Siames iFokus

Siames

Etikett: minneslund
Läst 1721 ggr
SacredSouls
0

~* Till minne av Blåbäret *~

Onsdag 30 mai kom lille blåbæret vårt til verdenKyss

Foreldrene er S*SeeSoo Lucky Mascot SIA b og S*Zeldtrix Snoopy OSH n 03.

Alt står bra til med den lille og etter litt startproblemer ligger han nå hos mamman sin og koser seg.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=28818b00-aa45-451e-9986-b39bf777284c&Filename=lizzie slapper av.jpg)

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Attacks
0

Han blir det ektra koselig å følge med på. Og det blir så morsomt når det endelige navnet blir fastsatt.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

zeldtrix
0

Åh så fin han är! Lilla blåbäret!!!! Kul att Snoopy hann få en korthårsbebis också och inte bara varianter :). Pussa på honom från "farmor"!

Himmeltinden
0

Åååååååå….for noen nydelige bilder med den fineste småtting…og jeg elsker jo blåttKyssKyss blir så koselig å få følge med på dette lille underverket…

SacredSouls
0

Tusen takk :)

Ja han er ett lite mirakel og såå søt,det skal bli morsomt å finne på navn.Skrattande

yahtzeecats
0

"Mormor", eller åtminstone mormorsmor eller gudmor (??) ansluter sig till skaran av gratulanter - världens läckraste lille blåbär är han Line!! Han har en nydelig liten rödaktig nos… Kyss

zeldtrix
0

# 5. Håller med! Han är världens läckraste lilla blåbär! Kyss

Juliette-
0

helt underbar och blått *suck* de är nått som står mig mycket varmt om hjärtat.. Grattis

Caelitus
0

Gratulerer Line. Han er helt nydelig!

Canoodles
0

Han är jättefin!! Jag förstår att du är glad och tacksam att han har kommit till världen!

Han ska så klart heta Blueberry Hill!!!

Helenaf76
0

Grattis!! Glad

Pussa på Blueberry "Blueberry fields forever" Kyss

MijmuPix
0

Han är så söt!! Grattis igen! Det ska bli spännande att följa lille "blåbäret" framöver!

Celia
0

Jag har noll koll på släktskapet, men jag sluter mig till skaran och säger GRATTIS ändå Glad- och det är trevligt med en veckotråd (jag ber om ursäkt att jag glömde det) Generad

SacredSouls
0

Ja du er tilgittGlad

Nå ligger han å sover hos Lizzie. Hun bryr seg ikke så mye om hanGråter og fikser det ikke helt. Han får mat (tillegg) hver time men jeg får han ikke opp i vekt. Jeg gir 1 ml + at jeg legger han hos Lizzie og han får noen dråper der og jeg legger han hos Josefine så ofte hun tillater (hun har også fått melk)

Han var veldig slapp i går kveld men jeg fikk han kvikkere og opp to gram. Så skulle knut ta over og da jeg stod opp fire timer senere så hadde han gått ned de to grammene igjen.

Uff slitsomt og vanskelig. Håper Josefine kommer med sine i dag eller i morgen så han kan legges mer til henne.

Celia
0

#13 - ta en fuktad bomullstuss och se om du kan få honom att bajsa. Kolla bajsen så att den inte verkar vara diarré. Det ger den 'viktsymtom' som du berättar om. Om Lizzie har upptäckt detta, så kan det vara förklaringen till varför hon inte är så intresserad.

Ring veterinären och få Amimox eller liknande. Det är bråttom när vikten dalar men det är nog inte försent än!

Håller tummarna!

SacredSouls
0

Nei han har ikke diare.. heller motsatt.. Han tisser etter hvert måltid. Kanksje det er noe galt med næringsopptaket hans?

Han virker kvikk igjen nå og har drukket 1 ml. Nå ligger han å kjemper seg til pupp hos Lizzie.Når han er så sterk så kan det vel ikke være helt håpløst heller?

yahtzeecats
0

#15 Kanske han inte får så mycket mjölk hos Lizzie , när de är så små, så går det lika mycket energi för att få i sig mjölken, trampa och pumpa från spenen, som de får i sig av själva måltiden :-I Bara fortsätt stödmata, så att han inte tappar vikt. Heja Josefine, vore toppen med en större mjölkbar :-) Han kan ha lite infektion också, så rådfråga vet om det inte blir bättre, som Cecilia sa :-)

SacredSouls
0

Ja jeg får se det an noen timer. Han kjemper veldig for å få i seg denne melken fra Lizzie og hun vasker han hele tiden bak..så han detter jo av igjen.

