Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 7503 ggr
lailaj
0

Hittade katten medvetslös

Hej på er.

Igår kväll hittade jag min siames hona i sin korg med alla ungarna medvetslös.En timme innan var hon ute i köket och jag märkte inte ngt konstigt med henne

Ni kan tro att det gick fort att åka till vet.Dom konstaterde direkt att hon var totalt uttorkad.Så nu ligger hon med dropp,jag väntar på att vet ska ringa mig.Men jag vet att hon är vaken nu iallafall.

Ungarna äter ju själva nu men dom är ju så många så dom har väll tagit all näring ifrån henne.Herregud va rädd jag blev när jag hittade henne.Och hon var helt blöt på kroppen och bara flämtade lite med öppen mun.Så nu är det bara att hålla tummarna att hon blir bra igen.

/Laila

[silkesnosen]
0

Oj:( Tur att hon fått hjälp:)

flis
0

Vilken hemsk syn att hitta sin katt på det viset. Hoppas hon kryar på sig av droppet. Vilken tur att ungarna kan äta själva.

kalindas
0

Lilla stackaren! Rynkar på näsan

Hoppas hon piggnar till fort!

/Elisa

SacredSouls
0

Gråter Stakkars deg. Så fæl opplevelse.Håper hun pigner til raskt nå når hun har fått væske.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Vixxen
0

Oj, vad otäckt… Rynkar på näsan

Hoppashon piggar på sig och att kattungarna mår bra! Lycka till!

Lejonhjarta
0

Oj! Stackars dig å henne. Vilken hemsk upplevelse.Rynkar på näsan

Håller tummen att allt ordnar sig!

Missannas
0

Ja vilken otäck upplevelse, har aldrig hört om något liknande. Vilken tur att du var hemma så hon fick hjälp snabbt, stackars lilla kattmamma.

Jag håller tummarna för att hon blir bra snabbt.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

lailaj
0

Hej.

Nu har jag fått hem Agnes från vet.Hon var totalt uttorkad och hade fått kalk brist!!Har aldrig varit med om det förut.

Men ungarna har tagit så mkt näring av henne.Ändå har jag hela tiden stöd matat ungarna för att dom inte skulle dia hela tiden.

Hade jag inte varit hemma hade hon inte klarat sig för hon var nästan borta när jag kom fram till vet.

Nu får kattungarna äta först sen får hon vara med dom tills dom ska ha mat igen,annars är risken att det blir likadant igen.

Uttorkningen har säkert kommit smygande.Jag kände att det luktade en stark lukt av henne dagen innan och det brukar lukta om katten blir uttorkad.Ja fy hur det kan gå.

/Laila

Sussi89
0

Urs så otäckt, stackars liten :( Men nu verkar det ju som att det löser sig iaf. Tur att du kom in till veterinären så fort!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Lejonhjarta
0

Hur gamla är ungarna och hur många har hon? Sicken tur du va hemma! Har aldrig heller hört om liknande…

lailaj
0

Hej.

Dom är 6 veckor.7 stycken.Det konstiga är att jag har stödmatat dom nästan hela tiden för att undvika att hon skulle gå ur sig för mkt och ändå blir hon så här.Och hon har ätit med god aptit.

En timme innan jag hittade henne var hon i köket och åt mat.Så det är jätte konstigt.Men jag tycker att hon börjar bli lite slö igen nu och inte vill äta.Jag har ju inte fått alla prov svar ännu heller.

Men det kanske slutar med en tur till in till vet.

kalindas
0

Får hoppas att det ordnar sig för henne och att hon inte blir dålig igen!

/Elisa

Nilla
0

Håller tummarna för din lilla kattmamma. Vilken chock det måste ha varit. Så otäckt. Himla tur att du hittade henne i tid.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

lailaj
0

Klockan fyra imorse fick jag åka in med Agnes till vet igen.Hon var lika dålig igen och helt uttorkad!Jag skulle inte ha för stora förhoppningar att hon klarar sig sa vet.

Kl 10 ska jag ringa.Ja fy vad det är jobbigt när djuren blir sjuka.

Förmodligen är det ngt med ämnesomsättningen eller om det är njurarna.Hon har ätit och druckigt jätte bra så det är ju konstigt att hon blir uttorkad,och ungarna har inte diat heller.Tråkigt är det iallafall.Bara att hålla tummarna.

/Laila

Lejonhjarta
0

Men fy!! Inte igen.Gråter

Håller tummen!!

lailaj
0

Ja.Jag vaknade kl 4 och då var hon lika dålig igen.Så nu är det bara att vänta och se.

Men det är ju ngt i kroppen som gör att hon blir uttorkad.Tur att ungarna är så gamla nu.

Känner mig helt slut nu.Det tar så mkt energi när djuren är sjuka.

Elegantangel
0

Håller tummarna for er.

Nilla
0

Nu gör de allt vad de kan för henne. Jag tänker på dig och hoppas du får ett positivt besked. Det är fruktansvärt att gå och vänta och telefonen kan ringa när som helst och mitt i natten med dåliga nyheter. Jag vet. :'(

namsooks
0

Fy så jobbigt!

Vi håller tummar och tassar att det ska gå bra!

kalindas
0

Håller tummarna!

/Elisa

lailaj
0

Tack gulle er.

tuska
0

jag tror det är ämnesomsättningen, sköldkörteln som spökar. (bara gissar)  En "bonnis" vet jag om med den symtomen, det gick bra för den kissen. Hon hadde oxå ungar på 5 veckor.

Hoppas det går att få fram en diagnos så din kisse klarar detta, det låter allvarligt va det än må vara.   Stackars kissen och stackars dej..  Håller tummarna att det går bra.

lailaj
0

Ja det är säkert det som spökar.Hon var väldigt dålig när jag lämnade henne,hon bara flämtade.

Jag hoppas dom hittar orsaken till det och inte bara skickar hem henne igen så det blir en 3:e gång in sen.

Men det är ledsamt när en så ung katt blir sjuk.

lailaj
0

Nu ringde vet.

Hon hade varit inne på röntgen nu.Det visade att hon har ngt i lungorna.Vad får jag veta senare idag.

Lungödem,tumör eller en infektion var vad han trodde.

Lite dåligt att dom inte kollade upp med röntgen i torsdags redan kan man tycka.Då gav dom henne bara vätska och skickade hem henne.

Dom har vätskat upp henne nu men hon är lika dålig för det.Så det ser ju inte så bra ut.Gråter

Nilla
0

Är hon på ett stort djursjukhus? Har de intensivvård?

lailaj
0

Hon är på B-stjärnan i GBG.Ja dom har intensivvård men jag tycker att dom var lite slarviga som inte kollade mera när jag var inne första gången och inte bara gav henne vätska.

Dom kollade inte orsaken utan tog för givet att ungarna diat för mkt och därav vätske bristen.Så jag tycker det är lite märkligt.

MissMaven
0

Det är fruktansvärt dåligt av dem att de inte kollade henne ordentligt första gången. Skrikandes

Jag hoppas att det är något som går att bota med mediciner och att hon får dem snart!

Håller tummarna.

