Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1439 ggr
flis
0

Getingstick

Klarar alltid katter getingstick? Förutom i munnen, förstås.Är lite orolig för att lämna fönstret öppet när jag går hemifrån ifall det kommer en geting.När vet man att det är dags att gå till vet?

Leffe
0

Se till att du har cortison hemma Prata med vet

Celia
0

Ja be din veterinär skriva ut Prednisolon. Bra att ha om katten blir ormbiten eller får en allergisk reaktion pga annat än getingar.

Canoodles
0

För det mesta blir de ju bara lite svullna och det är igen större fara på taket.

Det är ju lite så också att man kan inte skydda dem mot ALLT, och man kan inte vara där hela tiden så det är inte någon större idé att oroa sig i förväg, då får man ju oroa sig 2 gånger!

Om du är orolig för getingar tycker att du borde fundera på nätfönster, då kan du ha fönstren öppna hur länge och mycket du vill utan att få in getingar och flugor.

SacredSouls
0

Hva er getingar?

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

zeldtrix
0

# 4. Wasp på engelska

SacredSouls
0

#5 TakkSkrattande Veps på norsk.

[hakkapelitta]
0

jag har nätfönster. då slipper jag också getingar, egentligen är det mest för att jag är dödligt allergisk mot getingar och inte går en meter utomhus på sommarhalvåret utan kortison ;)

Celia
0

veps på NO, tror jag…

Celia
0

Oops, ni springer förbi mig ;)

SacredSouls
0

#9 jammen der var du veldig sen også da CeliaFlört

Celia
0

#10 - ja telefonen ringde…Ledsen

Mach1
0

Hur mycket prednisolon ska man ge en katt vid getingstick? Äter det nämligen själv varje dag..så det finns tllhands..Och hur ska man ge det, upplöst i vatten?