Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 2049 ggr
MijmuPix
2012-05-06 17:30
0

"grannkatt off"?

Är det någon som provat någon av de produkter som finns för att hålla grannkatter borta från sin trädgård?
Fungerar de? Någon produkt som är bättre eller sämre än andra?

Jag har sett både spray-varianter och nån grej som skulle tjuta om en katt kom för nära, till några små kulor som såg ut som blanka karameller som man antagligen skulle strö ut på tomten.
Jag letar efter någon "katt-off-produkt" som kan hålla andra katter borta men som inte påverkar mina egna katter som har en rastgård vid huset.

Jag är nyfiken på om någon av de här "katt-off" produkterna funkar och hoppas att någon som provat kan ge en reccention! Glad

[hakkapelitta]
2012-05-06 19:31
4

Dags att köpa en hund Flört

[lisme]
2012-05-06 22:21
0

Jenny har rett, det eneste Cat-Off produktet som oppfyller alle kravene dine er en hund! En stor og livlig hund som elsker katter Glad

GunillaSverkersson
2012-05-07 07:20
0

Jag har samma problem, men Dvärg Schnauzer och Dalmatiner hjälper inte på nätterna. Två hästar hjälper mot bråkiga okastrerade slagskämpar ( Vår huskatt söker skydd hos hästarna när han kommer) i hagen. Du kan pröva med ett par stora hästar som kan gå ute i trädgården. Lyckas till

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Maxima06
2012-05-07 09:45
0

Tjutgrejen hade jag inte ens funderat på. Den kommer att påverka dina egna katter eventuellt även dig själv också. Kan själv inte besöka min faster då hon har sådana och det tjuter nåt fruktansvärt i öronen.

Nilla
2012-05-07 18:34
0

Ett par gäss kanske? Vaktar både natt och dag! Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

MalinL
2012-05-08 13:32
0

Vi har en kattskrämma, en sån där tjutgrej i vår carport, då grannkatten/katter alltid gjorde rivstarter på vår bil, den funkar rätt bra.

hoffens
2012-05-08 23:17
0

Gäss ska man stänga in när det har blivet kväll.

MijmuPix
2012-06-09 19:29
1

Jag har helt glömt att svara i tråden! Skäms Tusen tack för alla tips!

# 5: Ja gäss vore en idé! Skrattande Jag får klura vidare på detta (och om man kanske kan samarbeta med någon granne som tar hand om gässen på vinterhalvåret?).

Jag har klurat på om man kan såga ut siluetter av antingen katt eller hund (så skräckinjagande som möjligt! Rambo/Terminator/Batman-katter/hundar med blixtrande ögon och ragg på ryggen!) i tex plywood och måla dem, och så sätta upp lite här och där vid tomtgränsen i hopp om att kringstrykande katter tror att Här bor det en jättestor och läskig hund/katt?
Jag har för mig att jag sett metallsiluetter av katter med prismor i ögonen på trädgårdsmässor som man ska sätta i trädgårdslandet för att jaga bort fåglar. Kanske kan samma princip användas för att skrämma bort oinbjudna grannkatter? Bara man gör dem tillräckligt läskiga alltså Tungan ute
(Kingston med kulmagen får med andra ord inte stå modell, då tror folk säkert att det är Mumin-huset de kommit till!)

[lisme]
2012-06-09 20:36
0

Du kan jo ta opp lyden av bjeffende og knurrende store hunder og spille den med jevne mellomrom med dører og vinduer åpne Flört Eller invitere hundeklubben hjem til deg og håpe på mye lyd Tungan ute

Lejonhjarta
2012-06-10 01:28
1

#7 Inte nödvändligt. Mina gillar absolut inte å vara instängda men på natten bor dom i hundgården, 100m2 ca ihop m hunden. Dom har olika hus att ta till men föredrar "lösdrift". Mkt bra vaktdjur…

Attacks
2012-06-10 12:17
2

Jammen, Emma,dersom du har en rød siameser med trivselsvekt,så kan det jo være at de andre blir skremt vekk,for dem tror du har en liten polkagris SkrattandeOskyldig

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/