Han virker mye mer fornøyd når jeg legger han til Josefine. kanksje det er bedre at jeg bare legger han til henne? for å minske stresset hos han?

yahtzeecats
0

Ja, det kan vara bra, så han inte gör av med så mycket energi. Josefine är ju lite mer erfaren… så han får bättre service och det är han nog förnöjd med. Jag kom på att det är normalt att vikten går lite upp och ner under ett dygn - har de ätit precis, så har de ökat 2 gram. När du tog över efter Knut kanske lillen just hade bajsat… då gick han ner 2 gram igen. Väger man samma tid efter 24 timmar, så ska kattungen ha ökat. T ex mellan kl 10 på förmiddagen en dag och kl 10 dagen efter. Klem!!

Celia
0

Jag väger 1 gång/dygn vid samma tid, precis som #18 skriver. Då blir man inte orolig, för då har de oftast gått upp mycket :)

SacredSouls
0

jeg veier hele tiden jegGenerad

Det er nok ikke så lurt.Og jeg beskyldte jo stakkars Knut for at han ikke hadde gitt lillemann nok mat..  

Nå ligger han hos Josefine og hun lar han sutte..Det er noe helt annet med henne ja. Hun maler og skravler og tror hun har fått baby.

Attacks
0

Jeg tror som vi snakket om i går,at han er slapp fordi han ikke tar til seg nok næring.Et lite keiserbarn,og enebarn i tillegg er ikke enkelt for Lizzie.Jeg håper Josefine snart får sine bebiser ut,så kanksje morsrollen blir vekket skikkelig opp for Lizzie også,så kan dem bli en stor-familie. For en lykke at Josefine venter nå. Og du er kjempeflink,Line!

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

SacredSouls
0

#21 Tusen takk.. Føler meg totalt misslykket jeg som ikke får til dette her Gråter

Men han sover godt hos Josefine nå og hun koser seg.Jeg er kjempeglad for at hun skal ha.

yahtzeecats
0

#22 Du ska känna dig *väldigt* lyckad, det är ju tack vare dig och Knut (#20 arma Knut ;-) ) som han  klarat sig!!

#20 Blev lite syftningsfel där, tror jag - det är förhoppningsvis inte Knut som Josefine tagit sig an Skrattande

SacredSouls
0

Takk :) Jo det er jo sant det..men jeg skulle gjerne hatt et tonn med erfaring her jeg sitter.

#23 haha ja det så jeg nåSkrattande lille knute babyen..

Jeg må jo tenke litt realistisk også og det kan jo såklart være noe galt med han innvendig. Men forhåpentlig så går han opp i vekt snart.

Men da skal jeg holde meg og ikke veie han før sent i kveldGenerad

SacredSouls
0

Gråter i dag morges sovnet lille blåbæret vårt inn. Vi prøvde alt vi kunne med både antibiotika og alt men han gikk bare nedover og nedover i vekt. Da han ble født veide han 80 g,for to dager siden 73 og i går kveld 65 gram.uansett hvor mye tillegg vi ga han så gikk det bare nedover. Han lå i fosterstiling og ingen av kattemødrene vill ta seg av han lenger heller.

Stakkars lille gutten. Jeg er så sliten etter å ha kjempet så hardt men glad det er over nå.

Tusen millioner takk til Veena og Heidik som satt sammen med meg på msn i natt og til Yahtzee's for all støtten.og til alle dere andre som gledet dere sammen med oss over lille blåbæret.

Nå får vi prøve å glede oss over at Josefine hadde termin i går og at det snart kommer en herlig gjeng fra henne.

yahtzeecats
0

Hej, det är så förfärligt hemskt trist. Som ni kämpade för den lille fine kattungen. Något var säkert galet, för ni gjorde allt och han svarade inte på det. Tänker på er!!!!!!!!!!