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

tuska
0

Oj  låter jädrans tråkigt,   fy va jobbigt för dej nu.  Dom har säkert satt in all tänkbar behandling nu. eller dom kanske frågar dej först. De letar  säkert orsaken till vätskan i lungorna.  Styrkekram till dej.

Spotless
0

Vilken hemsk upplevelse för er, stackar lilla mamma-katt. Hoppas att det är något som går att behandla så hon blir bra igen.

Helenaf76
0

Så hemskt! Håller tummarna för din kisse <3 <3

Missannas
0

Fy vad jobbigt, hoppas det går att behandla.

Tycker det låter fruktansvärt slarvigt av dem att bara vätska upp vid första tillfället utan att utreda henne, din katt var ju trots allt medvetslös… Tyvärr har jag en del dålig erfarenhet av Blå Stjärnan, det förekommer mycket slarv och enligt personal som jobbat där är de totalt överbelastade. Detta är förstås inget man vill höra när man har sin älskade katt inlagd, självklart finns det även veterinärer där med stor kompetens och bra känsla för djuren.

Jag håller tummarna och skickar en styrkekram.

SmirreIce
0

Men fy usch vad hemskt.. hoppas att hon klarar sig och att hon blir återställd och att ungarna klara sig!

Anna1978
0

Uch vad hemskt att hitta sin katt så! Jag undrar hur det har gått? Har de fått bukt på hennes lungor?

lailaj
0

Hej.

Vad snälla ni är som bryr er.Vet ska ringa vid 16 så jag sitter och väntar.

Klockan går fram som en sningel.Tycker det är så synd för ungarnas skull med men jag får vara glad att dom är så gamla som dom är.

Hunden ligger hos dom nu och dom verkar nöjda med det,bara hunden som ibland tycker att dom är lite jobbiga.

/Laila

lailaj
0

Gråter Så känns det nu.Agnes har blivit sämre och svarar inte på behandlingen.

Dom vet fortfarande inte vad det är hon har i lungorna som gör att hon har svårt att andas och att hon torkar ut.Men ngt sitter där iallafall.

Det är så jobbigt att inte få svar.Men vet hade inte så stor förhoppning att hon skulle bli bättre.

Han ringer igen under kvällen.Det som känns så dumt är att när jag hämtade henne fick jag rådet att ge henne mkt att dricka och nu säger dom att det gjorde att hon blev sämre efterssom hon samlar vätska i lungorna.

Har aldrig varit med om maken.

Vixxen
0

Gråter Oj, vad tråkigt! Det enda du kan göra är att hoppas! Håller tummarna att hon ska bli bättre!

Lejdet
2

Min Tingeling hade ju lungsäcksinflammation och de tömde ut flera dl vätska ur lungsäcken på henne och gav Furixinjektioner samt spolade lungan med antibiotika. Fick sedan Synolux 10 dgr och är nu helt återställd. Hon höll på att dö ifrån mig men det räddade livet på henne.

Håller alla våra tummar och tassar för dig!

Nilla
0

Tänker på dig och skickar en styrkekram…

Tinaninen
0

Fy så hemskt. Stackars Agnes och bebisarna. Håller tummar och tår för er!

lailaj
0

Det värmer att ni bryr er.Dom har tömt lungorna på henne,men nu har hon fått tillbaka vätska igen,och hög feber.

Hon hade blivit så mager under natten så det var nästan ingenting kvar av katten och pälsen såg ut som när katten är starkt angripen av mask.

Kattungarna skriker men när hunden kommer springer dom och lägger sig hos henne,det är ju varmt i hennes päls.

Det sista hon gjorde imorse innan vi åkte till vet var att tvätta kattungarna.Ja ledsamt är vad det är!

cillaroten
0

Såå jobbigtGråter

Jag håller tummarna för er!!!!!!

Tinaninen
0

Usch, så himla sorgligt. Det gör ont i hjärtat på mig Gråter

tuska
0

Fy vad jobbigt, stackars lilla kattmamma

Känner så starkt, så det trillar en tår nu Gråter

Vilken oro du måste känna.  Kram kram.

kalindas
0

Gråter

/Elisa

GunillaSverkersson
0

Hoppas det går bra

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

[Sjöholm i Hålan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och lilla Olivia håller tummarna och tassarna också för er

Missannas
0

Så ledsamt, fortsätter att hålla mina tummar för henne. Febern borde väl tyda på infektion av något slag, och därmed behandlingsbart. Vad det än är så hoppas jag att hon blir bra och att hon ska få komma hem igen till sina ungar.

Lejonhjarta
0

Usch,fick en stor ledsam klump i halsen. Gråter Håller tummen hårt för att dom får reda på vad det är och att det vänder för henne!

Helenaf76
0

Gråter Skickar massor av stärkande kramar till dig och kissen. Tummar och tassar hålls hårt! Kram!!

lailaj
0

Hej och tack för all omtanke.

Jag har varit till blå stjärnan nu och talat med vet.Jag fick titta på röntgen bilderna och när vi kom in till dom hade hon så mkt vätska att dom inte kunde se hjärtat på bilden.

Nu vet dom att det var vätska som var i lungorna.Hon är i väldigt dåligt skick,dom ger henne vatten drivande så lite vätska har gått ur.

Proverna visar att det inte är ngn infektion.Nu inriktar dom sig på det akuta och tar orsaken sen men dom misstänker att det kan vara hjärtat.

Jag har sagt att lider hon och får svårt med andningen eller att det blir mera vätska vill jag att hon ska få somna,då vill jag inte att dom ska hålla på längre.

Jag vet inte om jag gör fel men jag vill inte att hon ska få lida om hon har svårt att andas då har hon det bättre i katt himlen.

Hon var så mager idag att jag nästan blev chockad.Usch min fina AgnesGråter.

cillaroten
0

Jag lider med dig och hoppas verkligen att din katt kryar på sig!!!

Kram

Missannas
0

Gråter Har gått in här flera gånger idag i väntan på att läsa att hon var på bättringsvägen. Stackars dig och din Agnes.

Om det är hjärtat som sviktar så borde de snabbt kunna konstatera det på ett ul, det är ju synd om hon ska behöva ligga där och vänta i onödan. Stackars liten.

[Sjöholm i Hålan]
0

Jag och Olivia hoppas på det bästa för Agnes och för dej……Hoppas finns en kattgud som hör bön :-(  Lider med er båda……Och kisseungarna så klart !!

tuska
1

Du gör inget fel om du låter lilla Agnes somna, du har gjort allt som står i din makt. Att se ett djurs lidande är hemskt. Får dom massor av vätskedrivande så blir det ju inget kvar av lilla katten.Gråter orsaken till vätskeansamling i lungorna tyder oftast på att hjärtat inte vill. varför det inte vill picka som det ska, går ju att ta redapå.

Det är viktigt att det är veterinären som tar beslutet om att Agnes inte fixar det längre.  (när det gäller försäkringsfrågan, inte att glömma.)

Känner verkligen med dej, uffamej va slitsamt och jobbigt.  Kram

Lejonhjarta
0

Gråter Kram!

Vixxen
0

Tufft, tufft det är allt vi kan säga… Styrkekramar till dig! Gråter

Håller med #54 om veterinären tycker det är ok att låta Agnes somna…

Slitsamt, men tur i allt elände att kattungarna redan var fem veckor så de inte är beroende av Agnes för mat iallafall.

lailaj
0

Ja det får ju bli veterinären som tar beslutet men det var tungt att se henne.Men hon lider kanske inte så som jag tror.

