elladora Kyss!

SacredSouls
0

#241. Nydelige lille Berit.Kyss Men hun er jo egentlig ikke så liten lenger. Det er vel kanskje ikke så lang tid til hun skal flytte?

#245 Disse bebisene dine blir jo finere og finere.

Elladora og Bellatrix..sukk.. ja også Fenrir også.Kyss

PollyBoffin
0

#245 Grisen…Kyss Han är såååååå fiiiiin! Vill haaa! Ge honom en stor fet puss från mig!

Celia
0

#245 - hela kullen håller fortfarande toppform :) Pussa magarna!

MalinL
0

Kattungarna hälsar och tackar :-)

Celia
0

Här har jag inte lagt upp bilder på ett tag, men jag kan berätta att Berit hux flux troligen måste bli en sällskapskatt. Jag tycker mig känna en pärla längst ut på svansen… Vilken tur att vi behöll Bodil :)

Attacks
0

Tenk disse småtrollene er jo snart leveringsklare jo.Som tiden har flydd.  Masse flotte bilder,men gjerne post enda fler.

Celia
0

Idag känner jag inget konstigt med svansen, så det är väl bara att dra ut på leveransen och vänta ett tag till…

Ett tips - försök inte att ta en bild på egen hand med en systemkamera och inbilla dig att du kan hålla katten stilla samtidigt Flört

SacredSouls
0

Skrattande #255 Nei det går som regel ikke så bra.. men man ser jo de flotte blå øynene hennes da.

PollyBoffin
0

Håller med #256, vilka ögon damen har!Skrattande

Nizeli
0

Wow for en flott øyen farge på lille Berit,helt nydelig:))

ossilian
0

#255 Hjälp, vilken vacker katt!

Celia
0

Tack allesammans! Fast ögonen är INTE så blå i verkligheten. Min kamera ljuger ganska bra oavsett om jag tar med blixt eller i dagsljus. Denna är tagen i dagsljus :)

Celia
0

Här kommer en pussbild Kyss Suddig, men pussen är av kärlek och då är skärpan inte så viktig Glad

PollyBoffin
0

Dumma firefox… #261 Vad pratar du om, de är ju fortfarande precis lika fina!Skrattande Puss på lilla nosen!Kyss

Nizeli
0

I dag er guttene 11 uker og det nærmer seg med stormskritt til de flytter neste fredag,sukk.Her er Arishan.

Nizeli
0

Her er Armani.

SacredSouls
0

Så kjempefine gutter Nizeli. Virkelig flotte var de blitt.Kyss

Celia
0

De ser jättefina ut - och choklad är lika vackert som gott :)

MalinL
0

Här kommer 11 veckors bilderna av mina troll

Narcissa

Elladora

Fenrir

Bellatrix

Igor

zeldtrix
0

Fenrir och Elladora Kyss

zeldtrix
0

# 261. Hon är verkligen pussvänlig! Hoppas du kan behålla henne! Hon är så fin Kyss

SacredSouls
0

Sukk.. ja jeg sier det samme som Zeldtrix..

Fenrir og ElladoraKyssKyss

aijmer
0

Vilka sötnosar, verkligen jättefina!!!!Kyss Kyss

PollyBoffin
0

#267 Fenrir…säger bara det… Lilla fina katt…

Celia
0

#267 - underbart vackra!!!

#269 - nej tanken är inte att behålla henne. Vi har hennes helsyster och hoppas på fortsatt avel med henne. Ska bara se om jag kan hitta en SIA n-hane (gärna med en eller båda föräldrarna som SIA n och utan OSH) - annars har jag en bestämd hane i annan färg om jag inte lyckas att hitta något som känns viktigare för mig (färgen alltså, jag skiter i typen i det är särfallet).

zeldtrix
0

# 273. Just det! Bodil! Hon är väldigt vacker Kyss! Hoppas du hittar en hane som har det du söker!

Jag är precis som du färgfantast (även om det inte är samma färg) och förstår dig fullt ut! Färg kommer före typ för mig!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.