Celia
0

Gråter

Liljekatten
0

Åhhhh så ledsamt….snyft…none

ossilian
0

Usch, så tråkigt för er! Kramar

Canoodles
0

LIlla lilla blåbäret… Stackars liten som kämpade så tappert…

Massor med kramar till dig

Caelitus
0

Stakkar Lizzie. Så trist for både henne og dere. Det er så vondt å miste en liten som man har kjempet sånn for. Kanskje Josefine lar henn få "låne" litt når hennes små kommer.

Attacks
0

Sender en stor trøsteklem!

SacredSouls
0

Tusen takk alle sammen.

Jeg tror nok både Lizzie og Josefine skjønte at noe var galt med han. Lizzie brød seg ikke noe særlig i det hele tatt. Josefine stelte han og ga han pupp men i går kveld så ville de ikke vite av han noen av dem.Gråter de bare snuste på han og gikk vekk.

Men jeg synes det er godt at han har fått fred nå og det føles faktisk litt bedre for det var så vondt å se han ligge der i fosterstilling å bare såvidt puste. Nå ser vi heller fremover også gleder oss til fødsel.

MijmuPix
0

Å vad sorgligt att läsa om lille blåbäret! Gråter  Stackars pyret.
Precis som ovanstående skriver så hoppas jag att Lizzie får vara med som "extramamma" till Josefines bebisar.

Många kramar till er alla; två- som fyrbenta, som kämpande så för den lille!

zeldtrix
0

Åh nej så sorgligt. Jag skickar en massa tröstkramar till er.

Himmeltinden
0

Nei og nei så trist dette var…Gurimalla hvor jeg føler med dere. Stakkar lille mamma og stakkars dere…Mange tusen trøsteklemmer fra Nord. Ord blir så fattige.

HeidiK
0

Jeg er så lei meg Line Gråter

Men du og Knut gjorde absolutt alt som var mulig å gjøre for lille blåbæret og det er sikkert ikke mange som ville holdt ut så lenge heller.

Trøst dere med at dere kjempet for lille gutten, selvom han selv hadde gitt opp all livsgnist, og når han ikke vil selv så kan ikke noen krefter i verden hjelpe til tror jeg.

En stor klem til deg og Knut. Og jeg håper Josefine snart nedkommer så det blir noe koselig å glede seg til der :)

Juliette-
0

Massa kramar till er.. gud så tråkigt beklagar verkligen sorgen.. Lilla blåbäret då Ledsen

kalindas
0

Gråter
Har helt missat detta inlägget och läste först idag.
Ledsen att den lilla bebisen dog.
Jag hade liknade problem med en av Caramels bröder. Han var ganska pigg första dygnet, sen ville han inte dricka trots jag försökte mata honom.
Somnade också in efter tre dygn…Gråter

/Elisa

ramithi
0

Hei Line og Knut

Jeg føler med dere begge to, men trøst dere med det at nå har han det godt og slipper å lide noe mere.

Jeg er nesten sikker på at det var noe som feilte han.

En stor trøste klem fra oss alle.

Randi

SacredSouls
0

Tusen takk til alle sammen for trøstende ord og tanker.

Nå har det gått en dag og jeg føler meg mye bedre og ser virkelig frem imot Josefine sine. Det gjorde så godt å lese alt det pene dere har skrevet og jeg er så glad for at jeg fortalte om han fra første stund av.

Klem fra Line

Celia
0

#41 - Får jag ditt godkännande till att döpa om tråden till ex.vis: 'Till minne av Blåbäret' och flytta det till gruppen 'Minneslunden'?

SacredSouls
0

#42 ja gjør det du Celia. Det var koselig.

twistnshout
0

Jag har inte varit inne på ett tag och läste denna tråd först nu.
Jättetråkigt att inte lilla blåbäret klarade sig! Jag känner med er Gråter

aijmer
0

Jag beklagar det som har hänt, känner med digGråter

Nizeli
0

Dette var jo kjempe trist,føler virkelig med dere,dere har  iallefall gjort det dere kunne for den lille,tenker masse på dere.Gråter

Attacks
0

Du er snill Celia,men det har jeg sag før også.

Håper det går fint med dere Line.

Helenaf76
0

Varma tröstkramar till er! Tänker på er! Gråter

Fjonkan
0

Beklagar sorgen.Gråter

Lullan1
0

ros Sov gott lilla Blåbäret