Men jag tycker att om det är hjärtat så borde dom ha sett det via ultra om hjärtat sviktar,men dom inriktar sig bara på vätskan just nu.

Ja dom vet vell vad dom gör får jag hoppas.Hon började hosta på morgon innan vi åkte in och med facit i hand så var det ju inte så konstigt.

Man känner sig så maktlös när djuren blir sjuka.

Helenaf76
0

Styrkekramar till dig! Tycker att du tagit rätt beslut <3

tuska
0

Man är lite rädd för att gå in på denna sidan man håller andan. 

Man hoppas ju att allt ska vända till det bättre, att all vätska bara ska ge sej i väg,

[Sjöholm i Hålan]
0

Håller med dej Tuska,,,,Känns nervöst så fort man ser "nytt medd." på tråden Men vi ska hoppas på det bästa för Agnes med matte

Denna kommentar har tagits bort.
tuska
0

# 61Foten i munnen      En katt visar sej inte sjuk i första taget, det är nämligen hostan i detta fall som visade att något va fel.

[Sjöholm i Hålan]
2

Siab…."Bannor" tycker jag,kanske alla andra här,att det kan vi vänta med ?? För lailaj och Agnes skull………Håll du tummarna istället,så får du ta detta sen när vi vet hur det gått…..

[Melanie75]
2

Om man inte har ngt snällt och omtänksamt att säga i denna tråd tycker jag faktiskt att man kan låta bli att skriva alls, det är min åsikt.

Missannas
5

#61 Vilken onödig kommentar. Katter är experter på att dölja när de mår dåligt, är det hjärtsvikt så kan det gå väldigt snabbt utför. Vad vet du om TS och hennes stackars katt kan man undra. Nej, bespara henne fler sådana kommentarer.

Nilla
6

# 61 Den där kommentaren var så otroligt ful, att jag tänker plocka bort den på stört. Skäms. Fler sådana och du åker ut. På detta forum stöttar vi varandra.

lailaj
0

Just nu har jag ingen energi att kommentera din åsikt siab.

Det är nog ledsamt som det är.

Kan säga att jag talade med vet nu och det är hennes hjärta som sviktar och att hon håller på att drunkna i vatten.usch usch.

Ni här på forumet:Tack för att ni finns.

[Sjöholm i Hålan]
0

Gråter Låter inget vidare ……..Stackars Agnes

SE*EndlessOceans
0

håller alla tummarna att det ska gå bra! men jag tycker att det är du själv som känner katten bäst och jag vet att du kommer att fatta rätt beslut!

skickar massa styrkekramar!

[Melanie75]
0

Stackars dig ,skänker dig massor med styrkekramar

Nilla
0

#67 De gör allt de kan för henne. Jag har själv varit i din situation, blivit uppringd och fått fatta svåra beslut. Har gripit efter de få halmstrån som erbjudits in i det sista. Hoppas fortfarande att det finns ett litet halmstrå att gripa i för din Agnes.

Attacks
0

Men nei Gråter Jeg las tråden helt i starten,men visste ikke det utviklet seg videre til dette.

Jeg håper av hele mitt hjerte av hun klarer seg,men dersom hun ikke gjør,så har du gjort alt du kunne. Hvis det viser seg å være feks kreft,svulst i lungene, så er der ofte bare en vei,og det kan gå så himla snabt Gråter

Det er fint du har en sånn snill hund som kan gi babyene varme. Har du flere katter utenom?

Jeg opplevde også å miste mammakatt en gang,men hell i huell,så hadde jeg 2 som hadde kull samtidig,så dem hadde 2 mødre fra starten.

Man skal gjøre alt man kan for sine dyr,men dyrene skal også få lov å være med å bestemme, og svarer dem ikke til behandlinger,så skal man ikke kjempe i vei for en hver pris, dersom katten ikke orker mere. Hun er heldig som har deg som eier.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Nilla
0

Siab - inlägg 61 - sa snabbt upp sitt medlemskap. Det osar 'troll'.

[Sjöholm i Hålan]
0

Skämdes eller nåt??? Såna inlägg hade h*n kunnat vänta med tills vi vet Agnes tillstånd närmare …………

tuska
0

Gråter Uff va tung läsning innan man ska sova. Hoppas du själv får någon blund i dina ögon i natt. Men jag tror du har en viss styrka, som jag ialla fall saknar.   jag kan vara vaken så får du sova.  Du behöver sova för att orka med de livliga bebisarna i morgon.   Natt nu.

Myzakatt
0

Tänker på er och håller tummarna att det vänder snart Gråter

amandahurtigh
0

Skickar en massa styrkekramar!!!

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Siameshona
0

Det är så ledsamt!!Kan bara säga som allaandra: hoppas hoppas!! Kram till er

kalindas
0

Tråkigt att höra att det troligtvis är hjärtat som sviktar. Ser ni ingen förbättring så låt henne somna in. 
Håller tummarna att du har en veterinär som tänker på din lilla katt och inte på pengarna. 
Både du och hon har kämpat och det kanske är dags att släppa taget.

Åk till djursjukhuset, sätt dej med henne i famnen. Krama och pussa på henne och låt henne sedan somna. 
Det är vad jag hade gjort…

För din skull hoppas jag såklart att det vänder.
Tänker på er och tårarna rinner…

/Elisa

Nilla
0

#79 Jag tror inte att de utsätter djuret för onödigt lidande. De talar om när loppet är kört. Som djurägare kan man uttrycka sin önskan om att djuret inte ska behöva lida, men veterinären fattar beslutet. Det har Laila gjort. Det där var lite för mycket övertalning, tycker jag - även om jag vet att du menar väl. De vet vad de gör på Blå Stjärnan. Har varit där med många djur.

kalindas
0

Har varit utsatt för veterinärer som gärna förlänger livet på djur för pengar. Det enda jag menade var att hon självklart ska lyssna på veterinären, men även gå efter sin egen känsla.

/Elisa

Nilla
0

Det är veterinären som måste fatta beslutet om avlivning, annars gäller dessvärre inte försäkringen. Jag vill inte tro att en veterinär skulle förlänga ett djurs lidande för att tjäna pengar. De ser nog mer realistiskt på situationen än djurägaren som styrs av sina känslor. Så länge det finns något att göra och djuret svarar på behandling, så jobbar de på. De brukar lyssna till djurägarens önskan om att inte förlänga lidandet. Tycker inte att vi ska påverka utan bara stötta L i hennes svåra stund. :)

lailaj
0

Hej alla goa vänner.

Nu ringde vet.All vätska har dom fått bort hon är medicenerad med vattendrivande och med mot hjärtsvikt.

Dom anser att hon är färdigbehandlad men orsaken till hjärtsvikten har dom inte hittat.

Jag fick rådet att hon ska ha lugn och ro och hållas ifrån kattungarna ett tag.Blir hon sämre ska jag in igen.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker just nu för jag vill veta orsaken till att det blev så här.

Vad tycker ni andra,det är ibland lättare att se saker utifrån.

[Sjöholm i Hålan]
0

Mmmmmmmmm meeeen så skönt löste sej så långt iaf..Då är inte hoppet ute….Finns nog trots allt en kattgud :-) Hoppas allt går bra nu med Agnes och bebisarna….Olivia och jag håller tass och tumme…..Krams

kalindas
1

Som du förstår av mina inlägg ovan så är jag alltid lite kluven i sådana här situationer.
Skönt att de fått ur vätskan och stabilicerat henne.

Men precis som dej hade jag velat veta orsaken till hjärtsvikten. Detta för att veta hur stor chans min katt hade haft att klara sig. 
Skulle det vara så att en tablett om dagen gett henne ett långt liv utan komplikationer, så hade jag ev. gett det en chans.
Även om jag personligen hade vaktat min stackars katt dygnet runt för rädslan av minsta reaktion.

Men bara skicka hem utan att veta om det är behandlingsbart, känns enligt mig väldigt osäkert.

Tyvärr är det inte första gången Blåstjärnan gör på på detta vis. De skickade hem en bekants hund, som led av kraftiga kramper, med enbart kramplösande (som inte hjälpte). Trots ägaren bad om magnetröntgen för att få svar om orsaken. Men de vägrade att röntga hunden.
Denna hund avlivades senare på kvällen på en annan klinik, där veterinären inte kunde fatta hur Blåstjärnan ens kunde fundera på att skicka hem honom…

Jag hoppas att du inte tar illa upp om att jag är rak och ärlig i mina åsikter. 
Men jag anser fortfarande att många veterinärer håller liv i djuren längre än vad som ibland är rätt och man måste då själv som djurägare säga stopp.

Nu håller jag alla tummar och tår att din tjej svarar på behandlingen och att hon kan få ett långt och fullgott liv"

/Elisa

Nilla
0

1. Är hon stabil nog att få komma hem? Försäkra dig om det. Hur ser prognosen ut? 2. Hur ser planen ut - hemgångsråd, återbesök etc. Hur ska du förhindra uttorkning. 3. Du har kliniker i din närhet om du behöver 'dagvård' på närmare håll - Vara Smådjursklinik ( duktiga veterinärer, Tore och Anna) och Distriktsveterinärerna i Vårgårda. Jag är väldigt glad för er skull. Det finns hopp, trots allt.

MissMaven
0

Jag är så glad att hon mår bättre! Glad Så klart att det finns hopp! En katt med hjärtsvikt kan leva många år, med rätt medicinering!

(Det låter dock lite konstigt att de inte hittat orsaken till hennes sjukdom. Obestämd Jag skulle boka en tid (inte akut, men snart) hos en annan veterinär för en ordentlig undersökning.)

Många kramar och pussar från oss till lilla Agnes och hennes bebisar (och till den snälla hunden och dig, så klart)!

lailaj
0

Ja jag är jätte klyven här nu.Hon äter inte heller men de kanske hon gör när jag hämtat henne.

3 tbl om dagen ska jag ge henne och sen tillbaka om 1 v.

Jag frågade om det är ett drägligt liv för henne och fick till svar att jag själv får avgöra det.

Jag ska ha henne under uppsikt men jag arbetar natten så det här kommer bli oroligt.Jag frågade varför hjärtat sviktade.Det kan bli så ibland fick jag till svar.

Har aldrig varit med im maken.

Nilla
0

Ändrade lite i mitt inlägg ovan. Du kan väl läsa det igen. :) Att hon inte äter är ju oroande, kanske bäst att du förbereder dig på tvångsmatning och köper med dig Hills blötmat från djursjukhuset? Vi får hoppas att aptiten kommer när hon är hemma. Du behöver kattvakt den närmaste veckan. Man kan höra om hon kan vara kvar på djursjukhuset ett par dagar, men ej vårdas. Då har de koll på henne och du betalar bara en liten summa per dag. (så är det iaf i Malmö) Risken är ju förstås att återhämtningen inte går lika snabbt, då katten mår bäst av lugn och ro i sin hemmiljö. Jag hade dock haft minutiös koll på en katt som varit såpass sjuk och inte arbetat denna veckan. Alternativet är djursjukhuset eller nattvakt. Orsaken till hjärtsvikten är väl mindre relevant just nu, huvudsaken är att hon klarat det. Nu måste väl medicineringen utvärderas. :)

lailaj
0

Ja det är som du säger nilla medicineringen får utvisa utgången nu.

Ska åka och hämta henne nu.Min dotter kommer hit och sover över så hon får ha koll på henne.

Ja det är inte lätt när djuren blir sjuka.hua hua

Nilla
0

#90 Låter bra. Vi håller alla tummar! Kör försiktigt. :) Ps. Måste ju säga att jag är från Jonslund/Nossebro och har jobbat i Vårgårda i många år inom vården. Det är mina hemtrakter. Nu längtar jag tillbaka till torpet! :)

kalindas
0

Västra Djursjukhuset i Göteborg är det djursjukhus i de trakterna jag har mest förtroende för. Många av Blå Stjärnans experter jobbar där numera. Ring och prata med dem.

De som veterinärerna borde kolla upp är ju om hjärtproblemet orsakats av HCM.
En noggran ultraljudskoll på hennes hjärta.

Hoppas din tjej äter när hon kommer hem. Skäm bort henne med mat som hon älskar. Det är väldigt viktigt att hon får i sig mat.

Mina åt inte när de var inlagda och var extremt deprimerade. Så kan hon vara hemma så är det bättre än att hon ligger inne…

/Elisa

tuska
0

jag tror att du och din dotter fixar det här med Agnes nu.  Lite tvångs matning och vila  medicinering. och tillsyn.   sen får kontroll av hjärtat bli när hon känns mogen för det… Det finns kanske en djurgud.   Trots allt mår hon bättre i sin hem miljö bara nu vätskan i lungorna är borta.

Ni fixar det här och orsaken till hennes hjärtsvikt kan utredas senare    Nu håller jag stenhårt tummarna för Agnes tillfrisknande fast det tar tid innan hon kommer i gott hull      Katter har nio liv vet du  // Kram

Nilla
0

Ja, de är duktiga på Västra Djursjukhuset. Speciellt Robert Cikota, duktig på katt och mycket empatisk - min veterinär när Jonathan fick malignt lymfom och Stella akut anemi. Tyvärr tror jag bara de har öppet dagtid och ett par timmar på kvällen. Det är alltså osäkert om djuren kan ligga kvar och få intensivvård.

kalindas
0

De har öppet till 21:00 och sköterska hela natten vid behov.

/Elisa

Nilla
0

Ja jag såg det på deras hemsida. Frågan är om det finns veterinärer nattetid och intensivvård. Då kanske det blir Blå Stjärnan iaf.

tuska
0

Jag tror allt kommer att gå bra, Mina känsor talar för det . Jag ber till den där djur guden ja.   Kram till bäste djurägare.

Nilla
0

Det tror jag också. :)

Missannas
0

Åh vad glad jag blir att läsa att hon mår så mycket bättre! Glad Vilken stark liten kattmamma! ♥

Du har fått många bra råd, var inte för orolig över att hon inte har ätit, många katter låter bli att äta tills de kommer hem där de känner sig trygga.

Precis som MissMaven skriver så kan en katt med hjärtsvikt leva många år med rätt medicinering. Hon kommer säkert stå på Furix vilket innebär att hon lättare blir uttorkad, så se till att hon får i sig vatten och att ungarna inte diar.

När hon fått vila upp sig hemma så skulle jag tagit henne på ett ul, antingen till Torkel Falk på Blå Stjärnan eller till Västra Djursjukhuset för att få reda på orsaken.

lailaj
0

Hej på er.

Nu är Agnes hemma mager och eländig.Jag ska ge henne  1/2 furix/dag.Sen kolla så hon inte torkar ut igen.

Hon blir ju så orolig när hon inte får vara med ungarna så jag vet inte vilket som är bäst,hålla henne därifrån och låta henne va orolig eller låta henne vara hos dom.Vad tycker ni.?

Nu blir jag orolig för hcm börjar det på det här viset?Jag ska tillbaka om 1 vecka igen om hon inte blir sämre igen för då får vi åka in igen.

Hon har ätit lax och kyckling så det får ju bli rena lyxmaten nu kattmaten bara fnös hon åt.Ska åka och köpa makrill på brk det tycker hon om.

Vad skönt det är att ha er att få skriva av sig oron och få så fina ord tillbaka.

Missannas
1

Skönt att hon redan är hemma och har ätit! Glad

Tycker inte du ska ta ut något i förskott, jag tycker inte det låter som hcm, det klassiska är att katten får en propp i något av bakbenen och sedan akut hjärtsvikt med mycket dålig prognos eller att katten dör knall och fall. Jag har själv haft en katt med hcm, det förloppet var helt olikt detta.

Men ingen kan svara säkert på om det är hcm eller något annat, det enda sättet att få veta är att göra ett ultraljud på hjärtat när det är läge för det. Gå inte till vem som helst utan till en expert på Västra Djursjukhuset tex.

Om hon är väldigt stressad över att inte få vara med ungarna så hade jag nog låtit henne vara med dem men inte låta dem dia, kan du göra en kroppsstrumpa till henne så ungarna inte kommer åt?

kalindas
0

Skönt att hon äter! Glad

Om du på något vis kan undika att ungarna diar på henne, så mår hon nog bäst om hon är hos dem. Mindre stress och saknad.
Du kansker kan sätta något runt hennes mage så de inte kommer åt spenarna?

Var inte meningen att skrämma dej med HCM. Obestämd

/Elisa

lailaj
0

Kalinda jag tar så gärna emot information från er så det är jag bara tacksam för.

Jag har klippt sönder ett par strumpbyxor så gjorde jag hål för svansen så nu ligger hon och tvättar dom och är mkt lugnare.

Dock har hon börjat hosta lite.hmm…jag får dra ett djupt andetag och tro att det är tillfällig hosta.Törs inte ens tänka tanken på vad det kan vara.

Nilla
0

Vilket bra tips med kroppsstrumpan! Försök nu och ta det lugnt. Det är inte konstigt att hon hostar. Har hon kanske varit intuberad? Eller sviter efter lungödemet. Nu ska ni vila både du och hon. En katt med lungödem har svårt att andas, kippar efter luft och rosslar. Just nu har hon inget vatten i lungorna, tänk på det. De hade inte skickat hem henne annars. :)

Vixxen
0

Vad skönt att läget just nu ser lite ljusare ut! Fortsätter hoppas att allt reder upp sig! Glad

Akta så Agnes inte får mjölkstockning bara…  …nu när hon har kroppsstrumpa! Det är ju alltid en risk!  Obestämd

tuska
0

Ni kommer tuska in…

. Hallå  detta kommer att gå jättebra, ta bort alla ungar utom en, Hennes hormoner att vara mamma måste stillas, men inte av så många bebisar…. en i taget .

Hurra Agnes du fixar det ,, ned hjälp av av matte.

Jag tror att akut läget är över och Agnes får en fin tid med sina ungar trots hjärtproblemet som till stött   Vi tror alla på det.

Attacks
0

Så godt å komme tilbake i tråden å lese at du har fått henne hjem Kyss Nå håper jeg at alt går bra. Hun har fått en kjempesmell,så du må ta tiden til hjelp.Det får så være om det går sakte fremover,bare det går riktig vei.

Masse god bedring til Agnes, og en stor klem til deg.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Lejonhjarta
0

Oj vad mkt som hänt sen ja läste sist och det bara på nått dygn. Skrattande

Vad härligt du fått hem henne å massa bra tips här har du fått. Du får helt enkelt prova dig fram vad som e bäst för er.

Massa kramar å lycka till!!

Tinaninen
0

Åh, så glad jag blev när jag läste Agnes äntligen fått komma hem igen! Insåg ju precis att det var Carmens mamma när jag såg att du lagt upp bilden på Columbus. Hur som helst så tycker jag att du är en fantastisk kattägare och jag är så glad för din, Agnes och bebisarnas skull att hon äntligen fått komma hem!

GunillaSverkersson
0

Vi fortsätter att hålla tummarna för att allt ska gå braGlad

Helenaf76
0

Så skönt att läsa att Agnes får komma hem <3 Instämmer också i att låta henne ha en bebis eller två hos sig och inte alla på en gång.

Fortsätter hålla tummarna för tösen <3

lailaj
0

Hon har alla ungarna hos sig men hon har en nylon strumpa byxa på sig som jag klippte som en tunnel med hål för svansen,hon blev så orolig när hon hörde ungarna.

Hon äter väldigt dåligt och dricker nästan inte alls.Blinkhinnorna är helt framme i båda ögonen.Jag har tagit semester och det gick att fixa snabbt så jag är hemma hos dom.

Jag tycker inte om att tvångs ge vätska så det åker ner i lungorna men jag måste ju det om hon inte dricker.Annars är vi tebax snart i på blå stjärnan.

Jag är väl snart uttorkad själv för jag glömmer bort att äta och dricka självObestämd.

Era hållna tummar värmer.

SacredSouls
0

Gråter Ojoj,stakkars dere for en jobb og engstelse det har vært og er.

Jeg håper Agnes blir bedre snart og begynner å spise og drikke mer.

krysser fingre og håper det går bra.

MissMaven
0

Jag tror hårt på tvångsmatning hos katter som är (eller nyligen varit) sjuka och tappat aptiten. Det är bara att inte ge upp!

A/D mat från Hills tycker de flesta smakar gott och det innehåller en hel del vätska och lättsmälta proteiner (man kan också blanda den med lite vatten och mata via spruta).

Styrkekramar!

tuska
0

Bjud henne på äggula med grädde i bolådan   det kan fungera bra, allt godis är hon värld.

Hua vilken oro du måste känna,   Hoppas för allt i världen att hon fixar det, med bebisar som saknat henne.   Moderkänslorna är ju så starka att ett litet pip från ungarna så reagerar honans instinkt att vårda och ta hand om, fast hennes blinkhinnor täcker hennes ögon.

inte nådigt att sära på dem.  Jag håller tummarna för mamma katt.

Spotless
0

Vad skönt att hon är hemma. Klokt av dig att göra en kroppsstrumpa av ett par strumpbyxor, det hade varit mitt råd till dig. Glad

#114 Föreslår Hills A/D och det tänkte jag med göra. Glad Inser att jag är sen med det mesta här, men huvudsaken är att du fått bra råd och en massa uppmuntran. När det gäller A/D är det jättelätt att ge med hjälp av spruta, (man behöver inte ens blanda i med vätska), dock älskar de allra flesta katter just A/D och äter med glädje av den själva.

Som andra redan nämt så är det bra att boka tid hos en hjärtspecialist för ett ultraljud så att du får veta orsaken till hjärtsvikten. Kanske kan hon få mer hjälp också bara man har en ordentlig diagnos på henne? 

Lycka till med mamma Agnes och de små nu!

[Sjöholm i Hålan]
0

JAAAA Låter helt underbart,trots det värsta inte är över..Men jag och Oliva (ej Siames) håller tassar och tummar  Men skönt hela högen är samlad igen,hoppas allt går bra för Agnes

amandahurtigh
0

Håller alla tummar att det ska gå bra för fina Agnes!!

Amanda Hurtigh
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Nilla
0

Hör med distriktsveterinären i Vårgårda om a/d, annars vet jag att Vara har. Även om hon äter lite makrill osv, så är det inte nog, med tanke på hennes tillstånd. Kattungemat och mjölkersättning är också bra. Om hon inte äter, bör du sätta in tvångsmatning ganska omgående. Du ger a/d med plastspruta, som nämnts här i tråden. Hon behöver vätskeersättning varannan timme. Ett tips är att föra vätskelista så att du ser att du får i henne vad hon behöver på ett dygn. Annars måste hon vätskas upp hos vet. Vi har artikeln 'När katten inte äter' - sök under artiklar - där du hittar tips och råd. Om hon inte kommer igång med ätandet, hänger allt på dig. Håller tummarna! :)

Helenaf76
0

Hur har det gått för er? *orolig* Håller tummarna stenhårt för att hon ska pigga på sig. <3

lailaj
0

Hej  på er.

Agnes mår sådär.Jag ger henne mjölkersättning ocha/ med matspruta och kattungemat.På tisdag ska jag till skara djursjukhus för att kontrollera hjärtat ordentligt.

Jag har gjort iordning en vätske lista så jag har lite koll.Jag har varit upp 3 ggr inatt och gett henne men börjar hon inte äta så åker jag in med henne igen men jag får vell ha lite is i magen.

Har ni ngn erfarenhet av skara djursjukhus?Tack för alla tips underbara människor.

prodigy
0

Så otroligt skönt att kika in här o se att allt går åt rätt håll!

Håller tummarna för er!

Nilla
2

Hon har precis kommit hem och jag tippar på att du behöver tvångsmata fram till nästa veterinärbesök, om hon inte äter själv. Hon lär knappast börja äta när hon ligger inlagd. Störst chans för det är i den lugna hemmiljön. Ja, det blir ett heltidsjobb och det är krävande! Det där med att de inte äter, blir en ond cirkel och det går snabbt utför. Du kan förhindra uttorkning och hjälpa henne få tillbaka matlusten - genom att tvångsmata och ge vätska. Dagsransonen står på burken. Får du i henne den och vätska - gör du ett lika bra arbete hemma. De gör samma på kliniken, fast vätskan där kommer via dropp. Är du ihärdig kommer det att vända! Jag brukar blanda a/d med mjölkersättning. Man kan också öppna gapet och stryka en klick mat i gommen på katten. Ett annat tips är att kleta mat och antibiotikapasta på ena frambenet. Ge inte upp! Om du ger vid 23 och 06 - så ska du bara behöva ge en gång på natten, tycker jag. Jag hade haft henne nära mig på natten, alternativt om du har familj, flyttat in i ett eget rum med henne. Då kan du tända lampan vid minsta knyst. Du och Agnes fixar detta, det är jag övertygad om! Jag skulle nog inte bråkat med ultraljud av hjärtat förän hon är helt stabil och har återhämtat sig. Det är påfrestande och innebär stress. Du har ju återbesökstid i Gbg - diskutera ultraljudet med dem. Jag har bara varit i Skara med häst, men de ska vara bra. :)

Helenaf76
0

Så skönt att natten gått bra. Ge inte upp tvångsmatningen. <3

MijmuPix
0

Jag har precis läst igenom hela tråden och fällt en liten tår, hua vilken rysare! Stackars lilla Agnes :-(
Jag håller tummarna såååå hårt för er och hoppas att Agnes snart känner sig lite bättre och vill börja äta själv. Hejja hejja! & styrkekramar till er båda!

Nilla
0

Sitter själv nu nere i Malmö med min hittekatt Maja. Hon är rätt så dålig och vi ska ultraljuda hjärtat hos en specialist 16.20. :'(

lailaj
0

Ja jag läste det.Hur går det?Skriv och berätta sen.Blev hon akut dålig som Agnes?

Rokkur
0

Har följt tråden nu hela tiden, ville bara säga att jag håller tummarna för att lilla Agnes ska pigga på sig! Så himla jobbigt när ett älskat husdjur blir akut dåligtGråter

Styrkekramar från mig och mitt kattgäng! Tänker på er

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Nilla
0

Maja har en missbildad hjärtklaff och blodet pumpar inte runt som det ska. Stora kroppspulsådern får inte tillräckligt med blod.

Jag har fått hem henne med vattendrivande, som ska häva ödemet. När hon andas dåligt igen, så måste jag låta henne somna in.

Vet inte när det blir - om några dagar, några veckor, månader? Det har varit en tung dag. Denna vänliga lilla katt är oss sååå kär…

Gråter Förlåt att jag stjäl din tråd.

kalindas
0

Så tråkigt att höra. Håller tummarna att du får en långtid med henne.

/Elisa

Nilla
0

Är rädd för blodproppar i bakbenen. Hennes ena förmak är förstorat. Skulle inte förlåta mig själv om hon blev förlamad här. Hon har lekt med en hårsnodd och ätit och är som vanligt - förutom bukandningen. Men den ska ge med sig med vätskedrivande.

Hur länge kan man vänta? Vilket helvete…Gråter

Det här är fel tråd att prata om Maja i, detta är Agnes tråd. Men nu vet ni.

SacredSouls
0

Gråter Lille Maja.Det var trist å lese Nilla.

Håper Agnes begynner å spise snart.

Hvis hun liker den Royal canin convalescence support (pose med pulver)  så er den veldig god til slik bruk. Alle her elsker den og den blander jeg ut veldig tjukt. Så det blir som velling/tjukk melk nesten. Men den kan jo like gjerne blandes ut i AD eller melkeerstatning også.Full av næring og lett fordøyelig.

cillaroten
0

Nilla…..Gråter BEKLAGAR!!!!

Helenaf76
0

Håller tummarna för Maja också, Nilla <3

lailaj
0

Jag är så ledsenGråter Agnes blev sämre inatt och är på blå stjärnan igen.Hon var jätte dålig och bara flämtade,det rann vätska ur nosen.

Lilla gumman jag vet inte om hon lever när jag skriver nu.Ska ringa vet.

kalindas
0

Lessen för din och lilla Agnes skull…Gråter

/Elisa

Rokkur
0

NeejGråter Stackars Agnes och stackars digGråter Så hemskt tråkigt att höra, håller tummar och tår här hemma!

Alice Walker

Siameshona
0

Usch!!lilla Agnes & sen lilla Maja.

Elegantangel
0

Nej, stackars dig och Agnes och alla bebisar. Tanker pa er och hoppas pa mirakel. Kram

Nilla
0

Nej, vad ledsamt. Nu trodde vi ju att det värsta var över! Med facit i hand - när jag själv har hjärtsjuk katt, ställer jag mig frågan varför de inte har ultraljudat hennes hjärta? Så många gånger in och ut utan ett ultraljud? Har de ingen hjärtspecialist eller är denne på semester? Det kommer vätska ur nosen på henne och det frågade veterinären mig om igår. De kanske inte finns anledning att misstänka hjärtat? Inget blåsljud, inget konstigt på lungröntgen? Har de bara intensivvårdat utan att ta reda på orsaken till varför hon hela tiden blir sämre? Maja blev skickad till hjärtspecialist direkt - samma dag. Du måste fråga din veterinär om varför de inte kollar hjärtat. Har du en svårt hjärtsjuk katt, kanske det inte går längre och som djurägare behöver man få veta för att kunna fatta ett beslut. Har du en hjärtsjuk katt kan de ju inte bara skicka hem henne utan instruktioner och information om vad som kan hända/vad du kan förvänta dig. Vi tänker alla på dig! Ställ frågor, ställ krav!

cillaroten
0

NeeejGråter Jag är verkligen ledsen för din skull,stackars lilla Agnes och stackars dig!! Att slitas mellan hopp och förtvivlan är oerhört jobbigt och jag hoppas av hela mitt hjärta att ni inte har gått igenom detta för att det ändå ska sluta tråkigt!

Sen att det är veterinärens beslut att sätta stopp för när det är nog är ju sanning med modifikation….det är enbart för att få ut ev livförsäkring. Tycker man som djurägare att ens djur har kämpat tillräckligt så har man alltid rätt att sätta stopp.

Jag tror dessvärre själv inte på mirakel,men jag hoppas verkligen på ett för din lilla Agnes skull!!!!

Missannas
0

Gråter Så hemskt, hoppas också på ett mirakel för lilla Agnes.

Jag håller med Nilla, fattar inte varför de inte gjort ett ul? Hur ska ni annars kunna veta prognosen.

Styrkekramar till dig och Agnes.

Helenaf76
0

Åh nej! Gråter Lilla Agnes <3 Sänder varma tankar till er och hoppas på mirakel.

[Sjöholm i Hålan]
0

Håller tummar och tår……..Men hoppas du gör det som känns bäst för dej och AgnesGråterAldrig kul behöva fatta beslut,men hoppas på det bästa för er två…Olivia håller tassar

Spotless
0

Vilka otroligt sorgliga nyheter. :'(

Hoppas ändå att du får positiva besked och att Agnes kan få ett bra liv med rätt sorts vård. I och med att hon har kattungar blir det ju extra viktigt att veta vad det är som gör henne så här dålig och vad som orsakat hjärtsvikten.

Känner med er och tankarna går till Agnes idag. ♥

lailaj
0

Kl 9 pussade jag Agnes för sista gången sen fick hon gå upp till katt himlenGråter.Vi kan ta diagnosen sen jag orkar inte just nu.

berthagenn
0

GråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter

Missannas
0

Gråter Så himla sorgligt, beklagar verkligen.

tuska
0

Kära nån så sorgligt    Styrkekram från mej

Spotless
0

Så sorgligt! Lider med dig. ♥

[Sjöholm i Hålan]
0

R:I:P Agnes ……Men bara så trist behöva avliva,men…..Nu slipper lilla Agnes lida mer …Hoppas hennes bebisar får vara friska och lyckliga kissar

Tinaninen
0

Nej, beklagar verkligen. Men Agnes har det nog bättre nu uppe i katthimlen.

Tänker på dig och bebisarna, och skickar en massa styrkekramar.

Nilla
0

Jag är så ledsen, så ledsen…:'( Då fanns det ingenting att göra mer. Du har gjort allt du kan för henne, Laila. Vila nu och glädjs åt dina kattungar. I dem lever Agnes vidare. Så försöker jag tänka. När Maja dör, har jag dottern Sigrid kvar. Tanken på det lindrar lite. Styrkekram till dig!

Siameshona
0

Usch vad sorgligt!! Du har gjort vad du kunnat! Agnes slipper lida mer!

Du har hennes små fina bebisar nu att ta hand om. Kram

SmirreIce
0

Nej, såå tråkigt! Håller med, du har gjort väldigt mycket nu och hon har verkligen kämpat på men hon behöver inte lida mer nu.

cillaroten
0

Jag beklagar, verkligen!!!

lailaj
0

Agnes hade fel på hjärtklaffen hon hade så mkt vätska runt hjärtat att hon i princip drunknade därav vätskan ur nosen.Hon var i så dåligt skick så jag har aldrig sett en så urmärglad katt.Men det vattendrivande gjorde ju också att hon blev smal men det var bara skinn och ben kvar.

Med facit i hand skulle hon fått somna första gången vi var till vet så hade jag besparat henne mkt lidande.

Vet ni vad?Ni är underbara människor här inne med så fina ord,och så kunniga råd ni gett mig.

Tack.

prodigy
0

Så oerhört tråkigt! Gråter Tänker på er….

kalindas
4

Lessen att höra att det gick som det gick. Gråter
Jag vet känslan när det gäller att vänta för länge till att ta valet. Men samtidigt är det inget du ska gå och ha dåligt samvete för nu!
Din tanke var att rädda din katt och då vill man gärna göra allt man kan.
Nu lider inte Agnes längre, så får du tänka. Samtidigt fick hon en liten extra tid med sina bebisar.

Do not stand at my grave and weep,
I am not there, I do not sleep.
I am in a thousand winds that blow,
I am the softly falling snow.
I am the gentle showers of rain,
I am the fields of ripening grain.
I am in the morning hush,
I am in the graceful rush
Of beautiful birds in circling flight,
I am the starshine of the night.
I am in the flowers that bloom,
I am in a quiet room.
I am in the birds that sing,
I am in each lovely thing.
Do not stand at my grave and cry,
I am not there. I do not die

/Elisa

Helenaf76
0

Gråter

Stooooooora varma tröstekramar till dig <3

<3 Sov gott lilla Agnes <3

Attacks
0

KondulererGråter Det var ufattelig trist at det skulle ende sånn. Men med en sånn diagnose kunne det nok ikke blitt anderledes. Du skal ikke skylde på deg selv for at du ikke lot henne slippe før,for da visste du jo ingenting.

Midt i sorgen har du ihvertfall den beste trøst du kan få, hennes bebiser som en stor del av lever videre i.

Hvil i fred ,Agnes.

flis
0

Fy vad sorgligt att hon inte fick vara kvar hos sina små. Känner verkligen med dej, du får söka tröst hos småmissarna. Kattungar har en förmåga att ockupera ens tid och det kan vara lindra lite. :(

Sussi89
0

Åh nej GråterGråter

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

namsooks
2

Så jätte tråkigt!

Var inte så hård mot dej själv, det är lätt att vara efterklock men du gjorde vad du kände var rätt, just då! Hoppet är det sista vi släpper.

Jag kan ändå tycka att det är "bättre" att veta att man gjort allt man kunnat än att istället känna att man kanske skulle kämpat mer.

Tröstekramar till er!

Mice
0

Åååh. Gråter
Hon slipper lida nu iallafall.

Vila i frid finafina Agnes.
*tröstkram*

Zakira
0

Åh, har följt tråden och varit med i hopp och förtvivlan. Så sorgligt att läsa det sista. Nu är hon förhoppningsvis på en fin plats och slipper lida.

Beklagar verkligen!

origirl
0

Så trist beklager så mye Rynkar på näsan

amandahurtigh
0

Vila i frid! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Amanda Hurtigh
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

SE*EndlessOceans
0

Jag beklagar verkligen och jag beundrar dig för att du orkade kämpa!

Stora styrkekramar!

MissMaven
0

Beklagar så mycket. Gråter

Supinesophie
0

Beklagar. GråterHoppas det går bra med ungarna.

Rokkur
0

GråterGråter Beklagar, Vila i frid Agnes<3

Alice Walker

lailaj
0

Maten fixar dom nu men nu har dom ingen som präglar dom och fostrar dom men det brukar ju bli bra.

Ibland blir kattungar "snuttiga"om man tar dom för tidigt från mamman

så vi får se om det blir snuttkatter som ska snutta på öronsnibbar och allt sen.Kan säga att hunden har fullt upp på dagarna,dom klänger som apor på henne.

Nu har hon strumpbyxor på sig när dom ligger hos henne för dom börjar dia på henne annars.Klippte till som en tunnel så som Agnes hade på sig.

Nilla
0

Vilken duktig hund du har. :)

kalindas
0

Bra att din hund hjälper till. Glad

/Elisa

Lejdet
0

Beklagar verkligen sorgen Gråter ..vet alltför väl hur hemskt det är att mista en älskad katt.

Du kan inte hitta en "fostermor" åt ungarna? Hur gamla är de nu?

MijmuPix
0

Nämen åååh vad sorgligt att läsa! Gråter Så outsägligt ledsamt att det skulle sluta så.
Kram!

lailaj
0

Dom är 7v idag,så det är ju tur att dom är så gamla.Hade ju varit värre om dom varit nyfödda eller bara ett par veckor.

alltidsiames
0

Vilken otäck sjukdom, tänker på dig och bebisarna. Kan du inte låna hem en ställföreträdande kattmamma till dem?

kalindas
3

De behöver ingen ny mamma när de är så gamla. Risken är att man får in massa onödiga bakterier/virus. De har ju en hund som mamma.

Får de lite mjölkersättning så räcker det ur näringssynpunkt.

/Elisa

alltidsiames
1

Jag är av en annan åsikt där.

lailaj
0

ok.Vad anser ni andra?

Lejdet
1

Jag anser att en hund inte kan ersätta en katt, veckorna mellan de är 4-16 veckor gamla består av så mycket prägling av mamma-katt och/eller andra katter i hushållet och det är då de lär sig hur man "uppför sig" som katt, hur man håller sig ren, hur man kommunicerar med andra katter och andra värdefulla saker. Det är klart att de överlever utan sin mor eller annan katt men det finns nog risk för att de lägger sig till med något konstigt beteende.

Min svärdotter köpte en kattunge som var alldeles för liten och den snuttar på allt och är lite knepig i sitt beteende. Gissa om jag har skällt på henne för att hon inte kollade att den var minst 12 v!?

siamlove
3

JA,selfølgelig er det best med en mamma.Men nå døde hun….Ikke sress,der går nok bra.De har jo også hverandre og lære og kommunisere med.Du har hatt nok bekymmer-det ordner seg!Flört

MalinL
0

Så ledsen för din skull. Gråter

marieirene
0

Jagt finner inte ord.. Mitt hjärta blöder för er. GråterGråter

SacredSouls
1

GråterGråter

Så fryktelig trist. Jeg beklager så mye sorgen deres.

Jeg sier som de andre her at du må overhodet ikke tenke at du skulle gjort noe annerledes. Vi alle gjør hva vi kan utifra de opplysninger vi har der og da. det er umulig for oss å se inn i fremtiden.

Jeg tror heller ikke du skal bekymre deg for de små. De er såpass store at det skal nok gå bra.Å skulle tatt hjem en annen som skulle være som ekstra mamma fungerer jo ikke i praksis heller nå når de er så store.

Jeg vet det er vanskelig men prøv å glede deg over de små.Det er iallefall litt trøst i at du har dem igjen.

Trøsteklemmer fra meg

SE*Wishetens
0

Nej, vad tråkigt att höra… stora kramar till er! Hoppas att det går bra med kattungarna - jag har tyvärr inga bra råd att ge angående dem.

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

Lejonhjarta
0

Nej men så ledsen jag blev av att läsa att hon fått somna in. Lilla gumman…Gråter Ja det är tur bebisarna hunnit bli så stora som 7 veckor!

lailaj
0

Självklart att hunden inte kan esätta mamman vad gäller prägling mm men hon gör ju hellre ingen skada.

Jag har en Rex hona också men hon är inte förtjust i ungarna men igår såg jag att hon tvättade en av ungarna så kanske tar hon dom till sig iallafall.

Hade dom varit mkt yngre hade jag funderat på en x-tra mamma men nu får det vara så här och så får vi hoppas dom blir trevliga siameser iallafall.

Tänk vad mkt kan hända när man har med djur att göra.Ena dagen är allt frid och fröjd och nästa dag är allt upp och ner vänt direkt.

kalindas
0

Det kan hända att rexhonan hjälper till mer nu när inte deras mamma finns att passa på dem.
Kommer säkert att gå jättebra!

/Elisa

tuska
0

Jag tror att det går jättebra när det finns en hona i dess närhet… Du behöver inte oroa dej, hon kommer att ta hand om uppfostran av de små.   Hon biter inte ihjäl dem men kommer att se var hon ska sätta in sina honresurser. 

Hoppas nu allt går jättebra med din hjälp och rexhonans uppgift.

lailaj
0

Ja Agnes och Alva var inga vänner direkt,dom bråkade väldigt mkt.Nu när inte Agnes finns har Alva blivit mera nyfiken på ungarna.

Men hon blir irriterad när dom ska börja dia.Det är lite roligt att se för när ungarna skriker på ett speciellt sätt springer hon dit.

GunillaSverkersson
0

Beklagar  lilla Agnes .Gråter

Men tur i oturen att ungrna blev så gamla innan, jag tror att det kommer att gå jättebra med styv mammorna och syskonen har ju även varandra.

Jag har omplacerat en hittekatt som var 4-5 veckor hungrig och lite uttorkad, till min brorsdotter som är hemma och har all tid i världen till att pyssla om honom. Jag vågade inte släppa ihop honom med mina fertila hanar eller hundvalp eller 14 årig dalmatiner som vill vara ifred. Så jag ansåg att han skulle få det bättre hemma hos henne än hos mig även utan andra djur. ibalnd gör man det man anser bäst i den situationen. Glad

lailaj
0

Gunilla men va söt!!Ja så sant som du säger ibland får situationen råda som den är just då.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.